Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om? Var en før meg i kassa som hadde en del ting, tunge ting. Så spurte kassadama, og det kom ut fra ingenting:

"har du bil?"

"øøh. nei"

"skal du bære alt det?"

"ja".

Så fortsatte den vanlige "kvittering, ha en fin dag"-samtalen.

 

Merkelig samtale :p Det ble forøvrig bare to bæreposer..

Endret av Knewt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om?

Hmm kanskje trodde hun at kunden hadde en bil, så noen kunne bære de tingene til bilen for ham, og derfor spurte hun?

 

Men siden hun ikke forklarte hvorfor hun spurte det hun spurte, høres dette jo litt rart ut

 

OT: Jeg hater når jeg ønsker å kjøpe en gave til et barn, og så spør jeg hvor jeg kan finne leker, og de spør meg om det er for ei jente eller en gutt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om?

 

Og hvor går grensa for hva kunder kan spørre om?

 

Får gjevnlig spørsmål om hvor jeg kommer fra osv. Har veldig liten interesse av og snakke om slike ting til randome kunder og blir litt småirritert hver eneste gang spørsmålet kommer opp. Muligens litt artig når jeg får høre at jeg har en så fin dialekt og at det høres ut som om jeg synger når jeg prater (lol) og at jeg aldri må gi slipp på dialekten.

 

Men alikevel.

 

Hold kjeft.

Lenke til kommentar

 

Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om?

 

Og hvor går grensa for hva kunder kan spørre om?

 

Får gjevnlig spørsmål om hvor jeg kommer fra osv. Har veldig liten interesse av og snakke om slike ting til randome kunder og blir litt småirritert hver eneste gang spørsmålet kommer opp. Muligens litt artig når jeg får høre at jeg har en så fin dialekt og at det høres ut som om jeg synger når jeg prater (lol) og at jeg aldri må gi slipp på dialekten.

 

Men alikevel.

 

Hold kjeft.

 

Og noen ganger er det vanskeligere å reagere når en jobber og skal være snill... når du er en kunde, og blir spurt noe lignende kan du si "none of your business, mate", når man blir spurt av en kunde, forventes det at man vil reagere høflig og svare (på dumme spørsmål). :)

Lenke til kommentar

Får gjevnlig spørsmål om hvor jeg kommer fra osv. Har veldig liten interesse av og snakke om slike ting til randome kunder og blir litt småirritert hver eneste gang spørsmålet kommer opp. Muligens litt artig når jeg får høre at jeg har en så fin dialekt og at det høres ut som om jeg synger når jeg prater (lol) og at jeg aldri må gi slipp på dialekten.

 

Så hvor kommer du fra?

 

Jeg har også fått spørsmål om hvor jeg kommer fra, samt om studie- og jobbsituasjonen min og liknende. Som regel svarer jeg kort og riktig. Men det hender også at jeg lyver, hvis ikke jeg er trygg på om kunden bare småprater eller kan finne på å oppsøke meg eller liknende.

Lenke til kommentar

Er faktisk utrolig lett å komme inn i den autopilotmodusen. Merket det fort selv da det var mange kunder med lite varer - blir fort litt autopilot da. Ikke optimal kundebehandling kanskje, men er sånn det blir da man står i kassa i flere timer sammenhengende. Samtidig koster det ikke mye å løfte blikket og møte kunden - det burde man gjøre til enhver tid selv på autopilot.

 

Kan oppstå mange litt morsomme episoder av sånt, for hendelser som ikke er programmert inn i autopiloten har en tendens til å klusse til alt :p

Endret av Ronald Ulysses Swanson
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er faktisk utrolig lett å komme inn i den autopilotmodusen. Merket det fort selv da det var mange kunder med lite varer - blir fort litt autopilot da. Ikke optimal kundebehandling kanskje, men er sånn det blir da man står i kassa i flere timer sammenhengende. Samtidig koster det ikke mye å løfte blikket og møte kunden - det burde man gjøre til enhver tid selv på autopilot.

 

Kan oppstå mange litt morsomme episoder av sånt, for hendelser som ikke er programmert inn i autopiloten har en tendens til å klusse til alt :p

Det er sant. En gang kom en annen kunde og spurte henne om noen kunne tømme panteautomaten. Hun bare så på han i noen sekunder før hun fortsatte på autopilot :p
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange som ringer å ber meg oppdatere Java på PCen dems slik at de kan bruke nettbanken sin i disse tider, etter et slipp av ny Java. De blir ofte sure da jeg sier at bedriften ikke bruker nyeste Java av sikkerhetsmessige grunner.

 

- Skal jeg liksom ikke få betale regninger i arbeidstiden?

- Nei.

 

Er de frekke lar jeg det bli med det. Er de forståelige så informerer jeg dem om Google Chrome. :)

Her har IT dessverre identifisert Google Chrome som en sikkerhetsrisiko, så vi har kun IE :(

 

Glad det finnes BankID på mobil (og bankID2) så jeg slipper javaskvipet.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/rema-1000-mye-usikkerhet-rundt-ny-poseavgift/a/23342383/

Kanskje posediskusjonen for alltid vil være over? :whistle:

 

 

Kan butikkene fortsette å gi ut en gratis pose hvis man feilberegner antallet man trenger til helgehandelen? Nei, den servicen blir det trolig vanskelig å fortsette med, sier Virke-direktøren. Dermed må kunden frem med kortet igjen, og dermed skape mer kø i kassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...