Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Langt bedre med for mange skillepinner mellom varene enn for få. Spesielt da om folk overhodet ikke følger med før jeg har slått inn det som viser seg å være solid mengde av neste kundes varer. Sortere ut de igjen for å så ringe etter kort for å korrigere alle de, DET tar tid.

Konklusjon: LEGG PÅ SKILLEPINNER. Gjerne både foran og bak om personen foran ikke har lagt på bak

Endret av koots
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Post-i-butikk går meg på nervene om dagen. Det er godt over ett år siden vi fikk elektronisk signatur-plate for pakker og kundene sliter enda. Den er ikke vanskelig å forstå.

 

"... Og hvis du kunne ha signert på plata og trykket ok" *peker*

*kunde ser forvirret ut* "her står det 'feil'?"

"bare signer og avslutt med' ok' :) "

*kunde skjønner ingenting*" men jeg har ikke skrevet noe feil?"

Sist jeg var på posten kunne jeg lese med klar blå skrift på signaturplata: Kristine
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hos en post i butikk i nærheten av der jeg bor måtte de ansatte i butikken skrive en lapp (som de teipet fast rett ved siden av den elektroniske skriveplata for signatur) hvor det står at kunden ikke skulle bruke en vanlig penn eller blyant for å signere på denne elektroniske greia. Men det er enkelte kunder som fremdeles har litt vanskelig for å forstå dette. De ansatte måtte fjerne alt som var av penner og blyanter fra den disken hvor de gir fra seg pakker og brev, for å være sikker på at kunden ikke signerte med noe annet enn den greia som faktisk er ment for å signere elektronisk med..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror knapt jeg har sett noen som legger pinnen bak sine varer. Ante ikke at det var en greie eller noe hyggelig sak en gang. Så fryktelig grunnleggende er det ikke.

 

Er ellers upraktisk da du ikke vet om kunden bak deg trenger det (slenger varene på i siste liten), eller en som henger med å se på aviser ellet skyter inn.

 

Så ikke rart du får mange "nek" når det er vanlig å stå for sin egen del. Som igjen avler flere "nek".

 

Hva blir neste, å pakke i poser til den bak deg?

Jeg legger alltid pinne bak varene mine når det er folk bak meg.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Man skal alltid bruke pinne hvis det er varer fra forskjellige kunder på båndet. Pinne framfor, pinne bak. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig og forstå. Bruk pinne så slipper man at varer som ikke hører sammen blir scannet sammen! Er det ikke pinne fra før, så legg på pinne. Få det inn i hodet.

Lenke til kommentar

Jeg pleier aldri å legge pinne bak mine varer, men har aldri opplevd noen problemer med at varene blir blandet. Jeg legger pinne på båndet, men kun foran mine varer. Ser at andre her gjør det samme. Jeg går ut fra at personen bak meg passer på å ikke få sine varer blandet sammen med mine. Noe de gjør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg er i hvertfall lei av og scanne feil pga menneskers manglende kompetanse på og bruke skillepinner. Hender hele tiden. En del drar en spøk om at personen framfor kan få betale varene, det er helt greit, høhøhøø, og andre blir bare forfjamset og ser ikke ut til og skjønne noen ting.

Lenke til kommentar

Hørtes veldig ut som en kunde som kunne ringt til oss skjønner du. Og ofte kunder ringer oss (flere ganger daglig) soms kal til helt andre bedrifter som driver med helt andre tjenster. Ingen av produktene våres er gratis da vel å merke.

Tror nesten det er "standard" for alle IT-selskaper med kundesupport over tlf. Jobber selv i et større IT-selskap, og har nesten daglig merkelige henvendelser.

Veldig mange av kundene tror blant annet at siden du leverer internett til dem, har du også full support på det som er av PC'er, iPad osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...