Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coop har 5KG kurver med klementiner på tilbud og idag overførte jeg kollegaen min med en kunde som sa at det var noen sabla dårlige klementiner i den kurven og krevde pengene tilbake. Han hadde tross alt kjørt 2 mil for å handle disse. Det fikk meg til å tenke litt. Er det butikken sin skyld at han ikke sjekker klementinene før han kjøper dem, eller er det slik at det er da butikken som har lagt frem "dårlig" vare? Dette er jo frukt som vil bli dårlig med tiden hvis den ikke blir kjøpt og spist.

 

Kanskje totalt feil tråd, men siden dette omhandler en kunde, mens jeg var på jobb anser jeg det som okey :p En moderator får sparke meg i baken hvis jeg tar feil.

 

EDIT: Virker som om de fleste hadde fått pengent tilbake ja, samme gjorde denne mannen. Er sikkert bare jeg som reagerer merkelig på dette her da.

Endret av Hvaheterdu
Lenke til kommentar

Disse kassene med klementiner på coop er faktisk sabla dårlige. Etter et par dager var over halvparten myke og flere hadde begynt å mygle. Butikken her var klar over problemet og vi fikk pengene tilbake. Det hadde visst vært mangen innom og klaget på det samme.

Endret av Kleivis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse kassene med klementiner på coop er faktisk sabla dårlige. Etter et par dager var over halvparten myke og flere hadde begynt å mygle. Butikken her var klar over problemet og vi fikk pengene tilbake. Det hadde visst vært mangen innom og klaget på det samme.

Nå fungerer det vel ikke sånn at hvis frukt er dårlig i en butikk, så er det dårlig i alle butikker i kjeden. Coop har for øvrig mange kjeder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått jobb i en matbutikk midt i en bitteliten by på Sørlandet. Det er en del folk innom i forskjellige ærend og jeg får se mye rart. Det er mye som ikke er vært å dele men et par hendelser kan jeg tenke meg kan få noen til å trekke på smilebåndet. Begge foregikk i kassen og omhandler røyk.

 

Først er det en dame som kun skal ha en løstobakk til over 200kr. Bak kommer en meget blid middelaldrene mann med Balkansk opprinnelse og begynner å kritisere henne for å bruke så mye penger på røyk. "Se har, jai får middag, dessert og avis for under 100 krone, og du bruke over 200 på det dar!!". Det ble heldigvis mottatt med god tone fra røykkjøper. Et øyeblikk som gjorde dagen litt bedre for meg :)

 

En annen kveld var en gruppe voksne, antakelig på vei fra vors til fest, innom for å kjøpe litt påfyll. Førstedame skulle også ha med en røykepakke, men det var ikke mannen bak enig i. Han slo rett og slett kortet ut av hånda hennes og lo godt. Hun fikk betale i ro og fred etter kortet ble hentet opp igjen da.

Denne gjengen løftet også humøret mitt med et par hakk :)

Endret av crazylazyboy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jobber med salg av musikkinstrumenter og slikt. Tok imot en telefon på jobb i dag, selv om jeg vanligvis ikke jobber med kundeservice.

Det var da en kunde som var åpenbart sint. Han klagde og styra om at produktet hans ikke virka som det skulle. Jeg foreslo flere ting han kunne prøve (laste ned nye drivere, resette firmware, fabrikkinnstillinger osv). Han hadde visstnok prøvd alt dette og var fortsatt sint. Hadde nå brukt 10 minutter eller noe. Jeg sa da:

- "Ok, da åpner vi en servicecase, og så lar vi importøren se på den. Når kjøpte du den?"

- "For cirka 2 år siden"

- "Ok, jeg kan ikke finne ordren din i systemet vårt? Jeg ser du har kjøpt andre ting. Har du et annet kundekort, som du kan tenke deg? Firmanavn eller lignende"

- "Nei, jeg kjøpte *produktnavnet* på *en av våre konkurrenter*."

- "Eh, da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Du må ta kontakt med butikken du kjøpte den på"

 

Han ble da kjempesint, og forstod ikke hvorfor. Har hatt flere sånne caser. Har også vært borti kunder som spør om hjelp i forbindelse med bruktkjøp av gitarer på Finn osv. Syns sånne ting er ganske frekt, i grunn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Han ble da kjempesint, og forstod ikke hvorfor. Har hatt flere sånne caser. Har også vært borti kunder som spør om hjelp i forbindelse med bruktkjøp av gitarer på Finn osv. Syns sånne ting er ganske frekt, i grunn.

