Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunde som ble SÅÅ oppgitt på meg fordi jeg ikke kunne være behjelpelig med å anbefale de beste spanske oversettelsene av Ibsen. Ikke var det min avdeling, sto verken i drama- eller fremmedspråkavdelingen, og da jeg prøvde å henvise henne til en av mine kolleger der ble det skikkelig himling og fnysing. Tydelig at jeg er et skikkelig undermenneske som ikke vet noe om sånt ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å spørre om en spansk oversettelse av Ibsen i Norge må vel kalles å gå over elva etter vann. Hvilket nesten skjedde her i Tyskland da jeg ble spurt om jeg ville være med og se teaterforestillingen Vildanden, på tysk.

 

Det er kanskje interessant for noen at man her legger på skillepinne etter sine egne varer på butikken. Det er også mer naturlig i og med at personen lengst fremme i køen når frem til skillepinnen først. Jeg har dog ikke lagt merke til hvor mye en pose koster.

Lenke til kommentar

Og enda mer irriterende er de som venter med å legge på til du nesten har betalt! Hva tror de skillepinnen er til liksom? Halve båndet er jo tomt! Legg på varene dine når keg er ferdig for svarte, så sparer alle litt tid. Jeg legger på pinnen min og ser på varene til fyren og så på fyren og flytter meg litt for å gi plass, og da bare stirrer vedkommende dumt på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror knapt jeg har sett noen som legger pinnen bak sine varer. Ante ikke at det var en greie eller noe hyggelig sak en gang. Så fryktelig grunnleggende er det ikke.

 

Er ellers upraktisk da du ikke vet om kunden bak deg trenger det (slenger varene på i siste liten), eller en som henger med å se på aviser ellet skyter inn.

 

Så ikke rart du får mange "nek" når det er vanlig å stå for sin egen del. Som igjen avler flere "nek".

 

Hva blir neste, å pakke i poser til den bak deg?

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og enda mer irriterende er de som venter med å legge på til du nesten har betalt! Hva tror de skillepinnen er til liksom? Halve båndet er jo tomt! Legg på varene dine når keg er ferdig for svarte, så sparer alle litt tid. Jeg legger på pinnen min og ser på varene til fyren og så på fyren og flytter meg litt for å gi plass, og da bare stirrer vedkommende dumt på meg.

Er vel bare at noen ikke gidder å hente en skillepinne. Noen ganger like greit å bare vente. Spiller da ingen rolle om halve båndet er som skille, for når du betaler så henter båndet seg igjen uansett hvor rask du er. Og stopper automatisk. Så med mindre han venter til du er ferdig betalt osv... før han putter noe på båndet så er ikke noe tid tapt. Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bruker pinne for å skille forskjellen mellom "mine" og "dine" varer. I de fleste butikker er skillepinnene lettest tilgjengelig helt fremme med betjeningen, fordi det ofte henger skap og varer over "pinnedispenseren". Det bør samtidig og være mer naturlig å si "her slutter mine varer"(ved å legge pinnen etter "mine" varer) enn "her begynner mine varer"(ved å legge pinnen fremfor "mine" varer).

 

Skal man gjøre det sistnevnte, skal man da alltid gjøre det så betjeningen forstår at dette er dine varer? Eller blir det mer naturlig at en gjør det førstnevnte, forutsatt at det er kunder bak deg igjen?

Endret av nomore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og man legger strengt tatt sjeldent skillepinner fremfor sine egne varer, men bak varene til kunden som er fremfor deg fordi vedkommende ikke klarte å gjøre det selv.

 

Forskjellen ligger i kva som er behov for.

Er det ein kunde foran deg som har mange varer på bandet så legger du ut skillepinnen før dine varer for å unngå at dei blir blanda saman.

Er det ingen kunde foran deg, eller kunden foran deg er heilt ferdig så er det unødvendig å legge en skillepinne foran deg.

 

Å legge ein skillepinne bak deg er kun fornuftig dersom det står kunder bak deg som venter på å legge varer på bandet. Er det ingen kunde bak deg er det heller ingen grunn til at du skal legge på skillepinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Følgende henvendelse tikket inn på support-chatten i dag: "Beskrivelse: Jeg ønsker ikke at Lync Group chat og Spotify skal starte automatisk når jeg starter pc, men det trengs admin for å endre dette"

 

Foreslo for ham som tok imot henvendelsen at han skulle svare: "Spotify kan jeg enkelt fikse, det har du uansett ikke lov til å ha på maskina", for så å avinstallere det.

Problemet er at man ikke trenger admin-rettigheter for å installere det, så det hadde vel ikke tatt lange tida før det var tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Føler meg som en slæsk nå :p begynte nylig med å legge skillepinne etter varene mine. Er 26 år gammel og alltid forventa at folk gjorde det selv :O aldri streifet tanken på at folk blir lettere irritert over det!

 

Men frykt ikke! Jeg har fått ordnings på folkeskikken min der nå! (kan hende jeg glemmer det da!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...