Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Aften forumfolk:)

 

Er det noen her som vet om det går an å kjøpe separate kabler til høretelefoner?

 

Jeg har Harman/Kardon CL, som funker ypperlig sammen med mine iOS enheter. Spørsmålet er da - går det an å få en kabel med mikrofon og fjernkontroll, som funker sammen med andre enheter? I dette tilfellet en telefon fra Sony.

 

Slik som jeg har forstått det, så er det rekkefølgen på ringene som er på selve stikket, som bestemmer hva som er volum opp og ned, mikrofon og alt det der (?).

 

Det hadde uansett vært supert hvis jeg kunne få 100% funksjonalitet med andre enheter enn iOS.

 

Tipper det er 2.5mm som går inn i selve høretelefonene og 3.5mm som går til enheten man vil ha lyd fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg eier Audeze fra før av så jeg vet hva jeg går til.

 

Dette er high end hodetelefoner, hvor flesteparten behøver forsterker får å låte best.

Audeze er ikke noe spesielt hardere å drive enn andre High end hodetelefoner.

De heller ikke spesielt pirkete kontra feks Sennheiser HD800 som kan gå fra katastrofe til konge avhengi av forsterker.

 

Men nok om det.

Jeg forstår at du er av typen som snakker bare får å snakke? :p

 

Flere mener LCD-X er en mer "verdig" oppgradering fra LCD-2.

Så det er ganske interessant. Men noen mener LCD-X er mindre musikalsk, og derfor liker LCD-2, evt LCD-3 bedre.

 

Heldigvis skal dem begge (eller alle 3:P) høres bra ut fra Schiit Mjolnir

 

Hvorvidt det å snakke bare for å snakke var siktet til meg , så rettet jeg bare på en feil jeg så , som førte til en diskusjon , skriver ikke så fryktelig mye på forumet her sliktsett .

 

Slik jeg og sikkert du har forstått etter å lest litt anmeldelser rundt de , er altså LCD-X en del kjappere og noe lysere enn det LCD-3 er . LCD-3 skal ha en del mer bass og varme i lydbildet enn det LCD-X har . Slik jeg ser på det uten at jeg faktisk har prøvd LCD-X virker det som de går mer i retningen som sennheiser tok med HD800 , som noen liker og andre hater. ser og at hele LCD-3 vs LCD-X seansen som foregår i head-fi miljøet om dagen blir sammenlignet med sennheiser HD600 vs HD650 som har pågått i åresvis , så det hele kommer vel helt ann på hvilket lydbilde en foretrekker , det kjappere og kansje litt mer åpne vs et litt mørkere/varmere mer basspreget lydbilde.

 

Bare for å legge i en siste kommentar til AtW , synst jeg det uansett er imponerende at du kan ta en subjektiv vurdering på komforten til en hodetelefon du ikke har prøvd :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper Schiit magni/modi hos audionorge, er med de nødvendige kablene?

 

Du trenger USB-kabelen, den koster rundt 60 kroner oss CO.

 

Kabelen fra Schiit, den normale RCAen koster 160 kroner fysisk i butikken ihvertfall.

 

Så du ender opp opp med en liten sum. Jeg startet med 02D (senere mistet på LAN) m/HD650 og DT 770, så M&M, og har nå gått videre på litt dyrere Schiit utstyr.

 

Synes M&M hørtes mye bedre ut med DT 770 og HD650 ihvertfall. Kanskje preget av noe kaldere detaljer, men kick og snare var langt tydligere med M&M. M&M spiller litt høyere og, om det skulle ha noe å si for deg. :)

 

Har forresten lest og erfart at M&M er bedre enn 02D, og langt mer estetisk finere. Men du sparer rundt 600 kroner da. :)

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

 

Du trenger USB-kabelen, den koster rundt 60 kroner oss CO.

 

Kabelen fra Schiit, den normale RCAen koster 160 kroner fysisk i butikken ihvertfall.

