Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Hva synes du den Cadillacen burde koste da?

Generieltsett vet man at biler fra 1980 og 1990 kan være dyre å vedlikeholde, tviler på slike biler har veldig stor verdi.

Men når bilene er fra 1940-1930 tallet begynner det nok å være en del reprasjoner, selvfølgelig kan man håpe bilen er lite brukt på 80 år men den tidrommet er vel det lite sansynlig, hvor enkelt er det å få tak i deler fra 2 verdenskrig?

Fleste biler har neppe deler, og fleste andre biler er vanskelig å få tak i deler. Så jeg tror det er dårlig kjøp for pengene.

 

 

Generieltsett er vel neppe audi\Porsche så mye bedre en andre biler, er vel kun for spessielt interiserte.

Men det som er typisk er olje lekasje rust som andre biler. Sies audi er verst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generieltsett vet man at biler fra 1980 og 1990 kan være dyre å vedlikeholde, tviler på slike biler har veldig stor verdi.

Men når bilene er fra 1940-1930 tallet begynner det nok å være en del reprasjoner, selvfølgelig kan man håpe bilen er lite brukt på 80 år men den tidrommet er vel det lite sansynlig, hvor enkelt er det å få tak i deler fra 2 verdenskrig?

Fleste biler har neppe deler, og fleste andre biler er vanskelig å få tak i deler. Så jeg tror det er dårlig kjøp for pengene.

 

Du skjønner at en slik bil ikke kjøpes for å være familiens hverdagsbil, sant?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Generieltsett vet man at biler fra 1980 og 1990 kan være dyre å vedlikeholde, tviler på slike biler har veldig stor verdi.

Men når bilene er fra 1940-1930 tallet begynner det nok å være en del reprasjoner, selvfølgelig kan man håpe bilen er lite brukt på 80 år men den tidrommet er vel det lite sansynlig, hvor enkelt er det å få tak i deler fra 2 verdenskrig?

En bil fra 1931 er komparativt veldig enkel. Såpass enkel at man kan gjøre mye mer selv. Samtidig er det ingen som kjøper en sånn bil for å kjøre i den. Man kjøper den fordi den er fra 1931. Har du hørt om konseptet veteranbil?

Fleste biler har neppe deler, og fleste andre biler er vanskelig å få tak i deler. Så jeg tror det er dårlig kjøp for pengene.

Nei, man må nok lage en del deler selv, som med en rimelig timelønn fort fører til at det er en bil som koster atskillige titusener i året å holde. De som er i markedet for en slik bil kjenner til det.

 

Det er på ingen måte et dårlig kjøp. Det er du som sammenligner epler og måner. Ingen kjøper en slik bil som bruksbil, slik du antar.

Generieltsett er vel neppe audi\Porsche så mye bedre en andre biler, er vel kun for spessielt interiserte.

Men det som er typisk er olje lekasje rust som andre biler. Sies audi er verst.

Har du noensinne kjørt en bil? Har du kjørt en Audi? Har du kjørt en Toyota corolla av samme årsmodell som audien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generieltsett vet man at biler fra 1980 og 1990 kan være dyre å vedlikeholde, tviler på slike biler har veldig stor verdi.

Men når bilene er fra 1940-1930 tallet begynner det nok å være en del reprasjoner, selvfølgelig kan man håpe bilen er lite brukt på 80 år men den tidrommet er vel det lite sansynlig, hvor enkelt er det å få tak i deler fra 2 verdenskrig?

Fleste biler har neppe deler, og fleste andre biler er vanskelig å få tak i deler. Så jeg tror det er dårlig kjøp for pengene.

 

Holdbarhet og kvalitet på 80 år gamle biler er mye bedre enn på moderne biler, før så lagde ting for at de skulle vare. Cadillac på 30 tallet var kvalitetsmessig på høyde med Rolls Royce, veldig mye av delene var håndlaget.

Når man ser på hvor mange biler fra denne perioden som fortsatt er i drift så sier det sitt om holdbarheten.

 

Etter 1970 så falt kvaliteten på bilene drastisk, nye krav til sikkerhet og drivstofforbruk samt priskrig har gjort sitt. Hvor mange biler fra 2019 tror du fortsatt kommer til å være på veien i 2099 med tanke på all elektronikk og den elendige materialkvaliteten som er på det som produseres i dag?.

