Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Sei den ikkje er seriøs, ver så snill... Såg videoen, og fekk vondt i magen. Kva i alle dagar er poenget med å lage en kabel som støtter meir data enn overføringsgrensesnittet uansett?

Såvidt jeg skjønte det så er de veldig seriøs. Det er absolutt ingen poeng i å lage en kabel som takler 10Gbit/s til USB 2.0. Dette er i samme gate som soundgarden sine hdmi kabler til 2500kroner meteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Er litt lei av HD650, kunne tenkt meg noe annet. Kan både være lukket og åpne. Liker forsovet et kaldt lydbilde, preget av varme partier. Hvordan vil LCD-2 høres ut med Schiit Bitfrost USB & Lyr? Er det snakk om en oppgradering til Mjolnir, eller kan jeg trappe ned på utstyret?

 

 

http://www.duet.no/pJkNO38pJoHY35oUpOU7ACVEHY35oUpO7KXhRrW3H.idium

 

:)

 

Sermoni

 

LCD2 er bra hodetelefoner lydmessig, du kan fint trappe ned på kostnaden av DACen, og sannsynligvis også forsterkeren. Hovedforskjellen er vel kanskje at LCD2 går endel lavere, sånn sett er det vel kanskje en "varmere" lyd. I tillegg er det mere ubehagelige å ha på seg enn HD650. Ser ikke det store poenget med å gå lukket om du ikke trenger det av praktiske årsaker, lukket blir liksom aldri helt like bra som åpent.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Såvidt jeg skjønte det så er de veldig seriøs. Det er absolutt ingen poeng i å lage en kabel som takler 10Gbit/s til USB 2.0. Dette er i samme gate som soundgarden sine hdmi kabler til 2500kroner meteren.

 

Det mest latterlige er at disse folkene har fått det for seg at man skal minimum legge 10% av det hele anlegget koster i høyttalerkabler, ellers yter man ikke det rettferdighet. I forhold til tekniske grunner, inntjeningen eller kundens egosmøring ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte kabler til Senneheiser HD800enne mine for et par år siden anbefalte han meg å gå for en kobber kabel istedenfor sølvkabelen , da sølvkabelen kunne gjøre HD800enne for lyse, ...

Glemte forøvrig å kommentere dette:

 

HD800 kan være veldig sær i forhold til valg av forsterker. Her er korrekt matching viktig i forhold til et mer nøytralt lydbilde. Selv opplever jeg ikke hodetelefonene som for lyse, da den er matchet med en relativt nøytral og gjennomsiktlig forsterker (SPL Auditor).

 

Det at man opplever at lyden kan bli for skarp eller lys, kan også skyldes kildematerialet. HD800 er ganske gjennomsiktlig, så den slipper igjennom alle skavanker, på både godt og ondt (for meg er det imidlertid bare positivt, da hodetelefonen først og fremst skal formidle kildematerialet, med minst mulig farging).

Lenke til kommentar

http://www.head-fi.org/t/689783/december-2013-mid-level-dac-comparison/1020#post_10130190

 

Den tråden der er ganske interessant.

Hi-Fi har vel ikke spesielt stort marked, så de fleste tjener vel penger pga meget høy overprising, ergo kan man fint finne DACer til under 1000USD som spiller like bra som DACer til 2-3 ganger den prisen?

 

Hva er deres mening?

Selve sammenligningene starter fra post nr 582.

Lenke til kommentar

http://www.head-fi.org/t/689783/december-2013-mid-level-dac-comparison/1020#post_10130190

 

Den tråden der er ganske interessant.

Hi-Fi har vel ikke spesielt stort marked, så de fleste tjener vel penger pga meget høy overprising, ergo kan man fint finne DACer til under 1000USD som spiller like bra som DACer til 2-3 ganger den prisen?

 

Hva er deres mening?

Selve sammenligningene starter fra post nr 582.

 

Min mening er at man bør få en DAC til langt under 1000 dollar som spiller så bra at man ikke får noe som er i praksis bedre. Det finnes nok forskjeller mellom DACer i enkelte tilfeller, galt design, lavt støygulv er viktig, og andre grensetilfeller, men over det jevne trenger man ingen dyr dac.

