Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (6 timer siden):

Nei.

Sukker er en gruppe med stoffer med lignende kjemiske formler som har til felles at de smaker søtt. Det finnes også andre stoffer med søt smak, som har lite kjemisk slektskap til sukker og det kalles også søtstoffer. Noen ganger kalles de også kunstige søtstoffer selv om betegnelsen kunstig er kunstig i seg selv. F.eks er vanlig rørsukker man får kjøpt i butikken mer prosessert enn frisk stevia man også får kjøpt i noen butikker med godt utvalg. Både sukker og andre søtstoffer passer beskrivelsen du siterte om at det ofte tilsettes mat eller drikke for å gi søt smak.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (9 timer siden):

Jeg var både på Extra og Apotek1, ingen hadde et eneste alternativ med sukker.

Prøvd kamfer bom bom? De har vel sukker tror jeg. De har de på alle matbutikker. De bruker jeg, og strepsil kjøpt i sverige. Har hatt forkjølelse og ondt i halsen hele jula. Vet ikke om kamfer er bergenet spesielt på hals da men jeg bruker de.

Lenke til kommentar

At rørlegger som la avløp fra badet i 2. etasje gjorde en slett jobb da huset ble bygget for 8 år siden.

Tre dager før jul drypte det vann fra taket i rommet under. Tar av gipshimlingen og ser at avløpet går i et bend til et rør som har hengt i patentbånd og falt ned. Avløpsvann har blitt liggende og svelle i isolasjon, lekter og gips og rent langs trekkerør og ned i koblingsskapet for balansert ventilasjon.

Lenke til kommentar
spetter skrev (På 24.12.2022 den 1.38):

Damer som kjører bil i glatt nedoverbakke, og som ikke tar hensyn til biler som kjører oppover.  Biler som kjører nedover bør tross vike for biler som kjører opp glatte bakken. Ikke bare brøyte/tvinge  seg nedover i høy hastighet slik at oppoverkjørende biler må bråbremse midt i bakken og skli.

Generelt så er det mange som kjører med fokus på sine behov, når marginale tilpasninger kunne ha gitt andre store fordeler.

Så som å tette igjen luken når jeg prøver å svinge av veien til kjøpesenteret. Eller å kjøre inn i rundkjøring og bli stående der og blokkere også for de som ikke skal kjøre av der hvor det er stillegående.

-k

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Dubious skrev (1 time siden):

Lenge til nyttår ennå, men folk sender opp fyrverkeri...

Helt sikkert nettopp kjøpt, og det klør i fingrene.

Slike folk altså.. Ta nå og kos deg med dette når det faktisk skal brukes..

Lenke til kommentar

For dyrenes skyld, den andelen som blir skremt/vettskremt av alt smellet, syns jeg det bør innføres forbud mot bruk av fyrverkeri utenom f.eks. 18.00 til midnatt på nyttårsaften, senest en halvtime etter midnatt.

18.00 for å kunne ha det tidlig nok til at ungene får sett på og litt tid etter midnatt til at de som vil bruke fyrverkeri kan fyre det av både før og litt etter midnatt.

Generelt sett syns jeg like godt vi kunne droppet fyrverkeri fullstendig og kanskje heller hatt en ordning hvor stat/kommune og privatfolk med økonomi og vilje kunne spyttet penger i en felles pott til innkjøp av utstyr til å lage noe a la laserlysshow, noe som gir samme visuelle effekten, men uten alt bråket som skremmer vettet av altfor mange dyr.
For øvrig er jeg selv sensitiv for høye og skarpe lyder og jeg har hørt enkelte batteri folk bruker på nyttårsaften som smeller noe så infernalsk at hvis jeg gadd å gå ut for å se på hadde jeg følt for å stenge ute disse smellene. Så jeg hadde gjerne stemt for å kutte ut det jævla bråket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (7 minutter siden):

For dyrenes skyld, den andelen som blir skremt/vettskremt av alt smellet, syns jeg det bør innføres forbud mot bruk av fyrverkeri utenom f.eks. 18.00 til midnatt på nyttårsaften, senest en halvtime etter midnatt.

Sitat

Privatpersoner kan bare avfyre fyrverkeri på nyttårsaften i perioden 18:00 – 02:00. Ellers i året er det ikke lov, med mindre du har fått spesiell tillatelse.

https://www.dsb.no/lover/farlige-stoffer/fyrverkeri/informasjon-og-faktaark/kort-om-kjop-salg-bruk-og-kontroll-av-fyrverkeri/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...