Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke forundret meg om den har ekte. Har sett advarsler mot å ikke ha på tøyet når du stryker det og at man ikke skal drikke rottegift. Nå gjøres nok dette mest i USA for å unngå milliardsøksmål. Men skal man gardere seg 100% mot folks idioti på alle mulige måter vil man trenge mye skilt og enda mer plass.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (17 timer siden):

Har du noen kilde til der det står at søyla var testet? Eller er det noe i artikkelen jeg ikke har fått med meg?

Fra artikkelen: "Kulturetaten har tidligere undersøkt skulpturen uten å finne feil på fundamenteringen, og vi vil også legge til at kunstverket ikke er konstruert med tanke på å være stativ for hengekøyer."

I dagsrevy-innslaget sa de at den var undersøkt tidligere samme år.

Ikke for å mobbe henne, men dette er et tilfelle av nesten Darwin award. Hun overlevde mangelen på fysikkunnskaper og bør være glad for det. Samfunnet kan ikke sikres mot all idioti. Noen Darwin awards nå og da må vi regne med og det kan også minne resten av oss på at livet er skjørt sånn at vi tar mer ansvar for vår egen sikkerhet.

Det står i artikkelen at Elden advokatkontor påstår at en statue som dette i det offentlige rom skal tåle å bli brukt til hengekøyestativ selv om den ikke er konstruert for det. Jeg lurer veldig på hvilken standard, lov eller forskrift som definerer hvilke typer påkjenninger sånt skal tåle. Helst oppgittt i Nm. Feiler de i å dokumentere den påstanden så vil naturlig nok retten avvise kravet fra Darwind-award-kandidaten og hun må mest sannsynlig ta advokatregninga.

Hva blir det neste? Skilt med ikke tørk pelsen til kjæledyret i mikrobølgeovnen og skilt med kaffen er varm og skilt med ikke heng opp hengekøyer på kirkegården hverken i gravstøtter, lyktestolper eller trær fordi de kan brekke eller få rotvelt. Beklager, dama gjorde noe skikkelig dumt og er sikkert full av bitterhet og vil gi noen skylda, for hennes egen idioti. Oppblåst, bortskjemt og lite selvinnsikt. Alle gjør noe dumt i blant og vi slipper som regel fra det med livet og helsa i behold. De fleste av oss lærte noe av å slippe unna med skrekken.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/Xb93Kg/hvordan-stresse-ned-paa-30-dager

Sikkert en meget interessant sak, men jeg KLARER ikke å lese med den layouten. Jeg hater den blandingen av svevende tekst over bilder mens man scroller, videoer og lyd som automatisk starter og det generelle rotet i artikkelen. What a waste.

Når vg har artikler med tekst og bilder som scroller i forskjellig retning/hastighet, litt «sirup» så leker jeg med tanken om å lage en screen-scraper som henter ut en lineær scroll som png og serverer den som en bildefil for oss som ikke har tålmodighet til webdesign-jåleriet.

-k

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Fra artikkelen: "Kulturetaten har tidligere undersøkt skulpturen uten å finne feil på fundamenteringen, og vi vil også legge til at kunstverket ikke er konstruert med tanke på å være stativ for hengekøyer."

I dagsrevy-innslaget sa de at den var undersøkt tidligere samme år.

Ikke for å mobbe henne, men dette er et tilfelle av nesten Darwin award. Hun overlevde mangelen på fysikkunnskaper og bør være glad for det. Samfunnet kan ikke sikres mot all idioti. Noen Darwin awards nå og da må vi regne med og det kan også minne resten av oss på at livet er skjørt sånn at vi tar mer ansvar for vår egen sikkerhet.

Det står i artikkelen at Elden advokatkontor påstår at en statue som dette i det offentlige rom skal tåle å bli brukt til hengekøyestativ selv om den ikke er konstruert for det. Jeg lurer veldig på hvilken standard, lov eller forskrift som definerer hvilke typer påkjenninger sånt skal tåle. Helst oppgittt i Nm. Feiler de i å dokumentere den påstanden så vil naturlig nok retten avvise kravet fra Darwind-award-kandidaten og hun må mest sannsynlig ta advokatregninga.

Hva blir det neste? Skilt med ikke tørk pelsen til kjæledyret i mikrobølgeovnen og skilt med kaffen er varm og skilt med ikke heng opp hengekøyer på kirkegården hverken i gravstøtter, lyktestolper eller trær fordi de kan brekke eller få rotvelt. Beklager, dama gjorde noe skikkelig dumt og er sikkert full av bitterhet og vil gi noen skylda, for hennes egen idioti. Oppblåst, bortskjemt og lite selvinnsikt. Alle gjør noe dumt i blant og vi slipper som regel fra det med livet og helsa i behold. De fleste av oss lærte noe av å slippe unna med skrekken.

Jeg skal finne bilen til Elden og hekte hengekøya mi i sidespeilet på den. Med samme logikk som han benytter nå så må jo speilet tåle dette???

