Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Sitter her og ser litt på om jeg kanskje ikke skal kjøpe meg ett ekstra heardset. Har Bose QC 15 nå og elsker dem pga lydkanselleringen - perfekt for mine mange reiser. Nå ser jeg derimot etter noe som gir mer push og trøkk i lydbildet. Har sett på ATH-M50. Er dette aktuelt? Er jo forholdsvis billige igrunn..

Btw; noen med peiling på om det er forskjell på Bose QC15i og bare QC15???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte dog tilfeldigvis på Thrift Shop (ikke til vanlig altså... :) på Spotify. I starten, et par sekunder etter trommene kommer inn så begynner jeg å høre knitring. Denne vedvarer en stund (jeg mistenker hele sangen, men det virker som det drukner litt i bassen). Hva tror dere er "galt"? Sangen, spotify, ørene eller headsettet?

 

Det er knitring i sangen. Høres ut som litt statisk støy med "poppe-lyder".

 

Velkommen til verden med detaljerte hodetelefoner, du kommer til å finne ut at ganske mange sanger har en del uønsket støy. Jeg hører f.eks noe av det samme i Cracks fra Flux Pavillion, du kan jo sjekke om du også gjør det. (Helt på starten av sangen,

).
Lenke til kommentar

 

Det er knitring i sangen. Høres ut som litt statisk støy med "poppe-lyder".

 

Velkommen til verden med detaljerte hodetelefoner, du kommer til å finne ut at ganske mange sanger har en del uønsket støy. Jeg hører f.eks noe av det samme i Cracks fra Flux Pavillion, du kan jo sjekke om du også gjør det. (Helt på starten av sangen, link til youtube).

Tror den knitringen skal være der. Høres værtfall slik ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dt770 kommer i flere forskjelllige versjoner med forskjellig motstand. Er det slik at det er lettere å lage gode hodetelefoner med høy motstand? Hvordan er dt770 600ohm i forhold til 32 ohm for eksempel?

Lenke til kommentar

Svaret er tja. Det er fordeler med høy motstand, men de er ikke nødvendigvis så store. Teknologien har også gått fremmover, og med det har behovet for høy motstsand avtatt. Det kan imidlertid forekomme variasjoner mellom de forskjellige utgavene som ikke nødvendigvis har noe særlig med motstanden å gjøre. For eksempel har 80 ohm-utgaven av DT770 noe mer bass enn de andre. Det er uansett snakk om små forskjeller.

 

Her står det ganske greit forklart:http://www.innerfidelity.com/content/comparison-beyerdynamic-dt-880-32-ohm-dt-880-250-ohm-and-dt-880-600-ohm-headphones

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takketakk, men hvorfor kommer de grommeste hodetelefonene i omtrent bare utgaver med høy ohm da?

 

Edit: Skjønte litt mer etter jeg leste linken :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Takketakk, men hvorfor kommer de grommeste hodetelefonene i omtrent bare utgaver med høy ohm da?

 

det stemmer ikke overhode. denon D7000 f.eks har 25 ohm . Toppmodellen og alle andr modeller fra grado har 32 ohm og Audeze LCD3 er 45 ohm. Er en hau andre toppmodeller som og kjører lav ohm , men dette var de jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

Spør her siden jeg ikke gidder å lage en helt ny tråd: Kjøpte et par rha m450i-ørepropper som jeg prøvde på en android telefon nå i stad. Av en eller annen grunn så er lyden helt forvrengt med mindre jeg holder nede mikrofonknappen, da funker det plutselig som det skal. Er det noe galt, eller er det bare det at proppene er overhodet ikke er kompatible med android-telefoner?

Lenke til kommentar

Ulike telefoner har ulik måte å implementere mikrofon og kommandoknapp på i minijacken. Jeg husker noen som brukte et par hodetelefoner med en Nokia-overgang (som var koblet på som default) på en iPhone og da var lyden helt ute på tur, med det ene øret som nesten ikke spilte. Plugget ut den overgangen og satte hodetelefonene rett i telefonen og da var alt i orden.

 

Du skal altså ikke se bortifra at det er noe med kablingen, sjekk om du eventuelt finner noe billig overgangskabel på DealExtreme.

Lenke til kommentar

Gidder ikke lage en ny tråd for dette så tar det her: Hvor godt fungerer egentlig støydempende hodetelefoner? Har hørt både det ene og det andre. For eksempel at de er best på å redusere konstant lyd og at man derfor fortsatt kan prate med folk mens man har de på, men vil dette da også bety at om mennesker rundt deg prater vil denne støyen ikke bli kansellert?

 

Vil de fungere også uten musikk? Om du for eksempel sitter i åpent kontorlandskap og er mest interessert i komplett stillhet? Har hørt at om man har på støydemping uten å ha lyd på øret vil det bli pipelyd. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar

Det blir vel en slags form for konstant susing, avhengig av hvor bra den aktive støykanselleringen er implementert. (Når du sitter med klokkene på hodet uten å ha musikk på).

 

Det finnes mange hodetelefoner med aktiv støykansellering og enkelte fungerer bedre enn andre. De fungerer nok best til å isolere monotone lyder som ikke varierer så mye i frekvens. Kanselleringen kan umulig fungere like bra over alle frekvenser (dempe likt) så støy fra en motor som går gjevnt vil være konstant like mye dempet og oppleves mer behagelig, mens ulike menneskestemmer som varierer i frekvens vil svinge opp og ned og deler av det vil komme gjennom kanselleringen og antaglivis oppleves forstyrrende, eller mindre kansellert.

Lenke til kommentar

Trengte en DAC til forsterkeren. Skulle kjøpe Schiit Modi, men takket være julegave tenkte jeg å gå for Bifrost istede. Fikk beskjed om at de ikke hadde den varianten jeg ønsket på lager, men de hadde en oppgradert versjon (Ùber analog something something) for 600kr ekstra. Så hey. Gikk fra en DAC til 1000kr til en på 4500kr i løpet av èn kveld.

 

Det fine er jo at den kan veksle mellom optisk og USB som gjør at jeg kan bruke optisk ut fra lydkortet når jeg ønsker virtuell surround i spill og USB når jeg skal høre på musikk. Iallefall i teorien. Gjenstår å se om det funker :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...