 

Så du ender opp opp med en liten sum. Jeg startet med 02D (senere mistet på LAN) m/HD650 og DT 770, så M&M, og har nå gått videre på litt dyrere Schiit utstyr.

 

Synes M&M hørtes mye bedre ut med DT 770 og HD650 ihvertfall. Kanskje preget av noe kaldere detaljer, men kick og snare var langt tydligere med M&M. M&M spiller litt høyere og, om det skulle ha noe å si for deg. :)

 

Har forresten lest og erfart at M&M er bedre enn 02D, og langt mer estetisk finere. Men du sparer rundt 600 kroner da. :)

Uff, vanskeliiiiig å velge. Jeg må flytte riggen en gang i uka, er det et problem med M&M?

Lenke til kommentar

Uff, vanskeliiiiig å velge. Jeg må flytte riggen en gang i uka, er det et problem med M&M?

 

Nei, hadde M&M ofte med på LAN og skole flere ganger i uka. Veier ikke så mye heller, og null stress å sette opp.

 

Schiit har også utrolig morsom kundeservice.

 

Hadde et problem med min Modi, den fungerte ikke. Jeg sendte mail. 3 (!!!!!!!!!!!!!!) dager etter kom det en ny Modi til meg. Det er latterlig kjapt. Fikk beholde den defekte Modien og.

Lenke til kommentar

 

Nei, hadde M&M ofte med på LAN og skole flere ganger i uka. Veier ikke så mye heller, og null stress å sette opp.

 

Schiit har også utrolig morsom kundeservice.

 

Hadde et problem med min Modi, den fungerte ikke. Jeg sendte mail. 3 (!!!!!!!!!!!!!!) dager etter kom det en ny Modi til meg. Det er latterlig kjapt. Fikk beholde den defekte Modien og.

Så jeg bør kjøpe Magni/Modi, for ca 1000kr mer til sammen? :) Skal mest sannsynlig brukes med HD650.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Så jeg bør kjøpe Magni/Modi, for ca 1000kr mer til sammen? :) Skal mest sannsynlig brukes med HD650.

 

Vell, jeg synes det var merkbar forskjell med M&M, og liker det høyt, så passet meg bedre.

 

Jeg ville ihvertfall gjort det, hva du som sluttbruker vil, opp til deg.

 

Schiit har ihvertfall fantastisk kundeservice.

 

Jeg synes selvfølgelig M&M-kombinasjonen ser MYE finere ut enn 02D, og steikje så stilrent.

 

M&M koster forresten 2000 blank oss Duet/Audio.

 

999 per enhet om jeg ikke husker feil, + kabel da.

 

Så du må vell betale kun 600 mer hvis du kan få 02D til 1400?

 

Jeg synes ihvertfall 600 kroner er verdt bedre lyd, estetisk finere utseende, knakende kundeservice og noe som rett og slett kan spille endel høyere.

Lenke til kommentar

 

Vell, jeg synes det var merkbar forskjell med M&M, og liker det høyt, så passet meg bedre.

 

Jeg ville ihvertfall gjort det, hva du som sluttbruker vil, opp til deg.

 

Schiit har ihvertfall fantastisk kundeservice.

 

Jeg synes selvfølgelig M&M-kombinasjonen ser MYE finere ut enn 02D, og steikje så stilrent.

 

M&M koster forresten 2000 blank oss Duet/Audio.

 

999 per enhet om jeg ikke husker feil, + kabel da.

 

Så du må vell betale kun 600 mer hvis du kan få 02D til 1400?

 

Jeg synes ihvertfall 600 kroner er verdt bedre lyd, estetisk finere utseende, knakende kundeservice og noe som rett og slett kan spille endel høyere.