Ikke for å dra det off-topic for mye, men på mange måter ser jeg ikke helt problemet med å spørre butikken om hjelp til ting jeg har kjøpt på finn.no og andre bruktsteder. Tanken er ganske rett frem:

 

1. Jeg kjøper en brukt gitar jeg ikke er helt fornøyd med.

2. Jeg drar til en butikk som selger gitar og spør om de har tid til å hjelpe (men har selvsagt ikke med gitaren med en gang.) Dette fordi butikken selger gitarer, og dermed har mer eller mindre eksperter tilgjengelig.

3. De hjelper meg å finne feilen, og jeg betaler for servicen.

 

Det blir vinn-vinn for begge parter. Jeg får en gitar som fungerer helt utmerket, og de får betalt for servicen. At det strengt tatt ikke var de som solgte meg gitaren i første omgang er ikke nøye. Penger er penger.

 

Det samme gjelder for øvrig om jeg har kjøpt gitaren hos en konkurrent. Hva så? Konkurrenten kan være stengt, eller jeg synes denne andre butikken er mye bedre på mange områder. Uansett er det jo de som nå får pengene mine, ikke konkurrenten som tilfeldigvis solgte meg gitaren. :) Men selvsagt spør jeg jo først. Å dukke opp uanmeldt (eller ringe) og forlange at de reparerer gitaren på dagen uten garanti blir noe helt annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her er jeg faktisk enig med Screiber. Jeg har selv gjort dette med sykkelen min - altså, kjøpt på Sportsbutikk A, men tar service på Sportsbutikk B. Dette fordi SBB har MYE bedre service, er mye billigere og får ting fort mye raskere. Hadde jeg visst det på forhånd, hadde jeg aldri kjøpt sykkel på SBA.

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han ble da kjempesint, og forstod ikke hvorfor. Har hatt flere sånne caser. Har også vært borti kunder som spør om hjelp i forbindelse med bruktkjøp av gitarer på Finn osv. Syns sånne ting er ganske frekt, i grunn.

Ikke for å dra det off-topic for mye, men på mange måter ser jeg ikke helt problemet med å spørre butikken om hjelp til ting jeg har kjøpt på finn.no og andre bruktsteder. Tanken er ganske rett frem:

 

1. Jeg kjøper en brukt gitar jeg ikke er helt fornøyd med.

2. Jeg drar til en butikk som selger gitar og spør om de har tid til å hjelpe (men har selvsagt ikke med gitaren med en gang.) Dette fordi butikken selger gitarer, og dermed har mer eller mindre eksperter tilgjengelig.

3. De hjelper meg å finne feilen, og jeg betaler for servicen.

 

Det blir vinn-vinn for begge parter. Jeg får en gitar som fungerer helt utmerket, og de får betalt for servicen. At det strengt tatt ikke var de som solgte meg gitaren i første omgang er ikke nøye. Penger er penger.

 

Det samme gjelder for øvrig om jeg har kjøpt gitaren hos en konkurrent. Hva så? Konkurrenten kan være stengt, eller jeg synes denne andre butikken er mye bedre på mange områder. Uansett er det jo de som nå får pengene mine, ikke konkurrenten som tilfeldigvis solgte meg gitaren. :) Men selvsagt spør jeg jo først. Å dukke opp uanmeldt (eller ringe) og forlange at de reparerer gitaren på dagen uten garanti blir noe helt annet.

 

 

Ja, selvfølgelig kan vi (eller autorisert serviceverksted vi samarbeider med) fikse en gitar, forsterker eller hva det måtte være - mot betaling.

 

Poenget her var:

1) Kunden i nevnte historie forlangte gratis service og sending til verksted - som er avhengig av å gå via butikken den er kjøpt i hvis det er innenfor garantiperioden. Det er dyrt for oss å ta imot, sende inn, sjekke den osv.

2) Angående Finn: det jeg mente var at vi har hatt kunder som ringer og spør oss: "Er Gibson bla bla (med henvisning til Finn-annonsen) bra? Jeg vurderer å kjøpe den som ligger på Finn, ser du." Samtalen drar deretter ut i 10 minutter. Har litt blandede følelser rundt det. Er det et supersært produkt og/eller en fast kunde vi kjenner godt er det greit. Men er det gitarer (eller hva det måtte være) vi selger og/eller har på lager syns jeg det blir frekt. :)

Endret av Knewt
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...