Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Monsterkabler ligger i sortimentet hos leverandører for 420,- + mva for 1.5m

Over mitt lik skal denne typen kabler selges i vår butikk når vi kan få dønn samme kvalitet på en Deltaco-kabel til 7kr

Det er forskjell på HDMI 2.0 og 1.4. Selv om en Monster-kabel ikke er verdt prisen, så blir det feil å sammenligne prisen på to forskjellige produkter.

 

Forskjellen i HDMI 1.4 og 2.0 ligger utelukkende i interfacen og ikke i kabelen.

eneste forskjell på en monster kabel og en billig kabel er at du kan forvente at monsterkabelen er mer slitesterk, og kan kanskje være avgjørende om du skal trekke kabelen 15m uten repeater. Produktet er det samme om du kjøper 2m med kabel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeez!

 

Jeg tror ikke selger i dette tilfellet latterliggjorde kundens manglende kunnskap på noen som helst måte (ikke i samtalen med kunden selv, i alle fall). Som kunde kan du i alle fall ha anstendighet nok til å svare "jeg veit ikke", når selger prøver å finne ut hvilket produkt du er ute etter. I dette tilfellet ramset selger opp flere legitime alternativer som respons på kundens intetsigende beskrivelse. Dersom ingen av alternativene gir gjenklang hos deg som kunde, kan du i det minste være _litt_ behjelpelig, og innrømme at du ikke har peil. Da kan selger feks vise deg forskjellige kabler helt til man finner den rette. I dette tilfellet valgte kunden å fortsette tankeløsheten og forventningen om at enhver selger skal greie å lukte seg frem til hva du er ute etter ("rød-bil-problematikken" all over again), og bare gikk avgårde uten noen forklaring for å se om neste selger kanskje kunne gjette riktig i det store kabellotteriet.

 

Så er det selvfølgelig ikke rimelig å referere til en kunde som "mongo" for en bagatell som dette, men imo er det utelukkende kunden som skaper denne situasjonen og gjør den "pinlig".

 

Som "medkunde", så blir jeg passelig irritert på andre kunder som ikke gidder å gjøre et _minimum_ av forarbeid når de stikker til butikken for å skaffe seg reservedeler/ekstrautstyr/whatnot til dingsebomsen sin.

 

 

Jeg synes du har et veldig godt poeng i forhold til det jeg skrev! Jeg skal også være enig i at kunden i dette tilfellet var litt ekstra "vrang".

 

Men dette er likevel en ting jeg synes mange ansatte er gode på. Nemlig å skape slike situasjoner. Jeg opplever generelt veldig ofte at selgeren føler seg veldig kompetent og kunnskapsrik slik at selgeren har lett for å bli overlegen ovenfor denne type kunder som vi diskuterer her. Jeg er enig i at mange kunder kan være litt vrange og late selv, men tross alt er jobben til selgeren å gjøre denne kunden fornøyd slik at vedkommende kommer tilbake. Da gjelder det bare å svelge en kamel og legge seg på samme kunnskapsnivå, finne behovet til kunden og sørge for at kunden blir fornøyd.

 

I tillegg er det mange eldre som sliter veldig med teknologien, som er usikker og som ikke aner hva de egentlig trenger. Derfor må disse bli møtt med noen som er klar over deres situasjon og ikke de som åpenlyst tenker "herregud han der har ikke peiling".

Endret av Läkerol
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Under min førstegangstjeneste var jeg driftsassistent for data og nettverk. Under en runde med oppgradering av antivirusprogrammer så møtte jeg på en major som mente helt seriøst at vi skulle bare øke spenningen på strømforsyningen slik at vi kunne grille virusene. Evt senke spenningen slik at virusene sultet ihjel.

Og han skal beskytte landet vårt i en eventuell krig, og har tilgang til automatvåpen og plenty med ammo. Det er jo betryggende... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...