AtW

Lenke til kommentar

Det er mulig det hørbare forskjeller mellom en DAC til 5000 og en til 15000. Det blir kanskje vanskeligere å finne ut hva du må ha av resten for å kunne høre den forskjellen. Ville gjettet på at pakken ellers (forsterker + høyttaler) må opp i rundt 100k. Det er også godt mulig at konklusjonen ikke ville blitt at den dyrere var bedre også, men bare annerledes. Hva en foretrekker av lyd er jo ikke nødvendig den mest riktige lyden.

Lenke til kommentar

Det er mulig det hørbare forskjeller mellom en DAC til 5000 og en til 15000. Det blir kanskje vanskeligere å finne ut hva du må ha av resten for å kunne høre den forskjellen. Ville gjettet på at pakken ellers (forsterker + høyttaler) må opp i rundt 100k. Det er også godt mulig at konklusjonen ikke ville blitt at den dyrere var bedre også, men bare annerledes. Hva en foretrekker av lyd er jo ikke nødvendig den mest riktige lyden.

 

Stort sett foretrekker folk den mest riktige lyden. Sålenge folk ikke legger til farging med vilje, eller er dårlig til å lage lydutstyr så bør man bruke svært lite på kabel, litt på dac, nok på forsterker til at de leverer nok effekt og funksjonene du trenger, og mye på veldesignede høyttalere/hodetelefoner. Alle ledd før høyttaleren/hodetelefonen har specs som totalt gruser det siste leddet, og som i disse dager er relativt greit å lage både billig og bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Min mening er at man bør få en DAC til langt under 1000 dollar som spiller så bra at man ikke får noe som er i praksis bedre. Det finnes nok forskjeller mellom DACer i enkelte tilfeller, galt design, lavt støygulv er viktig, og andre grensetilfeller, men over det jevne trenger man ingen dyr dac.

AtW

Kan du gi noen eksempler på DACer du vil anbefale?

Lenke til kommentar

I min hodetelefon "karriere" har jeg eid 3 separate DACer + 2 forsterkere med innebygd DAC.

De separate DACenne var Keces 151(litt usikker på om dette var mk1 eller 2) Abrahamsen V6 og den jeg kjører nå Electrocompaniet ECD1 . Sistnevnte var egentlig bare en DAC jeg lånte for å sammenligne med abrahamsen DACen da det var en del oppstyr rundt den, for mange mente den var like god/bedre en den mange ganger dyrere storebroren. Under prøvingen ble jeg dog såpass forelsket i ECD1 at det endte med at jeg kjøpte hele DACen. Her igjen for nok bare folk diskutere hvorvidt det er noe mening i det å bruke så mye penger på en DAC, men er det noe jeg vet så er det at alle dyrere DACer ikke hørest like ut. Jeg fant meg en combo jeg elsker med det aller meste av musikk jeg hører på, hvorvidt denne comboen produserer den "riktige" lyden vet jeg ikke , da jeg ikke vet va den "riktige" lyden er. Eneste jeg vet med sikkerhet er at det er den riktige lyden for meg :)

 

Men for å ta tråden en litt annen retning. Folk har jo begynt å få litt eksotiske oppsett, hva med å få ut noen bilder ? er jo evigheter siden det har blitt postet bilder i tråden , bilder av oppsett er gøy :D

Lenke til kommentar

Du har sennheiser sin til feste på hylle/pult http://www.ebay.com/itm/Headphone-Holder-Hanger-Hook-Headphones-Headsets-Earphones-Gaming-Studio-DJ-Cans-/190851465375?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6fa2409f

 

Woo Audio sin billige http://www.wooaudio.com/products/wahps.html

 

Og til slutt, omega sine. http://duet.no/pJkNO38pJoHY35oUpOU7ACVEHY35oUpO7KXhRrYXe.idium

 

Det finnes 100 andre på ebay og ymse sider. Men disse har jeg egen erfaring med. Og Omega sine er uten tvil den jeg foretrekker, men også den som koster mest.

 

Edit: Eksempel på samme formen som omega i tre, bare endel billigere.

http://www.ebay.com/itm/S4-Metal-Omega-Headphone-Stand-Holder-For-Sennheiser-AKG-Beyerdynamic-Grado-Sony-/321238187713?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item4acb49bec1

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...