Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Gadd ikke å lese igjennom hele tråden, men noens om har sett denne:

 

http://seanolive.blogspot.no/2013/04/the-relationship-between-perception-and.html

 

Gode nyheter, ser ut som flat frekvensrespons også fungerer bra på hodetelefoner, artikkelen inneholder endel blindtester og gir ett ok grunnlag for å sjekke frekvenskurver hos andre aktører for å finne gode hodetelefoner. Er det forresten noen som er interessert i rekkefølgen (det er anonymisert i undersøkelsen), så kan man vha diverse info resonere seg fram til at den er, fra best til dårligst. Audeze LCD 2, AKG 550, Bose QC, AKG 710, Dr Dre Beats, V-moda Crossfade.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gadd ikke å lese igjennom hele tråden, men noens om har sett denne:

 

http://seanolive.blogspot.no/2013/04/the-relationship-between-perception-and.html

 

Gode nyheter, ser ut som flat frekvensrespons også fungerer bra på hodetelefoner, artikkelen inneholder endel blindtester og gir ett ok grunnlag for å sjekke frekvenskurver hos andre aktører for å finne gode hodetelefoner. Er det forresten noen som er interessert i rekkefølgen (det er anonymisert i undersøkelsen), så kan man vha diverse info resonere seg fram til at den er, fra best til dårligst. Audeze LCD 2, AKG 550, Bose QC, AKG 710, Dr Dre Beats, V-moda Crossfade.

 

AtW

I kommentarene sier han at denne rekkefølgen er feil, 4/6 korrekt plasseringer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Er de noe nevenverdig bedre enn LCD2? Ellers er de ubehaglige og stygge, og litt tyngre å drive, er du inneforstått med det er det vel greit :)

 

AtW

 

Ubehagelig og stygge ? Hvorvidt de er stygge er helt klart en smaks sak, i min bok er de langt ifra stygge vertfall. og meg bekjent skal LCD3 og LCD2 være ganske så identiske å drive om ikke LCD2en er litt tyngre . LCD3 har en motstand på 45 ohm og ej følsomhet på 91db menst LCD2 har en motstand på 60 ohm og en følsomhet på 90db . Ellers vil jeg tro at både LCD2 og LCD3 stiller ca like høye krav til kilde.

 

At de er ubehageligge er jeg forsovidt helt 100% uenig i, igjen til dels en smaksak, klart de veier litt, men om en følger instruksjonen til audeze så er LCD3 blant de mest behagligge hodetelfonene jeg har hatt på hodet vertfall, har ingen problem med å sitte med de på hodet en hel dag , noe jeg ganske ofte gjør.

 

Tror det kan være en smart å lese seg opp på ting før en poster slike påstander som hard fakta.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags harde fakta vil du ha om hvor behagelig ting er i bruk? Du skjønner vel at det er mye smak på en ting som det? Det eneste som kan nærme seg harde fakta er en blindtesting blant flere folk der de har angitt en score for hvor behagelig hodetelefonene er. Noe som forøvrig tilfeldigvis er gjort på LCD2, og de scorer dårlig på komfort. Tror du at min uttalelse om at de er stygge også er "Harde fakta"? Angående hvor tunge de er å drive, så var det mere ment kontra hodetelefoner generelt, det er ikke spesielt lettdrevne hodetelefoner.

 

AtW


LCD-X kan jeg ikke uttale meg om, men LCD-3 er nevneverdig bedre enn LCD-2. Klart det kan oppleves dyrt i forhold til oppgraderingen, men slik er det alltid når en nærmer seg toppen.

 

Stygg, det er de...men de skal neppe brukes blant folk.

 

På hvilken måte? Frekvensresponsen ser ut til å være svært svært like mellom de to.

 

AtW

Lenke til kommentar

Lydkvalitet er da mye mer enn frekvensrespons.

Det er det, men den er viktig den også. Den pleier å gi en ganske god indikator på kvalitet. Hvis du f.eks setter deg inn i ørets anatomi og frekvensresponsen på high-end hodetelefoner så er det utrolig hva enkelte tar hensyn til.

Lenke til kommentar

Lydkvalitet er da mye mer enn frekvensrespons.

