Jump to content

Brattus

Medlemmer
  • Content Count

    1298
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

359 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Selv etter å ha lest gjennom deler av tråden er jeg noe usikker på situasjonen Kan jeg f.eks bestille en USB-C-kabel (30kr) fra AliExpress uten å måtte tenke på mva og toll? AliExpress ligger på VOEC-listen, men tilbyr ingen mulighet for å legge til mva ved betaling? Hva vil evt. skje når denne kommer til Norge? Er fristen fra 1.April utsatt på ubestemt tid? Sto noe om at de vil sjekke tilfeldige pakker? Har egentlig ingen problem med å måtte betale mva, men toll-gebyret er jeg lite giret på å måtte betale.
  2. Jeg har noe av den samme erfaringen med at telefonen ble tregere.. Usikker på om det var Android 10 eller januar oppdateringen som gjor det, men synes mobilen har blitt noe tregere enn den var før jul.. Merker spesielt i nettleser (brave) og når jeg dobbeltklikker power-knapp for å åpne kamera
  3. Antar det startet for ca 2 mnd siden. Vertfall da jeg tenkte over det for første gang
  4. Andre som sliter med at Bluetooth blir skrudd av etter skjermen skrur seg av? Med en gang jeg skrur på skjermen starter det igjen. Virker ut som om prosessen blir avsluttet hver gang skjermen skrue seg av Skjer med alt av headsett/høytalere har ikke på strømsparingmodus
  5. https://www.komplett.no/product/1113270/hjem-fritid/stoevsugere/xiaomi-roidmi-f8-haandstoevsuger De fikk tilbud på Xiaomi Roidmi F8 på komplett, så ble en sånn fremfor Dysons modeller
  6. Devold har 30% med rabattkoden "funkyjul19" (Usikker på hvor lenge den er aktiv) https://www.devold.com/nb-NO/nettbutikk/239/0/
  7. Ser det har kommet endel Singles day tilbud allerede Fin pris på Samsung sin 65" 8005 til 9990,- https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/22879/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65ru8005 I år er det stort sett julegaver og en Dyson støvsuger som er målet. Vi får se hva som dukker opp
  8. Nytt år og ny tråd? Du skal få gleden i år også
  9. Vi får satse på de andre bankene også følger etter og at de ikke kun satser på Vipps. Hørte med min lokale Sparebank1 og de har ingen planer foreløbig å lansere endringene som DNB nå har gjort
  10. Hei, Kjøpte en bolig våren 2018 og har hatt en sak hos boligkjøperforsikring en stund ang. skjeggkre som ikke var opplyst om ved kjøp. Vi har testet bolig og fått rapport på dette. Vi sitter altså igjen med en bolig som det vil koste opp mot 100 000,- å få utbedret dette problemet. I tillegg er det i mine øyne mye vanskeligere å selge denne boligen om vi ønsker å gjør dette (ikke aktuelt nå) Lurer derfor om det er noe mer vi kan gjøre? Det finnes 3 måter (Avhl. §3-7, §3-8 og §3-9). §3-7 er vell omtrent umulig å bevise så tror ikke vi vil ha noen sak her. Er dette noe vi bare må finne oss i? Jeg mener at både saneringen og verdiminus burde være nok til at vi har en sak her, men det har det ikke i følge *Boligkjøperforsikring* grunnet andre saker som har vært i domstolen. Vedlagt ligger oppsumert avslutning av saken fra *Boligkjøperforsikring* Selskaper: *Skjeggkreselskap* = De vi har forholdt oss til når det gjelder undersøkelse av bolig. De har utarbeidet rapport sendt til både kjøper og selgers forsikring. *Boligkjøperforsikring* = Min (kjøper) sin boligkjøperforsikringsselskap.
  11. Unsplash har mange gratis bilder som du kan bruke slik du ønsker. Noe begrenset utvalg, men innholdet er meget bra Et søk på "Field" gir dette: https://unsplash.com/search/photos/field
  12. Komplett har Green Week nå i helgen https://www.komplett.no/kampanje/green-weekend
  13. Er kombinasjonen mindre trygg? Vil ikke den være mer trygg da den bruker både face og iris?
  14. Takk for svar Når det er sagt var dette en julegave (så ble ikke mulighetfor å bli åpnet før i slutten av desember 2017). Dette var et backup-headset til trening som har ligget uåpnet grunnet jeg har et annet. Så det vil si at det har ligget hos meg i 1 år og 1 mnd (ikke 2 år som noen nevnte) og nå får jeg ikke til å lade produktet. Skrev en e-post med dette som utgangspunkt til de. Får bare se hva de svarer Tror jeg aldri har hatt en god opplevelse/erfaring med CDON sin kundeservice. Virker ut som om de alltid ønsker å gjøre det så vanskelig som mulig. I denne saken har jeg nok noe av skylden selv - men vi får se hvordan det går.
  15. Hei, Jeg kjøpte et produkt fra CDON.no og mottok dette 30/11/2017. Jeg har ikke åpnet produktet før januar 2019 (Ja, det var et spontant BF-tilbud) og klarte ikke å lade produktet. Jeg fikk først beskjed om at garantitiden var kun på 1 år og at de ikke kunne hjelpe. Skrev derfor at jeg ønsket å reklamere på produktet, men fikk til svar: Har de riktig eller er det noe jeg kan gjøre her?
×
×
  • Create New...