Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Så jeg kjenner en del folk i florida, noen jeg kjenner ble stoppet mens han var i en kompis sin bil med kompisen sin. Kompisen er høy som faen så han innrømmer med en gang til purken hva de har gjort og at har har ting under setet. Purkedama prøvde å give them a hard time mens karen sto å rolled his eyes basically. Resultatet? Purka tok cannabisen deres men lot all brukerutstyr ligge. Ingen bot, ingen fengsel. Er dette forandringen vi har ønsket i alle år?! På tide å sprette champisen????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-45896

Å "sprette champagnen" fordi politiet kun fratar en noe en eier og ikke fratar en frihet syns jeg blir litt i overkant...

For all del, hvis politiet roer reaksjonene er det jo positivt men det er fortsatt meget lang vei igjen å gå.

Lenke til kommentar

Jepp det bør man ikke, men det at de ikke ble bustet for det er fenomenalt. Det å røyke og kjøre kan ikke overhode sammenlignes med det å drikke seg full og kjøre heller så blir feil å påstå at det er like farlig, du kan være fjern, nettopp tatt deg en feit rev og fortsatt være i stand til å fungere som normalt hvis du har røyket lenge nok/er erfaren. 

Vi har heller ingen god metode å sjekke om de er beruset da cannabis kan spores i blodet ditt i opptil en uke etter du inntok det. Det er ikke fair at man skal være i fare for å miste lappen på onsdag fordi du tok deg en bønne på lørdag.

Lenke til kommentar

Jepp det bør man ikke, men det at de ikke ble bustet for det er fenomenalt. Det å røyke og kjøre kan ikke overhode sammenlignes med det å drikke seg full og kjøre heller så blir feil å påstå at det er like farlig, du kan være fjern, nettopp tatt deg en feit rev og fortsatt være i stand til å fungere som normalt hvis du har røyket lenge nok/er erfaren. 

 

Vi har heller ingen god metode å sjekke om de er beruset da cannabis kan spores i blodet ditt i opptil en uke etter du inntok det. Det er ikke fair at man skal være i fare for å miste lappen på onsdag fordi du tok deg en bønne på lørdag.

 

Nå er det faktisk mulig å måle ganske eksakt hvor stor andel THC som er i blodet og det går helt fint å opprette grenser for dette på samme måten som ved promillegrenser og alkohol. I Norge har vi nå for øyeblikke en øvre grense på 0.004 mikromol THC per liter blod for at du skal kunne bli dømt for ruskjøring. Det skal sies at denne grensen er sett på som noe for lav og burde kanskje økes noe. Men uavhengig av noe er det ikke slik at du mister lappen og får massive bøter bare du har spor av THC i blodet ditt, det må altså være over en gitt grense på samme måte som alkohol.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke akkurat ekspert på området, men jeg mener å ha lest at de fleste av disse apparatene som måler THC faktisk måler "feil" stoff. Kroppen bryter visst hurtig ned den psykoaktive varianten av THC (derfor er rusen kortvarig), og så måles det da noe annet som sitter mye lengre i kroppen. Selvfølgelig mener jeg at man ikke bør kjøre i påvirket tilstand, men skal cannabis legaliseres så bør man ikke kunne straffe noen for å kjøre bil mange timer etter å ha tatt seg en blås...

 

Noen får korrigere meg om jeg tar feil angående testene, dette er noe jeg leste i forbifarten på et forum en gang for lenge siden.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke akkurat ekspert på området, men jeg mener å ha lest at de fleste av disse apparatene som måler THC faktisk måler "feil" stoff. Kroppen bryter visst hurtig ned den psykoaktive varianten av THC (derfor er rusen kortvarig), og så måles det da noe annet som sitter mye lengre i kroppen. Selvfølgelig mener jeg at man ikke bør kjøre i påvirket tilstand, men skal cannabis legaliseres så bør man ikke kunne straffe noen for å kjøre bil mange timer etter å ha tatt seg en blås...

 

Noen får korrigere meg om jeg tar feil angående testene, dette er noe jeg leste i forbifarten på et forum en gang for lenge siden.

