Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk ut for å børste bilen fri for snø og is etter de siste dagenes drittvær. Den var dekket av noen cm snø med en isglasur over, så det var jo morsomt. Og så ville den ikke gå. Instrumentpanelet lyser på alle slags lamper, og det kom feilmelding om "stans kjøretøyet og sjekk bremsene" (bilen sto stille...). Fikk ikke flyttet den en meter. 

Dette er litt krise, vi skal bruke bilen til å reise bort i jula. Skal prøve igjen litt senere, det er meldt mildvær i dag og jeg håper det bare er isglasur som har lagt seg på noen sensorer eller et eller annet.. ellers vet jeg ikke hva jeg gjør akkurat nå. 

Lenke til kommentar

Ved salg på Finn er det alltid noen få raringer som henvender seg ved salg. 

Vare lagt ut til kr 500 (grei pris i forhold til hva andre tar på Finn). En svarer etter få timer "jeg tar den for 100 kroner".

Å forvente 80% prisreduksjon på nylig lagt ut annonse, der prisen allerede er grei. De gidder jeg ikke svare og blokkerer. Hva er poenget, i det hele tatt prøve seg på dette. 

Endret av plankeby
Klarte først å skrive feil prosent
Lenke til kommentar

Jeg er så lei av folk som går inn i politikk eller offentlig sektor for å få feit lommebok:

Fra NRK:

Deltidspolitikere tjener hundretusenvis ekstra på møter i arbeidstida

Én av dem er Bjørn Tore Ødegården (52) fra Arbeiderpartiet. Han har mange verv i Viken, men han er også fast ansatt i Kongsberg kommune. Men tiden han bruker på et verv som komiteleder i arbeidstiden, skal han etter avtale jobbe inn på kvelder og i helger.

Sammenlagt tjener han over 1,5 millioner kroner i året. Han får over 700.000 kroner fra Viken, og 800.000 kroner fra Kongsberg.

Her tjener altså folk store summer i form av skattepenger i å skape seg en karriere som lokalpolitiker. Jeg tipper mange av avgjørelsene slike personer gjør til daglig er styrt av særegne, økonomiske hensyn og ikke ideologiske eller politiske meninger. Feks opprettelsen av Viken fylkeskommune som gjorde at fylkespolitikere ga seg selv dobbel lønn fra både det gamle og det nye fylket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (44 minutter siden):

Ved salg på Finn er det alltid noen få raringer som henvender seg ved salg. 

Vare lagt ut til kr 500 (grei pris i forhold til hva andre tar på Finn). En svarer etter få timer "jeg tar den for 100 kroner".

Å forvente 75% prisreduksjon på nylig lagt ut annonse, der prisen allerede er grei. De hverken svarer jeg og blokkerer. 

Hadde en Finn-kjøper som svarte "jeg tar den for 300 og henter i mai (2 måneder etter, selv om det sto at varen måtte hentes så kjapt som mulig grunnet flytting). Anyway, hadde en som kom og hentet innen et kvarter og betalte 1000 kr så jeg skrev "beklager, men har en som er villig til å betale 1000 kr og som henter innen en kvarter." Vedkommende kom også, heldigvis. 

Kjøp/salg/gis bort på Finn.no tror jeg utgjør en stoooor del av irritasjonene i tråden her. Mye håpløst :)

Lenke til kommentar

Tenkte bare å se på hva jeg kunne spare ved å bytte strømleverandør.
I teorien kan jeg spare 876 kroner, men om jeg vil ha samme kontroll som jeg har nå, så vil jeg kun spare 408 kroner, noe som ikke kommer fram i sammenligningen.
Med så lite å spare så blir jeg der jeg har vært kunde i over 20 år. 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (7 timer siden):

Ved salg på Finn er det alltid noen få raringer som henvender seg ved salg. 

Vare lagt ut til kr 500 (grei pris i forhold til hva andre tar på Finn). En svarer etter få timer "jeg tar den for 100 kroner".

Å forvente 75% prisreduksjon på nylig lagt ut annonse, der prisen allerede er grei. De hverken svarer jeg og blokkerer. 

Det når ikke helt opp til irritasjonsgrensa mi, men den feile prosentregninga minner meg om en svært irriterende episode for et par år siden.