2000 + 200 i kabler + 100 kr frakt blir 900kr mer. :) Jeg skal vurdere å kjøpe Magni/Modi, men Vali er også tøff.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Har Beyer T70 og etter utbytting av forforsterker/effekt som hadde klasse A drift på hodetelefonutgangen på forforsterkeren nå gått over til en integrert forsterker som ikke har hodetelefoninngang (Electrocompaniet ECI 6D). Den har derimot en god DAC, så alt jeg behøver nå er en hodetelefonforsterker som jeg kobler på pre-out på den integrerte forsterkeren. Altså behøver jeg ikke DAC på hodetelefonforsterkeren (har Fiio E7 for portabel bruk, men synes ikke det er nok futt i denne til å drive mine T70, samt at jeg ønsker å ha et oppsett på stua som jeg ikke må koble opp/ned.

 

Noen anbefalninger? Lyden fra min tidligere forforsterker (AudioLab 8200DQ) var god. Fikk fram det meste av detaljer, fint og åpent rom, litt lite bass i forhold til jeg vet hva de kan og litt "kjedelig" lydbilde. De blir for det meste her brukt til TV/film-titting mens kona og babyen skal ha ro. Men det går også i musikk her fra tid til annen. Bruker også samme headset på stasjonær PCen, og der har jeg et Asus Essence STX som jeg faktisk er strålende fornøyd med (kjøpt brukt på finn til kr 300(!)), så headsettet blir generelt brukt en god del, trenger bare en ny forsterker for stuebruken. Kanskje også vært genialt med fjernkontroll til ampen, men er ikke et must.

 

Kommer nok til å se an pris på brukten, men jeg har et budsjett på 1000-3500kr.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Har Beyer T70 og etter utbytting av forforsterker/effekt som hadde klasse A drift på hodetelefonutgangen på forforsterkeren nå gått over til en integrert forsterker som ikke har hodetelefoninngang (Electrocompaniet ECI 6D). Den har derimot en god DAC, så alt jeg behøver nå er en hodetelefonforsterker som jeg kobler på pre-out på den integrerte forsterkeren. Altså behøver jeg ikke DAC på hodetelefonforsterkeren (har Fiio E7 for portabel bruk, men synes ikke det er nok futt i denne til å drive mine T70, samt at jeg ønsker å ha et oppsett på stua som jeg ikke må koble opp/ned.

 

Noen anbefalninger? Lyden fra min tidligere forforsterker (AudioLab 8200DQ) var god. Fikk fram det meste av detaljer, fint og åpent rom, litt lite bass i forhold til jeg vet hva de kan og litt "kjedelig" lydbilde. De blir for det meste her brukt til TV/film-titting mens kona og babyen skal ha ro. Men det går også i musikk her fra tid til annen. Bruker også samme headset på stasjonær PCen, og der har jeg et Asus Essence STX som jeg faktisk er strålende fornøyd med (kjøpt brukt på finn til kr 300(!)), så headsettet blir generelt brukt en god del, trenger bare en ny forsterker for stuebruken. Kanskje også vært genialt med fjernkontroll til ampen, men er ikke et must.

 

Kommer nok til å se an pris på brukten, men jeg har et budsjett på 1000-3500kr.

Schiit Magni, Vali, Asgard 2 eller Valhalla.

http://schiit.com/

Lenke til kommentar

Hei,

 

Rimelig ny til dette med bra lyd, og jeg trenger litt hjelp!

 

Jeg har fått meg et NAD Viso HP50 headset til jul, og trenger da å fikse meg en forsterker/dac til bruk ved laptop.

 

Har fått tipset Fiio E10, og har også sett på f.eks asus xonar u7, som i mine øyne virker som et mer "komplett" produkt. Men jeg har som sagt ikke peiling, og trenger hjelp! Har dere noen gode tips på forsterkere/dac i 1000-1500-kroners klassen?

 

Det skal ikke brukes på mobiltelefon osv, så de portable forsterkerne kan man se bort fra (Fiio e7 f.eks).

 

Takk for all hjelp!

 

Headsettet er forøvrig strålende, men jeg merker at det innebygde lydkortet på dataen min gir dårligere lyd enn min LG G2, så det er på tide å oppgradere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...