Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

 

Det at folk ikke leser plakater/lapper med informasjon som er rett foran nesen deres, kan jeg bekrefte fra første hold. Vi jobber med en kortterminal som ikke tar annet enn Visa. Siden så mange prøvde med Mastercard o.l, skrev vi ut en lapp med teksten

 

KUN VISA - VISA ONLY

 

og teipet godt fast på toppen, der den er godt synlig. Men det er som at folk ikke ser noen ting. De fortsetter å putte Mastercard i, og jeg ender opp med å fremdeles måtte si "den tar ikke Mastercard.". Likevel sier de "ta ut kortet og bruk stripen, står det?" "Ja, men den tar ikke Mastercard." "Ånei."

 

Altså er det ikke bare tekst som går enkelte hus forbi, men også det du sier rett foran dem.

Kun Visa eller kun BankAxept (bankkort)? Er veldig veldig få i Norge som faktisk betaler med Visa.
nesten alle norske kort funker med Visa om ikke bankaxept er tilgjengelig

 

Finnes også helt rene Visa kredittkort (uten bankaxept).

Spørs om de virker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunde: Jeg skal ha en TV-kabel.

Jeg: Hvilken TV-kabel da?

Kunde: Philips.

Jeg: Hvilken kabel er det? Hdmi? Scart? Cat5? Strøm-kabel?

Kunde: Jeg spør heller en annen !

Jeg: Eh, ok........

 

Mongo!

Hey! Dette høres ut som en smarting du kunne ha solgt en 600 kroners Monsterkabel.

 

- Hva skal du koble andre enden av denne kabelen til?

- DVD-spiller

- Da, min gode mann, skal du ha denne her!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det værste med å selge monster kabler er at profitten er den samme som om du hadde solg ham en 199,- merkeløs HDMI kabel. Monster er de som sitter igjen med fortjenesten, ikke butikken som selger det.

Hvis du er selger av monsterkabler så skaff deg bedre innkjøpsavtaler.

 

Men er det bare meg som reagerer på hele samtalen der? Det er ikke alltid like lett, men i de fleste tilfeller så skal du kunne lese på kundens kroppspråk eller ordbruk om han har peiling på hva du snakker om. Kommunisere på kundens kunnskapsnivå er meget viktig. Hvis ikke så går kunden slik som i dette tilfellet. Allerede på spørsmålet, og ikke minst på første svar, så skal selger oppfatte at her har han en med 0 kunnskap å gjøre. Så her er det egentlig selger som skal sitte igjen med en liten flau smak i munnen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Det værste med å selge monster kabler er at profitten er den samme som om du hadde solg ham en 199,- merkeløs HDMI kabel. Monster er de som sitter igjen med fortjenesten, ikke butikken som selger det.

Hvis du er selger av monsterkabler så skaff deg bedre innkjøpsavtaler.

 

Men er det bare meg som reagerer på hele samtalen der? Det er ikke alltid like lett, men i de fleste tilfeller så skal du kunne lese på kundens kroppspråk eller ordbruk om han har peiling på hva du snakker om. Kommunisere på kundens kunnskapsnivå er meget viktig. Hvis ikke så går kunden slik som i dette tilfellet. Allerede på spørsmålet, og ikke minst på første svar, så skal selger oppfatte at her har han en med 0 kunnskap å gjøre. Så her er det egentlig selger som skal sitte igjen med en liten flau smak i munnen.

 

Helt enig!

 

Å sette seg selv høyere og kalle en kunde med lav forståelse mongo er skivebom og dårlig service uansett situasjon. Å latterligjøre hans lave kunnskap gjør han til en misfornøyd kunde.

 

Nå er denne diskusjonen innenfor humor så skal ikke være alt for seriøs, men synes likevel at situasjoner som denne er like mye selger og ikke bare kunden som skaper, og dermed blir det intet annet en litt pinlig.

Endret av Läkerol
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvis du er selger av monsterkabler så skaff deg bedre innkjøpsavtaler.

Men er det bare meg som reagerer på hele samtalen der? Det er ikke alltid like lett, men i de fleste tilfeller så skal du kunne lese på kundens kroppspråk eller ordbruk om han har peiling på hva du snakker om. Kommunisere på kundens kunnskapsnivå er meget viktig. Hvis ikke så går kunden slik som i dette tilfellet. Allerede på spørsmålet, og ikke minst på første svar, så skal selger oppfatte at her har han en med 0 kunnskap å gjøre. Så her er det egentlig selger som skal sitte igjen med en liten flau smak i munnen.

 

Helt enig!

 

Å sette seg selv høyere og kalle en kunde med lav forståelse mongo er skivebom og dårlig service uansett situasjon. Å latterligjøre hans lave kunnskap gjør han til en misfornøyd kunde.

 

Nå er denne diskusjonen innenfor humor så skal ikke være alt for seriøs, men synes likevel at situasjoner som denne er like mye selger og ikke bare kunden som skaper, og dermed blir det intet annet en litt pinlig.

 

 

LoL, ok!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I dag stoppa alle betalingsterminalene opp i hele området der jeg bor. Er det vanlig å måtte oppgi kontrollsiffer pluss signatur når reserveløsningen slår inn? Nå har riktignok ikke bankortet jeg bruker til vanlig sånt kontrollsiffer så jeg slapp unna, men la merke til at alle kundene ble bedt om å finne frem kontrollsifferet sitt, noe som selvsagt skapte lange køer da folk tydeligvis ikke vet hvor på kortet dette er.

 

Trodde egentlig dette sifferet var til kredittkortdelen og ikke til bankaxept delen...

Lenke til kommentar

Monsterkabler ligger i sortimentet hos leverandører for 420,- + mva for 1.5m

Over mitt lik skal denne typen kabler selges i vår butikk når vi kan få dønn samme kvalitet på en Deltaco-kabel til 7kr

Det er forskjell på HDMI 2.0 og 1.4. Selv om en Monster-kabel ikke er verdt prisen, så blir det feil å sammenligne prisen på to forskjellige produkter. Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

I dag stoppa alle betalingsterminalene opp i hele området der jeg bor. Er det vanlig å måtte oppgi kontrollsiffer pluss signatur når reserveløsningen slår inn? Nå har riktignok ikke bankortet jeg bruker til vanlig sånt kontrollsiffer så jeg slapp unna, men la merke til at alle kundene ble bedt om å finne frem kontrollsifferet sitt, noe som selvsagt skapte lange køer da folk tydeligvis ikke vet hvor på kortet dette er.

 

Trodde egentlig dette sifferet var til kredittkortdelen og ikke til bankaxept delen...

Jepp, både signatur og kontrollsifferet skal være med for at banken skal kunne godkjenne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...