Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

geir__hk skrev (6 minutter siden):

Vel, nå har jeg tilfeldigvis en god og varm vedovn pluss masse ved så jeg slipper iallefall å fryse i vinter.

Hva gjør man når man ikke har lyst til å svare på et spørsmål? - lar være, gjerne med prat om noe tilfeldig annet man kommer på i farta. Er det virkelig så vanskelig å innrømme at strømstøtten er villet politikk fra regjeringen og at det har gjort noe med de høye strømprisene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har prøvd med strømstøtten, men som vanlig klarer politikere å lage et rot.

Nå vet jeg ikke hvor mange som har lav fastpris, men de er like flinke til å nevne det som de som eier Tesla, og lader gratis eller lav pris.
De får altså betalt av staten til å bruke strøm.
Burde ikke være vanskelig i det hele tatt å sette grensen på 90 øre strømkostnad.
Er strømmen 4 kroner, og du betaler 40 øre så får du ikke strømstøtte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Dubious skrev (15 minutter siden):

Dette forumet hvor varslene ikke blir fjernet etter at jeg trykker på de, og går tilbake.

Nå må jeg trykke på bjelle, eller alt annet enn å bruke tilbake-knappen. 

Mulig det er fikset i en nyere versjon av forumet. Slik jeg forsto meg på utvikleren skal det oppdateres til den nye versjonen i januar. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kjøleskap skrev (4 minutter siden):

Reddit fjerner ikke noen av varslene mine av en eller annen grunn. Akkurat nå har jeg 8 meldinger og 15 varsler, og dette øker gradvis over tid. Hvorfor disse ikke går bort når man trykker på de, det kan man virkelig lure på.

Merkelig. Kanskje du kan prøve å slette cache og se om det hjelper? Får ikke gjort så mye med reddit 😅

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/innlandet/vil-stanse-utbygging-av-solparker-etter-at-forste-anlegg-har-fatt-konsesjon-1.16219876
Solkraftanleggene er plasskrevende, må gjerdes inn og vil legge beslag på store naturområder.
Solkraft og utmarksbeite skal gå hånd i hånd.
SV og Rødt vil ikke støtte en storstilt solparkutbygging i landbruks- og skogsområder.

Dere som stemmer på SV og Rødt, stemmer på høye strømpriser.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (59 minutter siden):

SV og Rødt vil ikke støtte en storstilt solparkutbygging i landbruks- og skogsområder.

Dere som stemmer på SV og Rødt, stemmer på høye strømpriser.

At en ikke bruker landbruks områder til solcellepark er vel temmelig åpenbart, det er ikke mange prosentene med matjord vi har i dette landet. Og det er vel de som stemte for forrige regjering som stemte for høye strømpriser.

Statsminister Jens Stoltenberg advarer på NHOs årskonferanse onsdag mot det han kaller frislippet av krafteksporten til utlandet.

– Det har vært tatt til orde for at man skal slippe løs slik at nærmest alle som ønsker det kan bygger kabler til utlandet for å øke eksporten. Det vil føre til økt nettutbygging i Norge og kunne føre til høyere priser i Norge, sier Stoltenberg.

Han viser til energiutredningen, som regjeringen mottok på vårparten.

Men Høyre-leder Erna Solberg leser den samme utredningen med andre briller. Ifølge henne er det ikke riktig som statsministeren hevder at strømprisene vil øke nevneverdig for folk flest.

https://www.nrk.no/norge/rykende-uenig-om-okt-krafteksport-1.10866084?fbclid=IwAR2p14W52IP2YI-QbdLXQ24K3XeoIw0xW_J5TD-MrIfr9PEwqRWhHGpxwHA

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...