 

Selv kjører jeg en 36 år gammel Toyota HJ60 daglig, det er den billigste bilen jeg har hatt med tanke på vedlikeholdskostnader. En annen ting som er positivt med min bil er at verdien stiger for hvert år som går, jeg betalte 35.000 Kr for den i 2014 og nå så ligger tilsvarende modeller på rundt 75.000 og godt over 100.000 Kr for en som er tilnærmet strøken.

Lenke til kommentar

Var det ikke denne som lå ute til salgs veldig veldig overprisa for en stund siden?

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=151613025

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146393380

Prisen er ikke så forskjellig, men bilen ser jo totalt hjelskrudd, overstylet og oppbrukt ut.

Hvem vil vel ha en annens problemer til en blodpris. Det er som jeg alltid har sagt, orginalt er best.

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146393380

Prisen er ikke så forskjellig, men bilen ser jo totalt hjelskrudd, overstylet og oppbrukt ut.

Hvem vil vel ha en annens problemer til en blodpris. Det er som jeg alltid har sagt, orginalt er best.

Det er ikke noe fint heller med sånn custom paint job.. det var kanskje gøy når vi var drittunger å sitte på need for speed, men i virkeligheten det er ikke noe fint, blir nesten som et mislykket forsøk på å lage en fin tatovering.

Men på bilder kan det se ganske bra ut, det er litt rart men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva er greien med at ingen forhandlere er interessert i å ta bilder av motor/motorrommet på bilene de selger? Private selgere klarer dette helt fint, mens forhandlere unngår konsekvent dette på 99/100 annonser.

eks:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=151948569

85 bilder, men ingen av motor.

På moderne biler er det jo bare masse plastcover likevel.

Det er jo ikke akkurat som du får noe godt bilde av tilstanden på motoren bare fordi noen gidder å løfte opp panseret og ta bilde av plastcoveret til motoren.

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146393380

Prisen er ikke så forskjellig, men bilen ser jo totalt hjelskrudd, overstylet og oppbrukt ut.

Hvem vil vel ha en annens problemer til en blodpris. Det er som jeg alltid har sagt, orginalt er best.

Var helt sikker på at den lå ute til 100k en gang  :ohmy:

Lurer på om han ikke betalte for seg og de tok bilen eller om han ga den til auksjonen

Lenke til kommentar

Auksjonen er vel ofte siste sted man prøver før man begynner å hugge noe.

Virker ikke som det er heftelse på bilen så han har vel betalt den. Men helt sikkert kastet bort flere hundre tusen på den, og nå har den store mangler, ser ikke ut i måneskinn og ingen 18-årig råner vil ta i den med ildtang. Det sier en del.

Lenke til kommentar

Eventyrene med bilen fortsetter. Prøver selge en RAV4.

 

Kun to som har kontaktet meg. Eine prøvde to ganger med skambud og/eller svindel. Andre er følgende:

 

  • Sender melding fra et Polsk nummer, med ønske om at eg kontakte dei via epost.
  • Har ingen verifiserbar identitet.
  • Jobber "offshore i Polen".
  • Spør om info som er i artikkelen.
  • Forteller dei ønsker å kjøpe bilen med SPiD konto.
  • Ikkje er i landet, og aldri vil være i landet i relevant tidsperiode.
  • Kjøper bilen i gave for sønnen.
  • Vil bruke fraktselskap for å hente bilen.

post-160649-0-04432900-1563022904_thumb.png

 

Nope, det gidd eg ikkje svare på ein gang. Tenke kanskje melde til politiet, men veit ikkje om det er vits?

 

Men det var litt morsomt når eg la ut ein anna vare på finn no og fekk følgende varsel:

post-160649-0-99206300-1563022408_thumb.png

 

Er det noe bingo-kort eg kan fylla ut her?  :xmas:

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Var det noe firma som produserte Pelle bobler eller er det bare entusiastbygg/biler fra serien som kjører rundt?

 

Føler jeg har sett Pelle mange veldig mange ganger på bilshow og veiene her i nordnorge.

 

Edit: eller kansje boble faktisk ble brukt som politibil på 70 tallet som det jo faktisk står i annonsen ? er jo flust av dem i Olsenbanden når jeg tenker meg om.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...