Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (32 minutter siden):

Typo. 10% rabatt mente jeg. Og ingen avtaker er bindende før de er signert så det er ikke skummelt.

Avtalt pris er bindende selv om en kontrakt ikke er signert..

Avtaler er faktisk bindende både uten en kontrakt og uten en signatur. Selv muntlige avtaler er bindende.

Endret av aklla
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (12 timer siden):

Avtalt pris er bindende selv om en kontrakt ikke er signert..

Avtaler er faktisk bindende både uten en kontrakt og uten en signatur. Selv muntlige avtaler er bindende.

I stand corrected. Men det går begge veier. Vi må ha en felles aksept. At jeg legger ut at de kan hente den med en pervers rabatt betyr ikke at jeg har biler til alle. Jeg slipper unna med at "den er solgt til noen andre" dersom noen plutselig stod uanmeldt på døra.
Men uansett: etter at jeg skrev at de kunne få 10% rabatt og hente bilen med en gang har jeg selvfølgelig ikke hørt fra dem.

Latterlige tullinger

Lenke til kommentar

I privat sektor er det nok ofte litt større krav til leveranser og lønnsomhet. 

Men i hvert fall for offentlig sektor stemte denne ganske bra:
https://www.tu.no/tegneserier/lunch?key=2022-12-30

Når man som seksjonssjef i staten kan tjene FRA 1 million, er det vel også på tide å se på lønnsnivået? 
Det virker som ledere MÅ tjene mer enn sine undersåtter. I stillinger innenfor IT med et høyt lønnspress blir da lederstillingene kunstig høyt lønnet ift kompetanse og ikke minst ansvar.

(Seksjonssjef er vel det laveste nivået i staten som har personalansvar, og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter med å se hva de seksjonssjefene jeg har vært borti har levert av reell verdi som forsvarer en slik lønn.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er snøkaos i Oslo i dag. Brøytebilene kjører skytteltrafikk, og det er jo fint at de prøver å holde veiene åpne, men det irriterer meg faktisk grenseløst at ingen ofrer fortauene en tanke. Jeg kan gå jeg, men det er utrolig tungt å vasse bortover i snø til oppetter ankel og legg. For ikke å snakke om de stakkarene som prøvde å få med seg barnevogner. 

Det ender med at vi går i bilveien alle mann, med det resultatet at trafikken blir enda tregere når busser og biler må manøvrere seg rundt fotgjengere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk som starter snøfreseren deres alt for tidlig på morgenen, når jeg fremdeles sover. Når det fortsetter å snø en stund etter dette uansett, så ser man egentlig ikke særlig  forskjell en liten stund etter at de har vært der med den lille snøfreseren deres.

Dessuten kommer det jo selvfølgelig en traktor eller noe og brøyter enda mer grundig, og bare ett par timer etter dette. Ergo: en snøfreser har ikke særlig effekt, og blir mest til bråk for alle andre.    

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som er så nedsnødde av ideologi at de ikke lenger lever i den virkelige verden:
https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/oslo-brann-og-redningsetat/sentrum-brannstasjon/bygger-brannstasjon-uten-en-eneste-parkeringsplass-det-er-uforsvarlig/s/5-95-838899¨'

Kanskje det beste hadde vært at vi ga bort alle oljepengene våre.
Mulig man da hadde klart å våkne og se hvordan ting egentlig henger sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg er at media dvs aviser som VG og Dagbladet hele tiden skal fortelle oss om hva Sofie Elise  gjør, tenker, mener og har på,seg. Har ikke noe imot jenta, men hun er jo i avisa daglig med et eller annet helt uinteressant. Eller andre såkalte Influensere. Har ikke journalistene noe mer interessant å skrive om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sharpings skrev (30 minutter siden):

Noe som irriterer meg er at media dvs aviser som VG og Dagbladet hele tiden skal fortelle oss om hva Sofie Elise  gjør, tenker, mener og har på,seg. Har ikke noe imot jenta, men hun er jo i avisa daglig med et eller annet helt uinteressant. Eller andre såkalte Influensere. Har ikke journalistene noe mer interessant å skrive om?

