Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hvis det er som han sier, og at "alle" vet at det er en butikk uten utstilling og monterte møbler, så har han jo et poeng. Det blir jo litt som å kreve å åpne en pakke med pølser på Rema for å smake. :p Litt tynn sammenligning, men de fleste vet jo at du ikke kan åpne og smake på en matbutikk. Hvis det er sånn at de fleste vet at man ikke kan se møblene man kjøper på butikken hans, så se rjeg poenget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stod i kø på Jula nettopp og en eldre litt vimsete kar fremfor meg i køa laget litt sirkus da hans tur var nesten ferdig.

Mens han holdt på å betale spurte han kassadama om noe han mente het "Polly reiseetui" (het i hvertfall noe med Polly*) som han hadde sett et skilt for på ei av korgene opp mot kassene. Kassadama visste ikke hva han mente så hun ringte og spurte noen for så å tilkalte en selger. Kunden betalte varene sine og ikke mange sekundene senere kom det en selger.

Selgeren som kom var av meget mørk i hudfargen og det virket som humøret til kunden raskt ble noe helt annet enn like munter som han var med denne hvite blonde unge kassadamen.
Selgeren skjønte heller ikke hvor og hva han mente, men selgeren gikk fremfor kunden i den rettningen kunden pekte og gikk selvfølgelig forbi der varen lå. Kundens stemmeleie og gloser økte i takt med frustrasjonen over å ikke bli forstått, samtidig som økende fnisingen fra den voksende køen bak meg. :wee:


*"Polly Melkesjokolade Reiseveske" mener jeg det sto på lappen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Godt dere har en sjef som er litt mer profesjonell og har litt bedre sans for kundeservice enn dere, da.

Nja. Først og fremst, så hadde ikke jeg noe med den saken å gjøre, lappen hang bare på døren for at alle skulle lese den. Hvorfor vet jeg ikke. For det andre, så har butikken jeg jobber i faktisk vunnet en pris for kundeservicen sin. De som jobber der er veldig flinke, kan sakene sine og utrolig hyggelige. :) Det er jo ikke deres feil at butikken ikke monterer møbler, og ikke kan sette opp ett spesielt møbel i butikken bare for at kundene kan se på det. Butikken har en hjemmeside der alle møblene er bilde av. Hvis han ville se hvordan stolen så ut, kunne han besøkt siden.

 

Knewt, det er ikke en butikk uten utstilling, de har bare ikke mulighet til å stille ut absolutt alle varene de har, fordi lokalet ikke er så veldig stort. Kunden ville ha en stol som tilfeldigvis ikke var på utstilling.

Endret av Therawyn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Godt dere har en sjef som er litt mer profesjonell og har litt bedre sans for kundeservice enn dere, da.

Nja. Først og fremst, så hadde ikke jeg noe med den saken å gjøre, lappen hang bare på døren for at alle skulle lese den. Hvorfor vet jeg ikke.

Den hang vel der for at de ansatte skulle se den, og lære litt mer om hvordan sjefen ønsker at kunder skal behandles?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Var en gang jeg var hos DNB og skulle bestille ny kodebrikke og bytte personlig kode. Men han jeg kom til var så gretten og sur og jagde meg ut igjen nesten med en gang og sa jeg skulle ringe isteden. Det var nesten ingen folk der inne, og det kunne fint bli gjort der og da.

 

Har ikke vært inne i den DNB-butikken igjen for å si det sånn :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var nettopp på Monter for å skaffe et par syrefaste skruer med hver sin mutter og 8 skiver. Da jeg kom opp til kassen så sier hun: "Skal vi si 5 kroner?" Jeg svarte så at de nok kostet betydelig mer en det. "10 kroner, da." Jeg gadd ikke akkurat å krangle på det, så jeg betalte 10 kroner, selv om de kostet rundt 30 totalt.

Sånn er det hver gang der. Jeg har lyst til å tro at det er fordi jeg er en så knakende god kar, men faktum er nok heller at de ikke gidder å finne de riktige skruene i det havet av varianter de har liggende på dataen. :p

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Skal sies at det er ganske plagsomt at selger kommer bort og spør om det er noe de trenger hjelp til med en gang man kommer inn...

 

Aldri er folk fornøyd. Kommer det mystery shoppers innom butikken, så noterer de sekunder (tidsbruk generelt) fra de blir sett på (øyekontakt) og tiden det tar fra de går inn til de blir spurt om hjelp. Det samme når nettmagasiner á la Dinside og Amobil tester kunnskapen og kundeservice i elektronikkbutikker spesielt. De teller også tidsbruk fra de ankommer til de får hjelp. Hva forventer kunder at vi skal gjøre da? Det er helt umulig å tilfredsstille alle. Er man litt forsiktig og smiler til en kunde for å vise at man har sett vedkommende, men ikke spør han/henne om hjelp, så bryter de gjerne ut "Går det an å få noe hjelp i denne butikken eller?!" med et litt oppgitt blikk et minutt etterpå. Jeg er enig i at selgere aldri skal følge etter deg et eneste sted, spesielt ikke hvis du svarer nei eller at du bare kikker, men å bli irritert for at du blir spurt om hjelp? Det får da være grenser.

 

 

Sang om servicenæringen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...