Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel en fin liten historie, men det var en kunde som ringte til vårt kundesenter (som overhode ikke driver med telefoni) på grunn av at nummeret til kunden var blitt slettet fra 1881.no

 

Kunden mente da at vi måtte gi beskjed til 1881.no om hva nummeret hans var.

Det endte med at jeg måtte spørre kunden om hvor de ulike fakturaene ble betalt til for å henvise kunden til den rette instansen.

Også ikke minst så hørte jeg en historie fra en kollega om en kunde som ringte til Jensen (http://jensen-beds.com/no/) for å få hjelp med å sette opp sin trådløse router fra Jensen Scandinavia
Det må ha vært en interessant samtale vil jeg tro, og mest sannsynligvis en *beroligende* samtale. ;)

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg driter meg ut, men sier heller ikke jeg var særlig hyggelig. Jeg pleier ikke være hyggelig når jeg blir anklaget for å stjele bare fordi jeg brukte min egen kopp... så alle her hadde bare smilt og ledd når noen kommer og hever stemmen på dere og sier frekt "det der koster penger, vet du?!" som om jeg har tenkt å stjele...?

 

Hadde dette vært ETTER jeg fylte koppen hadde jeg vært mer forståelsesfull, men her fikk jeg kjeft når jeg så vidt hadde tatt koppen ut av sekken min...

 

Du driter deg ikke ut. Men det er bare slik at det er veldig mange her inne som er utrolig konfliktsky og gjør alt de kan for å unngå å være til det minste av bry for de rundt seg. Så de er ikke noe glad i folk som står opp for seg selv, har litt ryggrad og sier fra når de føler at det blir gjort noe mot dem som ikke er rettferdig eller allright.

Lenke til kommentar

I alle verdens dager. Når er "Har litt ryggrad og sier ifra" det samme som å være en drittsekk? Det går an å si ifra på en ordentlig måte uten å kalle folk for idioter og bruke ord som "hjemløs pakkis".

 

 

 

Makan!

 

 

Drittsekk? Det han svarte var da aldeles ikke noe som kvalifiserer han som en drittsekk. Om det noen som kunne blitt kalt det her, så er det vel deg. Som kaller han for det.

 

Når han på narvesen kommer å sier noe med en nedlatende tone som indikerer at han ikke har penger til å betale for seg, så er det Poop svarte ikke veldig stygt akkurat. "hjemløs pakkis" var dessuten noe han tenkte, ikke noe han sa.

 

Nei, det virker som om du og flere ser ting som dere vil, istedet for som de er.

Lenke til kommentar

Drittsekk? Det han svarte var da aldeles ikke noe som kvalifiserer han som en drittsekk.

Han kalte ekspeditøren for idiot, da. Men jeg er enig i at ekspeditøren ikke heller kvalifiserer til årets hyggeligste person, om det Poopadoop skriver gjengir virkeligheten helt korrekt.

 

Man har en tendens til å overdrive litt her inne, tror nå jeg, så ikke sikkert at verken ekspeditøren eller Poopadoop i virkeligheten var like motbydelig som det fremstilles som i innlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han kalte ekspeditøren for idiot, da. Men jeg er enig i at ekspeditøren ikke heller kvalifiserer til årets hyggeligste person, om det Poopadoop skriver gjengir virkeligheten helt korrekt.

Man har en tendens til å overdrive litt her inne, tror nå jeg, så ikke sikkert at verken ekspeditøren eller Poopadoop i virkeligheten var like motbydelig som det fremstilles som i innlegget.

 

 

Det kan godt hende. Jeg bare synes det er veldig liten terskel for å "henge ut" andre forumfolk for de minste utskeielser, istedet for å kjenne igjen seg selv i samme situasjon.

 

Mulig jeg har mye større terskel for hva som er motbydelig. Men det går begge veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ekkelt å bruke egen kopp? Den kommer da aldri i kontakt med selve maskinen uansett.

 

Jeg kalte aldri ekspeditøren for idiot, men spurte/sa om jeg ser/han trodde jeg var en idiot uten penger, mulig jeg overdrev litt i sinne, men jeg var frekk mot han akkurat som han er frekk mot meg.

 

Og jeg Evelen!, det du sier stemmer, MEN da smiler man og sier på en grei tone at det koster penger, da stirrer man ikke stygt på noen og sier "Det koster penger!" med en hevet stemme. Når jeg spurte hva han mente ettersom jeg trodde han bare måtte kødde sa han "Ja, du skjønner vel at det koster penger?" som om jeg ikke hadde penger. Det er da ikke vanlig å si det på en måte som om man ser ut som en fattig person eller tyv osvosv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Både ekspeditøren og din reaksjon er vel over kanten. Ekspeditøren kunne vært langt mindre forutinntatt og du kunne svart på en langt mindre defansiv måte.

 

Kaffekopparmageddon2015

Lenke til kommentar

Jeg kalte aldri ekspeditøren for idiot, men spurte/sa om jeg ser/han trodde jeg var en idiot uten penger, mulig jeg overdrev litt i sinne, men jeg var frekk mot han akkurat som han er frekk mot meg.

 

Det er dette folk reagerer på. Når en serviceperson oppfører seg sur mot deg, går det an å heve seg over det og være "The better man". Man trenger ikke alltid å ta ting så personlig og svare tilbake med samme mynt. I alle fall ikke i en sånn kontekst. Hadde du svart med en normal, høflig tone, hadde du nok gjort ham litt paff og kanskje fått en unnskyldning, til og med. Det er ikke alltid verdt det å være frekk tilbake.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Igjen, så forsvarer jeg meg selv på ingen måte, bare forklarer fra mitt synspunkt.

 

Skal også nevnes at dette er i et lite tettsted, så hele kiosken var jo tom og setdet er ikke mange innom. Hadde det vært i Oslo i rushet hadde jeg vært mer forståelsesfull, spesielt når jeg er innom Narvesen som ligger 100m fra denne hver eneste dag og kjøper kaffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...