Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å bygge videre på det Christoffero sier, så takker de fleste ja til en iPhone som firmatelefon - gratis iPhone for heavens sake - og jobben dekker abb?? Deilig.

Glemmer å tenke over at de da må være tilgjengelig. Det er ikke privat telefonen deres eller privat nummer lenger. Eies av bedriften.

De som ikke ønsker en slik løsning pleier da å gå for en dårlig billig Sony Eriksson eller Nokia med taster og nytt nummer, og da kan man la telefonen ligge igjen på jobben når man stempler ut.

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å bygge videre på det Christoffero sier, så takker de fleste ja til en iPhone som firmatelefon - gratis iPhone for heavens sake - og jobben dekker abb?? Deilig.

Glemmer å tenke over at de da må være tilgjengelig. Det er ikke privat telefonen deres eller privat nummer lenger. Eies av bedriften.

De som ikke ønsker en slik løsning pleier da å gå for en dårlig billig Sony Eriksson eller Nokia med taster og nytt nummer, og da kan man la telefonen ligge igjen på jobben når man stempler ut.

For det første skatter man av telefonen, for det andre har ingen arbeidsgiver lov til å bryte arbeidsmiljøloven selv om man får et frynsegode. Mange har telefon som et frynsegode uten at arbeidsgiver bryter loven av den grunn.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begynner å bli veldig OT.

Funker ikke sånn i praksis.

Ja du skatter av det, men det er bare en viss prosentsats av 4392kr som du tillegges. Ca 1500kr kanskje.

Til gjengjeld får du en iPhone til 6.000kr, og alle utgifter til abb dekkes - minimum 3-4000kr da bedriftsabb ofte er dyrere.

Så hvis 1 av 900 kunder som ikke skjønner tegninga, ringer på ettermiddagen eller helgen, så går man ikke til sjefen og griner. Det blir smålig.

Derimot hvis man får 4-5 samtaler hver søndag så har man et problem som man tar opp med sjefen.

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli veldig OT.

Funker ikke sånn i praksis.

Ja du skatter av det, men det er bare en viss prosentsats av 4392kr som du tillegges. Ca 1500kr kanskje.

Til gjengjeld får du en iPhone til 6.000kr, og alle utgifter til abb dekkes - minimum 3-4000kr da bedriftsabb ofte er dyrere.

Så hvis 1 av 900 kunder som ikke skjønner tegninga, ringer på ettermiddagen eller helgen, så går man ikke til sjefen og griner. Det blir smålig.

Derimot hvis man får 4-5 samtaler hver søndag så har man et problem som man tar opp med sjefen.

Joda, sånn fungerer det i praksis for de som ikke jobber i en bedrift hvor man må ha brun nese når man er ferdig med arbeidsdagen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En kompis av meg jobber i en butikk som selger arbeidstøy, verktøy, tilbehør og liknende. I dag inviterte han på "pølsefredag". Så jeg møtte opp på arbeidsplassen hans og satte meg på stolen bak den ene kassa, som var nærmest døra.

 

Jeg hadde riktignok ikke arbeidsantrekket hans, men på et tidspunkt kom en kunde inn og bort til kassa jeg satt bak og spurte om vi hadde pakningssliper. "Har vi det?" spurte jeg "kollegaen" min og ba ham hjelpe kunden.

 

i-lied.png

Endret av Zarac
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

1 dritings fyr som drakk av ei diger spritflaske rett framfor meg mens han pratet fylletull til meg, og en eldre kunde som var veldig engasjert i det som skjedde i Frankrike, innvandrere og det som var. Han kunne også fortelle meg at ikke nok med det, men i går var det faen meg en svarting som ringte på døra hans. Det var ikke rett tidspunkt for og si det sånn, og han åpnet ikke, og svartingen ringte på hos naboen hans også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...