Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

 

Hørtes veldig ut som en kunde som kunne ringt til oss skjønner du. Og ofte kunder ringer oss (flere ganger daglig) soms kal til helt andre bedrifter som driver med helt andre tjenster. Ingen av produktene våres er gratis da vel å merke.

Tror nesten det er "standard" for alle IT-selskaper med kundesupport over tlf. Jobber selv i et større IT-selskap, og har nesten daglig merkelige henvendelser.

Veldig mange av kundene tror blant annet at siden du leverer internett til dem, har du også full support på det som er av PC'er, iPad osv.

Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle...

 

 

Kundehistorie: Gammel kollega fortalte om en polakk som sto og kranglet i sikkerheten på flyplassen grunn ? Han mente at en 10 liters dunke faller under 10kg håndbagasje så lenge det er håndtak på den xD

innholdet i den vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle...

Hvis det er noe annet i veien enn internett så kontakter du ikke leverandøren av internettet.

Og hvis nettet funker på PC, men ikke på iPad, så er det sannsynligvis et problem med iPaden, og da kontakter du de osm har solgt deg den.

Lenke til kommentar

 

Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle...

Hvis det er noe annet i veien enn internett så kontakter du ikke leverandøren av internettet.

Og hvis nettet funker på PC, men ikke på iPad, så er det sannsynligvis et problem med iPaden, og da kontakter du de osm har solgt deg den.

Agreed, men i tilfellet det ikke er nett på noen punkter så er leverandør første stans

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle...

 

 

Om nettet ikke fungerer generelt kontakter du såklart leverandør. Det jeg mener er at om det f.eks. viser seg at det er nett frem til modemet, og at problemet ligger lokalt på din PC, så er det ikke lenger leverandørs supportområde.

Også hatt tilfeller der kunder ringer fordi chrome henger seg opp og slutter å svare.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at ekspeditøren på en butikk her har solgt alkohol til overstadig berusede personer flere ganger. Dette er da ikke lov? Er det ikke i reglementet at de IKKE skal selge alkohol til overstadig berusede personer? Spurte henne om det, svaret var at hun ikke gadd å krangle på det. Hvis hun gjorde det hadde hun blitt nødt til å ringe politiet, og det ville hun ikke.

Endret av Therawyn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Reglene for salg av alkohol er like strenge som for skjenking. Grensen går ved "åpenbart påvirket", som i min bok er når folk ser sløvere ut og beveger seg annerledes enn de ville gjort hvis de var edru. Problemet er at mange alkiser er eksperter på å fremstå mindre beruset enn de er.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var et par foran i køen, hun var myndig, men det var ikke han. Han var med henne på butikken og hun skulle kjøpe en sixpack øl. Men hun ble nekta å kjøpe det, siden han ikke var myndig. Er det lov å gjøre sånn? Hun kunne jo gått inn i hvilken som helst butikk og kjøpt til han uansett, så det hadde ikke stoppet noen det som skjedde der.

 

Så da kan ikke mødre kjøpe legemidler, alkohol, røyk osv i butikken hvis de har med barna sine, fordi det kan hende hun kjøper til dem? Bare et eksempel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Var et par foran i køen, hun var myndig, men det var ikke han. Han var med henne på butikken og hun skulle kjøpe en sixpack øl. Men hun ble nekta å kjøpe det, siden han ikke var myndig. Er det lov å gjøre sånn? Hun kunne jo gått inn i hvilken som helst butikk og kjøpt til han uansett, så det hadde ikke stoppet noen det som skjedde der.

 

Så da kan ikke mødre kjøpe legemidler, alkohol, røyk osv i butikken hvis de har med barna sine, fordi det kan hende hun kjøper til dem? Bare et eksempel.

jo, men er det overveiende sannsynlig for ekspeditør at alkohol/tobakk kjøpes for mindreårige SKAL de si nei.

I min barndom sto vi utenfor butikken og spurte ungdommer om å kjøpe røyk for oss - det hendte flere ganger kassadama hadde sett oss, eller kjente vedkommende(nærbutikk) som en ikke-røyker - da ble det nektet kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var et par foran i køen, hun var myndig, men det var ikke han. Han var med henne på butikken og hun skulle kjøpe en sixpack øl. Men hun ble nekta å kjøpe det, siden han ikke var myndig. Er det lov å gjøre sånn? Hun kunne jo gått inn i hvilken som helst butikk og kjøpt til han uansett, så det hadde ikke stoppet noen det som skjedde der.

 

Så da kan ikke mødre kjøpe legemidler, alkohol, røyk osv i butikken hvis de har med barna sine, fordi det kan hende hun kjøper til dem? Bare et eksempel.

Nja. Det er i gråsona. Kan nekte salg hvis man mistenker langing. Å bruke argumentet en mor som har med barn blir alt for useriøst til å ta stilling til.

Lenke til kommentar

Reglene for salg av alkohol er like strenge som for skjenking. Grensen går ved "åpenbart påvirket", som i min bok er når folk ser sløvere ut og beveger seg annerledes enn de ville gjort hvis de var edru. Problemet er at mange alkiser er eksperter på å fremstå mindre beruset enn de er.

Ja, men i dette tilfellet var det VELDIG tydelig. Og jeg kjenner fyren, så jeg vet i alle fall at han var helt sørpe full.

 

Hun mente hun hadde måttet tilkalle politiet på grunn av ham hvis hun nektet å selge til ham, fordi han da ville laget bråk. Men jeg har ikke tenkt å la dette fare. Skal snakke med sjefen der og gi grei beskjed om at hvis jeg ser det en gang til, så rapporterer jeg dem. Da kan de miste løyvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...