Jeg hadde bestilt håndtverker til en jobb hjemme og jobben ble utført strålende. Jeg hadde på forhånd nevnt at jeg har en rabattavtale på 40% med nevnte firma på den konkrete jobben, regnet ut fra deres annonserte normalpris. Da jeg fikk faktura uten rabatt så tok jeg kontakt med servicelederen (som tok bestillingen) og ba om å få en korrekt faktura ut fra listepris og rabatt. Først påsto servicelederen at listeprisen på jobben var etter rabatt. Selvsagt bare tull så jeg ba om å få vite normalpris, hvor personen i andre enden la på 40% på listeprisen og påsto det var ny listepris. Det blir selvsagt helt feil prosentregning når man så skal trekke 40% fra utgangspunktet. Så klaget jeg igjen og fikk noen ordentlig sure miner tilbake om at de kom til å tape på jobben og lurte på om jeg syntes håndtverkeren hadde gjort dårlig jobb siden jeg krevde så mye rabatt (rabattavtalen var en skriftlig medlemsrabatt). Noe jeg ikke svarte konkret på, men jeg stilte opp regnestykket for servicelederen og fikk til slutt en riktig faktura.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Når posen med søppel er full. Men folk velger å bare knyte igjen toppen av posen, og så la hele greia ligge igjen i bøtta. Så kommer det noen andre for å kaste søppel i posen, men så gidder de aldri å bytte pose de heller. Så enda mer søppel havner oppi bøtta, men selvfølgelig utenfor posen som var blitt knyttet igjen.

Hvis man aldri gidder å faktisk gjennomføre selv den enkleste oppgave ordentlig, hvorfor gjøre denne oppgaven i det hele tatt da? Hvis jeg skulle ha byttet pose i søppel-bøtta, så ville jeg selvfølgelig tatt den fulle posen ut av dunken og knyttet en knute på den. Pluss lagt i ny pose i dunken, før jeg legger den fulle søppel-posen bakerst i skapet eller noe.  

Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (13 minutter siden):

Når posen med søppel er full. Men folk velger å bare knyte igjen toppen av posen, og så la hele greia ligge igjen i bøtta. Så kommer det noen andre for å kaste søppel i posen, men så gidder de aldri å bytte pose de heller. Så enda mer søppel havner oppi bøtta, men selvfølgelig utenfor posen som var blitt knyttet igjen.

Hvis man aldri gidder å faktisk gjennomføre selv den enkleste oppgave ordentlig, hvorfor gjøre denne oppgaven i det hele tatt da? Hvis jeg skulle ha byttet pose i søppel-bøtta, så ville jeg selvfølgelig tatt den fulle posen ut av dunken og knyttet en knute på den. Pluss lagt i ny pose i dunken, før jeg legger den fulle søppel-posen bakerst i skapet eller noe.  

Så enig. Folk som også setter søppelposen i gangen i leilighet, eller i gangen i blokka, i stedet for å gå rett ut. Hadde også en roomie tidligere som jobbet som kokk i Oslo som la posen med kattebæsj oppå kjøkkenbenken, altså der vi lager mat. 

Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/nyheter/i/76P9RV/kritisk-til-ny-blokk-det-er-nesten-ikke-plass-til-aa-ha-besoek (PLUSS)
Kritisk til ny blokk: – Det er nesten ikke plass til å ha besøk.

Politikerne klager på at leilighetene er for små, men mange vil ha små leiligheter, og utbygger forsvarer de små med at de skal være steget inn som eier for førstegangskjøpere.
Hvorfor skal politikere i det hele tatt blande seg inn i noe de ikke kan noe om.

Lenke til kommentar

Høye matpriser og strømpriser er jeg ikke så opptatt eller bekymret over. Men når noen kødder med mine tv vaner DA blir jeg forbannet! Hbo max og Discovery har slått seg sammen og dette "feirer" de med å fjerne serier! Fåkke sett ferdig Westworld jef nå pga det koster for mye å ha på plattformen sin. Forbanna tøv faen! Uten noe form for "serien fjernes" bare wops! Borte!

Desidert i-landsproblem,men høyst irriterende likeså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...