Velger bestemt å ikke lese VG / Dagbladet av disse grunnene, samt at det er så mye annet piss som er i disse avisene. Jeg pleier enkelte ganger å gå innom vg.no/nyheter / dagbladet.no/nyheter hvor du faktisk får nyheter og en feed av nyheter.. Men til tider dukker slike ting opp og da blir jeg bare irritert. 

Synes NRK og Aftenposten er ganske flinke med å ikke skrive om slik svadda så leser mer de enn VG / dagbladet. Men jeg synes begge disse avisene har godt innhold i blant men det drukner i alt tullet.. Men det er gamet i dag. Klikk er det som er greia, helt idiotisk. 

Laserbeam (tidligere Sarcoex) skrev (1 time siden):

"VR syke" irriterer meg. Kan ikke engang spille litt lett Skyrim VR eller Euro Truck Simulator 2.. :glare:

Startet i våres eller noe sånt. Nesten samtidig som tilbakefall med angstproblematikken. Så kan være noe sammenheng..

Jeg hadde en greie hvor jeg fikk vont i ene siden av bakhuet en stund tilbake.. Nå har jeg ommøblert litt stuen så det er litt vanskeligere å spille VR plutselig og... Har ikke fått brukt Rift'en min like mye som jeg skulle ønsket heller. Er mye jeg kunne tenke meg å spille men som jeg rett og slett hopper over. Er blitt mest beat saber om det skulle være noe VR. Mulig jeg prøver den nye modden som kom til Half-Life: Alyx for en stund siden. Skulle vist være lignende kvalitet til selve spillet så det så veldig gøy ut. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (1 time siden):

Den saken var enda dummere enn denne fra Torshov. Der skal det bygges sykkelvei på en veistrekning der det egentlig ikke er behov for det. 110 beboerparkeringer ryker. Grunnen virker å være at det er bestemt at det skal bygges et visst antall kilometer sykkelvei, og her er det enkelt å bygge det... 

Sitat

I Bymiljøetatens egne dokumenter er veien omtalt som at den har «lavt» behov for en sykkelvei. I kommunens egen sykkelplan er det ikke skissert at det skal bygges sykkelfelt langs denne veien. I tillegg er det få som sykler der fordi det finnes andre, mer naturlige sykkeltraseer, hevder naboene på Torshov.

Men 18. oktober tikket det inn en e-post om at beboerparkeringen langs veien skal bort og sykkelfelt skal males.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/zE0Ra1/den-staar-ikke-i-sykkelveiplanen-behovet-anses-som-lite-og-naboene-fortviler-hvorfor-skal-oslo-bygge-sykkelvei-her

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (1 time siden):

Folk som er så nedsnødde av ideologi at de ikke lenger lever i den virkelige verden:
https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/oslo-brann-og-redningsetat/sentrum-brannstasjon/bygger-brannstasjon-uten-en-eneste-parkeringsplass-det-er-uforsvarlig/s/5-95-838899¨'

Kanskje det beste hadde vært at vi ga bort alle oljepengene våre.
Mulig man da hadde klart å våkne og se hvordan ting egentlig henger sammen.

Dette er jo forferdelig. Utrolig at de virkelig tror at det er en god og effektiv løsning at brannmannskaper skal ta seg til jobb med kollektivtrafikk. Ser for meg nyhetsmeldinger om at hus brenner ned og folk dør fordi brannfolk stod og venter på bussen eller togene var innstilt pga jordfeil på Oslo S.

MDG sine utopier med nye lavmål. (Glad jeg flyttet ut av Oslo)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Elysion skrev (4 minutter siden):

PC.

Trykk på den digre E'en under navnet ditt, altså til venstre for innlegget ditt her, så kommer du til profilen din. Trykk på bildeikonet ved siden av den digre E'en. Slik ser det ut hos meg. Så kan du klikke den blå knappen "Velg en enkelt fil..." og laste opp bilde.

1.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (1 minutt siden):

Trykk på den digre E'en under navnet ditt, altså til venstre for innlegget ditt her, så kommer du til profilen din. Trykk på bildeikonet ved siden av den digre E'en. Slik ser det ut hos meg. Så kan du klikke den blå knappen "Velg en enkelt fil..." og laste opp bilde.

1.jpg

Jeg får ikke opp det ikonet som du har markert. Det er det som er så merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...