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saken med hengekøya i statuesøyla er vel bare enda et bevis på hva som kan skje hvis man ikke bruket vettet tilstrekkelig.

Naturlig seleksjon i praksis. Lite av det i dagens samfunn hvor alt er tilrettelagt sånn at alle kan overleve uansett hvor - unnskyld uttrykket - fullstendig idiot man måtte være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (6 minutter siden):

Saken med hengekøya i statuesøyla er vel bare enda et bevis på hva som kan skje hvis man ikke bruket vettet tilstrekkelig.

Naturlig seleksjon i praksis. Lite av det i dagens samfunn hvor alt er tilrettelagt sånn at alle kan overleve uansett hvor - unnskyld uttrykket - fullstendig idiot man måtte være.

https://www.newscientist.com/article/mg22229690-900-has-social-living-shrunk-our-brains/

"Our brains have shrunk in the past 20,000 years. In The Domesticated Brain, Bruce Hood argues that it’s a result of living together in societies

TWENTY thousand years ago, the average human brain was 10 per cent larger than it is today. ...

Domestication tends to have that effect. According to Hood, every species that has been domesticated by humans has lost brain capacity as a result. Bred for passivity, their testosterone decreases, reducing the size of all organs. Dogs are a good example and the effect on their behaviour is telling: where wolves will try to solve a problem through cunning, dogs are adept at soliciting help from their masters."

https://www.science.org/content/article/early-humans-domesticated-themselves-new-genetic-evidence-suggests

 

Lenke til kommentar

Jeg vet hvor jeg skal kjøre, jeg har vært der før, men det er ca. et år siden sist.

Det er mørkt, det regner, det er ny motorvei der som jeg ikke har sett før, jeg får ikke med meg skiltene på avkjørselen, jeg kjører feil, er plutselig et helt annen og ukjent sted og jeg blir stresset. Blir irritert på meg selv for at jeg ikke får med meg hvor jeg skal, men jeg fant ut av det til slutt.

For de som er lokalkjent i Bergensområdet så er det altså fra Bergen Lufthavn til Lagunen Storsenter. Det er en slags liten undergrunn jeg kjørte inn i der jeg istedenfor skulle tatt av til høyre og kjøre over denne. Istedenfor fortsatte jeg rett frem og kom ut på en ny motorvei. Jeg endte opp i Nesttun-området der det var mange rundkjøringer og jeg visste ikke hvilken retning jeg skulle ta for å komme til Lagunen derfra, men jeg fant til slutt et skilt som viste veien tilbake til flyplassen og bare fulgte den og kom til slutt frem. Jeg kunne tatt frem Google Maps, men jeg liker å kjøre etter skilt 🙂

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
FrihetensRegn skrev (10 minutter siden):

For de som er lokalkjent i Bergensområdet så er det altså fra Bergen Lufthavn til Lagunen Storsenter. Det er en slags liten undergrunn jeg kjørte inn i der jeg istedenfor skulle tatt av til høyre og kjøre over denne. Istedenfor fortsatte jeg rett frem og kom ut på en ny motorvei. Jeg endte opp i Nesttun-området der det var mange rundkjøringer og jeg visste ikke hvilken retning jeg skulle ta for å komme til Lagunen derfra, men jeg fant til slutt et skilt som viste veien tilbake til flyplassen og bare fulgte den og kom til slutt frem. Jeg kunne tatt frem Google Maps, men jeg liker å kjøre etter skilt 🙂

Det skjer den beste det. Forstår godt frustrasjonen! 

Alkan skrev (7 timer siden):

Dagbladet er søppel og burde boikottes av alle! 

Uten tvil. Er egentlig litt synd at det er blitt så ille. Vet ikke om det alltid har vært så ille på forsiden til Dagbladet eller om det har blitt enda verre med årene. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Utleier/roomie. Vi har lekkasje i toalettet ved vannkrana etter at toalettet ble forsøkt byttet idag, i stedet for å ta tak i det, så drar hun på byen. Hun har selvsagt heller ikke funnet et toalett som passer. Hun har visstnok penger til å dra til Syden 2 ganger på ett år, og flere flyturer opp og ned i Norge, kan fint klare å bruke 1000 kr ute på én kveld? Og hun har pratet om å øke leien over konsumprisindeks fordi hun har så dårlig råd. Vel, vi mangler fortsatt ventilasjon på kjøkkenet fordi du ikke tar deg åd til å bytte det, vi har vært uten fungerende toalett i 1 år og 1 måned og flere mangler. Og hun har vært gretten i hele går fordi hun har mensen. Ble også vekket i natt av min fulle roomie/utleier som ringte meg mitt på natten. Ja, jeg burde flytte, og var egentlig planen i fjor, men jeg orker ikke mer flytting, jeg trives med beliggenheten, trives med svært rolige naboer, godt lydisolert bygg og deilig å bo her om sommeren da det er svalt og godt. Men jeg kommer til å være litt gretten fram til toalettet blir i orden.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...