 

Hva mer er det? Svaret er ikke så enkelt å gi på hodetelefoner, på høyttalere virker det ikke som det er særlig mer (om man hensyntar frekvensrespeonsen over "hele aksen", ikke bare rett foran). Det kan virke som det ikke er særlig mye mer på hodetelefoner heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva slags harde fakta vil du ha om hvor behagelig ting er i bruk? Du skjønner vel at det er mye smak på en ting som det? Det eneste som kan nærme seg harde fakta er en blindtesting blant flere folk der de har angitt en score for hvor behagelig hodetelefonene er. Noe som forøvrig tilfeldigvis er gjort på LCD2, og de scorer dårlig på komfort. Tror du at min uttalelse om at de er stygge også er "Harde fakta"? Angående hvor tunge de er å drive, så var det mere ment kontra hodetelefoner generelt, det er ikke spesielt lettdrevne hodetelefoner.

 

AtW

 

På hvilken måte? Frekvensresponsen ser ut til å være svært svært like mellom de to.

 

AtW

 

sikter vel mer til det at du påstår at de er tyngre å drive , noe som sliktsett er feil, å det at du bygger det hele på en antagelse gjør ikke det noe betydelig bedre. Ellers er påstandenne dine ganske så konkrete "Ellers er de ubehaglige og stygge" . Det blir vel fremstilt på en slik måte at det vertfall av meg blir tolket som en fakta du presenterer , ikke din personlige mening. Selv eier jeg et par LCD3 og bruker de daglig å må da si meg uenig . Ellers er ikke LCD2 og LCD3 heller helt like , da LCD3 har en helt annen pad , som er mye mykere enn LCD2 sine pads , så å sammenligne komforten til LCD2 direkte over til LCD3 viser vel og at du ikke helt har sat deg inn i forskjellene.

 

Alt i alt var det bare måten du skrev inlegget på jeg reagerer på , noe du selv og må forstå når du leser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg orker rett og slett ikke å forholde meg til dette "dette er din menings"-tyranniet. Det er totalt bortkastet å skrive at alt mulig er din egen mening når dette framkommer helt klokkeklart fra konteksten. Om folk ikke fatter at ting uttalelser som at noe er stygt representerer en personlig mening, så er det de som må jobbe med sin egen tolkning av tekster. Det er forøvrig god grun til å tro at LCD2 og 3 har sammenliknbar komfort, om ikke helt likt, så komforten til LCD2 er høyst relevant.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men nå var det ikke bare utseneden du kommenterte på ? du skrev klart å tydlig at de var tyngre å drive, å at de har dårlig komfort, uten at du tydlivis verken har personlig ærfaring eller gjort noe research på den aktuele hodetelfonen du kommenterer om. Dette synst jeg ikke kommer frem som klokkeklart din mening vertfall. Men du gir deg ikke , så jeg orker ikke krangle mer med deg.

 

Uansett når en skal kjøpe såpass dyre hodetelfoner bør en uansett få prøve de før en kaster 18 000 på de , folk har forskjellig hode , forskjellige ører og forskjellig smak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg eier Audeze fra før av så jeg vet hva jeg går til.

 

Dette er high end hodetelefoner, hvor flesteparten behøver forsterker får å låte best.
Audeze er ikke noe spesielt hardere å drive enn andre High end hodetelefoner.

De heller ikke spesielt pirkete kontra feks Sennheiser HD800 som kan gå fra katastrofe til konge avhengi av forsterker.

 

Men nok om det.

Jeg forstår at du er av typen som snakker bare får å snakke? :p

 

Flere mener LCD-X er en mer "verdig" oppgradering fra LCD-2.

Så det er ganske interessant. Men noen mener LCD-X er mindre musikalsk, og derfor liker LCD-2, evt LCD-3 bedre.

 

Heldigvis skal dem begge (eller alle 3:P) høres bra ut fra Schiit Mjolnir

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Men nå var det ikke bare utseneden du kommenterte på ? du skrev klart å tydlig at de var tyngre å drive, å at de har dårlig komfort, uten at du tydlivis verken har personlig ærfaring eller gjort noe research på den aktuele hodetelfonen du kommenterer om. Dette synst jeg ikke kommer frem som klokkeklart din mening vertfall. Men du gir deg ikke , så jeg orker ikke krangle mer med deg.

 

Uansett når en skal kjøpe såpass dyre hodetelfoner bør en uansett få prøve de før en kaster 18 000 på de , folk har forskjellig hode , forskjellige ører og forskjellig smak.

 

Riktig, tyngre å drive enn mange hodetelefoner, jeg ser det er litt uklart formulert, og det rettet jeg også raskt på. Dårlig komfort framstår vel for de aller fleste som en subjektiv vurdering? Det er ikke vanskelig å forstå. Det er ingen grunn til å tro jeg ikke har gjort research, men det skal sies jeg ikke har prøvd LCD3, kun LCD2. Du skjønte også åpenbart at det var en mening, ellers hadde du vel ikke kommentert at det var feil å framstille det som harde fakta?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...