Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

når det gjelder bruk av privat kopp ser jeg ikke problemet med det.

Bare se på kaffeavtalen på Statoil.

 

Hygienemessig så vet vanligvis være uproblematisk i kaffemaskiner, medan det er uhygienisk å fylle på ein brukt kopp frå ei kaffekanne eller liknande.

Grunnen til dette er så enkel som at mange kviler helletuten mot koppen når dei fyller på kaffe. Om nestemann gjer det same så vil bakterier og spytt kunne bli overført frå den eine koppen til den andre.

Kaffemaskiner der det ikkje er fysisk kontakt mellom koppen og kaffemaskina vil vanligvis ikkje ha det same problemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er heilt enig i at slike "smittekilder" er av heilt bagatelmessig art, men no er det eingong slik at mennesker er rare og irrasjonelle når det gjeld hygiene.

Dei fleste vil by seg imot å drikke vatn som kjem frå rensa kloakk som er 100% fritt for bakterier, medan ein ikkje har problemer med å holde ein lånt mobiltelefon opp mot ansiktet sjølv om eigaren har hatt med seg denne på toalettet og andre plassar slik at den er full i skadelige bakteriar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Immunforsvar har vel ingen nå til dags siden vi bekymrer oss for at helletuten kanskje kom bort i en kopp...

Det er omfanget som også spiller en rolle. At bruken av antibac i forbindelse med svineinfluensa gjorde at folk ble mindre syke generelt, sier det meste om at vi burde tenke mer på dette. Hvis uhygene var nok til å være resistent mot bakterier og virus, burde Vest-Afrika ligget gått an med tanke på Ebola...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kalte aldri ekspeditøren for idiot

I følge deg selv så sa du til ekspeditøren at "det er ganske vanlig å betale for seg der jeg kommer fra, vet ikke hvor du kommer fra men jeg er ingen idiot i motsetning til deg kanskje".

 

Men jeg er ikke interessert i å dra dette lenger, gjort er gjort og sagt er sagt :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Husker jeg skulle få datahjelp over live chat en gang. Ble bedt om å slette cookies når problemet ikke hadde noe med det å gjøre. Ble litt forbanna da. Men på en annen side er det jo sjefene som ansetter slike.

Hvorfor benyttet du supporten når du tydeligvis er vesentlig mer kvalifisert til å løse problemet selv?

 

Support kan gjøre mye rart man ikke kan gjøre selv, når problemet ligger hos dem.

 

Når jeg bestilte RiksTV fikk jeg ikke betal-kanalene til å virke. Support sa da at jeg måtte ha uteantenne, selv om NRK virket fint med inne-antenne. De nektet rett og slett blankt å ikke hjelpe meg før jeg fikk ute-antenne.

 

Så da fikk jeg ute-antenne, og da kunne de hjelpe meg. Til slutt viste deg seg at kort og kortholder måtte parres. Dette var ikke gjort fra deres side, og det sto ingenting noe sted om at det måtte gjøres. Dette var ikke noe jeg kunne gjøre selv, de måtte skrive inn tallene på sin PC.

 

PS. Jeg brukte også 4 forsøk på å få sagt opp.

 

Det samme når jeg problemer med nettet fra NextGenTel. Problemet var ÅPENBART på deres side, men hver gang jeg ringte skulle de restarte ruter, sørge skylde på graving i nærområdet (sikker derfor alle andre i huset fortsatt har nett, ikke sant?), for at den var koblet direkte i veggen, etc. Etter noen ganger viste deg seg selvsagt at de hadde stilt noen riv ruskende gale parametere hos seg.

 

Så flyttet jeg, og så var det på an igjen, de sendte til og med montør. Skyldte på alt mulig, som at støpselet sto i feil kontakt (som om jeg ikke hadde prøvd begge). Jeg var sikkert i kontakt med dem mer enn 10 ganger.

 

Til slutt byttet jeg leverandør. Siden det har jeg bare hatt ett problem, og det fikset de hos SEG. Det hjelper ikke hvor kompetent man selv er når problemet ligger hos noen andre.

Endret av Emancipate
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forøvrig skremmende at folk klarer å kjøre opp på ting uten at de merker det..

Det jeg synes er mest skremmende er når folk vet utmerket godt at deres gamle far eller mor begynner å bli svaksykt, få dårlige reflekser osv, og at en ulykke derfor er rett rundt hjørnet. Likevel nekter de å ta ifra ham/henne sertifikatet fordi de "ikke har hjerte til det", fordi det så trist at h*n ikke lengre får kjøre selv. Folk har med andre ord ikke hjerte til å ta fra deres gamle far eller mor lappen, men de har hjerte til å stå å se på at gamlingen kræsjer? Dafuq? Denne gangen var det "bare en søppelpose", men neste gang? Gangen etter det?

 

(Det er jo ikke noe du personlig kunne ha gjort, selvsagt. Jeg tenker mer generelt. Jeg mener seriøst man burde ha måtte passere en helsesjekk og tatt en kjapp teori- og oppkjøringsprøve hvert eneste år fra man er 65, fordi det er så stor risiko for å havne i en ulykke. Vanlige folk har ingenting å frykte, men det kunne fått farlige bilister av veien for godt, mens de ennå er i live. For å si det sånn.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fullstendig enig der, så lenge testene er helt gratis.

Mener ikke å dra tråden off-topic, men nei, jeg mener testen må koste noe. Når det er sagt trenger man ikke en vanlig test, men mest en liten test for å se at man faktisk er i stand til å kjøre. For eksmepel kan en person ha fått lappen for femti år siden, og den vil fortsatt være helt gyldig. Men trafikkbildet har forandret seg drastisk på denne tiden, så hvordan kan man vite at denne personen har fått med seg de nye reglene, nye ting som trafikklys og rundkjøring, osv?

 

 

Videre må man se på hva det faktisk koster. Du tenker utelukkende på kroner og øre, men jeg tar menneskeliv med i regningen. Det er ikke for mye å be om fem hundre i året for å sjekke at en person på 65+ fortsatt er i stand til å kjøre bil. Det meste av teorien kan man sløyfe, men det er viktig å sjekke ting som reaksjonsevne, hvor nært h*n må være for å lese trafikkskilt, hvor flink h*n er til å bruke rett lys i mørket, hvor flink h*n er på glatt vei, og så videre. Det handler om sikkerhet. Ikke bar hans eller hennes egen, men alle andre på veien også. Om du ikke har råd til noen få hundrelapper i året for å være sikker på at din gamle far eller mor fortsatt er en trygg bilist skal jeg da klare å spandere det på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...