Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være lurt å se litt i retning vanlige profflydkort om man ønsker mange utganger, og god mic-inngang. De har ikke nødvendigvis de helt store hodetelefonforsterkerne, men de klarer gjerne å drive det meste helt greit, samtidig som man får utrolig mye nøytral lyd i en fin pakke når man er ute etter flere inn/utganger. Jeg havnet borti en focusrite scarlett 6i6 når jeg fikk behov for flere utganger, denne har 2 hodetelefonutganger, 2 par balanserte utganger, og digital utgang. Sterk nok til å drive T1-ene mine helt tilfredsstillende. Flere "altetende" innganger. Gode drivere.

 

Hvor mange utganger og innganger har du behov for, og hva skal du bruke de til? Skal du drive noen særdeles tungdrevne hodetelefoner?

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å se litt i retning vanlige profflydkort om man ønsker mange utganger, og god mic-inngang. De har ikke nødvendigvis de helt store hodetelefonforsterkerne, men de klarer gjerne å drive det meste helt greit, samtidig som man får utrolig mye nøytral lyd i en fin pakke når man er ute etter flere inn/utganger. Jeg havnet borti en focusrite scarlett 6i6 når jeg fikk behov for flere utganger, denne har 2 hodetelefonutganger, 2 par balanserte utganger, og digital utgang. Sterk nok til å drive T1-ene mine helt tilfredsstillende. Flere "altetende" innganger. Gode drivere.

 

Hvor mange utganger og innganger har du behov for, og hva skal du bruke de til? Skal du drive noen særdeles tungdrevne hodetelefoner?

 

Har litt diverse erfaring med profflydkort, den gode driverstøtten er ikke alltid så veldig varig.. i tillegg må man ha ting tilkoblet bak maskinen.

 

Er bare å drive 1 hodetelefon og ett headset, så trenger bare to utganger og en inngang. Ingen er så veldig tungdrevet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med både HD800 og HD650? Kjøpte for noen år siden HD650 og Xonar Essence STX, og vurderer nå å oppgradere til noe mer "high-end". Vil man merke vesentlig forskjell mellom HD650 (kombinert med Xonar Essence STX) og HD800 (kombinert med skikkelig DAC/forsterker som for eksempel HDVD800)?

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med både HD800 og HD650? Kjøpte for noen år siden HD650 og Xonar Essence STX, og vurderer nå å oppgradere til noe mer "high-end". Vil man merke vesentlig forskjell mellom HD650 (kombinert med Xonar Essence STX) og HD800 (kombinert med skikkelig DAC/forsterker som for eksempel HDVD800)?

 

No har eg ikkje prøvd HD800, men du vil nok merke greit med forskjell, ja. Sidan STX-kortet er internt, vil det plukke opp meir støy og interferens frå maskina enn eit dedikert kort vil. Ein HDVD800 vil og vere i ein heilt annan klasse enn det du har no.

Lenke til kommentar

http://www.head-fi.org/t/647543/sennheiser-hd800-vs-hd650-new-and-old-comparison-for-those-in-the-market

 

Tja.

 

Det som er viktig med en forsterker er at den er lineær i frekvensresponsen og har nok power til å drive elementene uten å legge noe til eller trekke noe fra. Alt annet er farging av lyden, men noen ganger liker man den fargingen fordi det er en god personlig match i forhold til hørsel og preferanser. Man skal ikke alltid tro på andre sine forslag om hva som er best, men heller gå for det en selv liker. Foretrekker man rørforsterkere har man nok fjernet seg rimelig bra fra den lyden som er tiltenkt fra produsenten, men samtidig er det jo du som lytter til det sin subjektive opplevelse, og det er jo det som betyr noe.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med både HD800 og HD650? Kjøpte for noen år siden HD650 og Xonar Essence STX, og vurderer nå å oppgradere til noe mer "high-end". Vil man merke vesentlig forskjell mellom HD650 (kombinert med Xonar Essence STX) og HD800 (kombinert med skikkelig DAC/forsterker som for eksempel HDVD800)?

 

Hør for all del HD800 før du kjøper de , er ikke en hodetelefon som passer for alle, er og utrolig kresen på dac/forsterker og ikke minst kildemateriale.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med B&W P7?

 

Ja, men er sikkert ikke den beste referansen du kan finne. Det er mitt første "skikkelige" par med høretelefoner, utenom Koss Porta Pro og Sennheiser HD201 (ca pris 200 kroner)

 

Men jeg er godt fornøyd og synes de leverer god lyd. Er nok ikke den beste passformen for meg, men den er god nok. Store og gode klokker som passer dumboørene mine bra.

 

Litt kort kabel, og fjernkontrollen krever litt tilvenning. Håper iallefall det, for jeg har ikke blitt skikkelig vant til den enda. :) Bruker man hansker så er den direkte uhamslig

De er ikke så pene på, men alt kler jo den smukke sier de jo, og det forklarer jo kanskje mitt problem.

 

Har du noen spesifikke spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...