Det er konsentrasjonen som teller mest, ikke ulik alkohol. En må bare måle konsentrasjonen som gjør det farlig å kjøre og straffe bare de som har en konsentrasjon THC + THC metabolittene er høyere enn X ppm.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så jeg kjenner en del folk i florida, noen jeg kjenner ble stoppet mens han var i en kompis sin bil med kompisen sin. Kompisen er høy som faen så han innrømmer med en gang til purken hva de har gjort og at har har ting under setet. Purkedama prøvde å give them a hard time mens karen sto å rolled his eyes basically. Resultatet? Purka tok cannabisen deres men lot all brukerutstyr ligge. Ingen bot, ingen fengsel. Er dette forandringen vi har ønsket i alle år?! På tide å sprette champisen????

Hun skulle sikkert ordne seg noe godt til kvelden tenker jeg.Tror nok ikke att den ble registrert i noen Politikammer :)

Lenke til kommentar

Cannabis ødelegger deg ved daglig bruk, å daglig bruk av Cannabis er mye lettere enn daglig bruk av Alkohol siden Cannabis rusen varer så kort.

Cannabis ødelegger ved daglig bruk ! ??

Og,Cannabis er mye lettere enn daglig bruk av Alkohol siden Cannabis rusen varer så kort.??

Gidder ikke en gang å respondere på noe så uvitende og korttenkt.

Hehe,må jo bare le av deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Så jeg kjenner en del folk i florida, noen jeg kjenner ble stoppet mens han var i en kompis sin bil med kompisen sin. Kompisen er høy som faen så han innrømmer med en gang til purken hva de har gjort og at har har ting under setet. Purkedama prøvde å give them a hard time mens karen sto å rolled his eyes basically. Resultatet? Purka tok cannabisen deres men lot all brukerutstyr ligge. Ingen bot, ingen fengsel. Er dette forandringen vi har ønsket i alle år?! På tide å sprette champisen????

 

"Officer, i have a legal gun on me, and i do not want you to get the wrong idea" Mens man holder armene hvor LEO kan se de.

 

Mens man er høy i fra gårsdagen. Spørs på hvor du bor, gitt.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Stortinget har bare gitt ballen videre til regjering, som innom tur må utforme nytt lovforslag. Av partiene i regjering, kan man tippe at det blir veldig små skritt, men all framgang er positivt. Er høyremann selv, men akkurat nå kunne det vært kjekt med en progressiv regjering og ikke konservativ

Skulle ønske det gikk litt kjappere ja, og an man nå gikk til verks på hele systemet og får orden på dette. Tenk og mye penger det er i dette. De antar jo at Pablo Escobar var verd dobbelt så mye som Bill Gates. Nå forer vi kriminelle og terrorister med penger.

Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/rusmidler/historisk-i-stortinget-slutt-paa-straff-for-rusmisbrukere/a/24209948/?expId=df-86-w523eaf0&varId=df-86-na7d705d

 

Hipp hipp, fornuften seiret omsider her til lands også. Trodde vi var 10 år unna noe slikt, glad for å ta feil :)

 

Jeg har ikke noe personlig forhold til hasj, men synes saken illustrerer hvor naive politikere er, og da tenker jeg på noe av det som blir sagt der:

 

 

 

– Stortingsflertallet vil slutte å straffe folk som sliter, men i stedet gi dem hjelp og behandling

 

Det er en utbredt myte at de som bruker illegale stoffer nærmest automatisk "sliter". Tvert imot så finnes det vel utallige "predikanter" oppgjennom som mener det bringer "fred på jorden" og at hvis alle røkte eller tok en dose LSD ville alt komme i harmoni osv.

 

Og de som røyer hasj er jo ikke i tvil om hvor "fantastisk" det er?

 

Men rusmiljøene protesterer selvsagt ikke på å bli fremstilt som at de "sliter", for det gir jo åpning til forskjellige trygder og fordeler.

 

Nå kan de snart le seg hjel på vei til banken for å heve siste sjekken sendt fra godtroende politikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...