Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor bry seg? Deres problem om de er uansvarlige. Du blir ikke kvitt uansvarligheten i samfunnet ved å beskytte de uansvarlige mot konsekvensene av sine egne valg. 

 

Og please, ikke kom med den evinnelige "staten betaler sykehusregningen deres når de må legges inn for hasjoverdose". Krigen mot narkotika koster mye mer enn alle hasjrelaterte sykehusopphold til sammen. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, det bør legaliseres for voksne. Hva er poenget med å bli voksen hvis staten fortsatt skal passe på oss som foreldre?

Fordi noe voksne er som uansvarlig barn og andre ansvarlig voksne må bli som foreldrer og betale for deres uansvarlig(barnslig)oppførsel.

 

Hadde det vært slik at bare de alene måtte betale for deres egne oppførsel så ville det vært en annen sak.

 

Da kommer vi inn på at alle driver mest sannsynlig med ett eller annet som er dumt og potensielt helsefarlig. Hva med dem? Burde vi ikke forby hver eneste lille ting som kan utsette oss for fare/sykdom hvis vi går utifra den logikken? 

 

Mennesker kommer alltid til å være dumme. Forbud har aldri funket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, det bør legaliseres for voksne. Hva er poenget med å bli voksen hvis staten fortsatt skal passe på oss som foreldre?

Fordi noe voksne er som uansvarlig barn og andre ansvarlig voksne må bli som foreldrer og betale for deres uansvarlig(barnslig)oppførsel.

 

Hadde det vært slik at bare de alene måtte betale for deres egne oppførsel så ville det vært en annen sak.

Da kommer vi inn på at alle driver mest sannsynlig med ett eller annet som er dumt og potensielt helsefarlig. Hva med dem? Burde vi ikke forby hver eneste lille ting som kan utsette oss for fare/sykdom hvis vi går utifra den logikken?

 

Mennesker kommer alltid til å være dumme. Forbud har aldri funket.

Vi bør ikke forby alt, men så lenge andre betaler en pris på andres oppførsel så har vi retten til å bestemme hvordan det bør reguleres (eller ikke).
Lenke til kommentar

Vi bør ikke forby alt, men så lenge andre betaler en pris på andres oppførsel så har vi retten til å bestemme hvordan det bør reguleres (eller ikke).

 

 

Hvor går da grensen? Mange mener at alkohol bør være lovlig men at cannabis bør forbys, til tross for at prisen for alkoholrelaterte skader er langt høyere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi bør ikke forby alt, men så lenge andre betaler en pris på andres oppførsel så har vi retten til å bestemme hvordan det bør reguleres (eller ikke).

 

Hvor går da grensen? Mange mener at alkohol bør være lovlig men at cannabis bør forbys, til tross for at prisen for alkoholrelaterte skader er langt høyere.

Poenget er at vi har retten til å regulere andres oppførsel, ikke at vi burde gjør det. Vi har retten til å regulere alkohol og cannabis, at lovene som regulerer dem er dårlige er en annen sak. Delstaten min har allerede begynt å endre noe dårlige lover som regulerer cannabis, og det har vi full retten til å gjøre
Lenke til kommentar

Poenget er at vi har retten til å regulere andres oppførsel

 

 

Jeg synes ikke den logikken holder vann. Cannabis-brukerne har jo aldri bedt noen ta regningen for valgene deres. 

 

Har staten rett til å regulere soveromsaktiviteten til folk også, siden den betaler for aborter?

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget er at vi har retten til å regulere andres oppførsel

 

Jeg synes ikke den logikken holder vann. Cannabis-brukerne har jo aldri bedt noen ta regningen for valgene deres.

 

Har staten rett til å regulere soveromsaktiviteten til folk også, siden den betaler for aborter?

Staten kan enten prøve å regulere oppførsel som skattebetalerne må betale regningen for eller ikke betale regningen og la andre lide.

 

Har du bilulykke og drepe andre pga rusmisbruk så må du betale regningen for deg og de du dreper.

Lenke til kommentar

Det løser seg jo veldig lett om folk kjøper en forsikring. Da kan de være så uansvarlige de vil, og de ansvarlige slipper å bli straffet av staten for andres uansvarlighet.

Din forsikringen kan erstatte bilen min men ikke barna mine du dreper. Det er også usannsynlig at uansvarlige pleier å bli ansvarlige og kjøper forsikring.
Lenke til kommentar

 

Poenget er at vi har retten til å regulere andres oppførsel

 

 

Jeg synes ikke den logikken holder vann. Cannabis-brukerne har jo aldri bedt noen ta regningen for valgene deres. 

 

Har staten rett til å regulere soveromsaktiviteten til folk også, siden den betaler for aborter?

 

 

Enig, det blir å ta den statlige formynderrollen uakseptabelt langt når det som her legges absolutte føringer for myndige landsmenn uten verken farepotensiale eller verge. Selvråderetten kommer brått i skyggen når temaet ikke passer seg blant de besteborgelige middagsbord, de som "bare ikke vil ha det sånn" trumfer foreløpig både vitenskap og personlig frihet i denne saken...

 

Og apropos soveromsaktiviteter, at man blir straffet for å ha sex på tross av alle parters samtykke fordi det er en transaksjon inne i bildet må vel det beste eksempelet vi har her i landet med tanke på statlige overtramp og pinlig uverdige overformynderiske grep som følge av skriverbords avgjørelser skriblet ut av gamle moralnormer ingen her lenger kjenner seg igjen i.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Alkohol forårsaker flere ulykker. Det gjør også mangel på søvn. Forby de og da?

Påvirker oppførselen din andre så har jeg retten til å si noe om din oppførsel. Forbud/reguleringer/straffelser eller ignore er muligheter.

Du hoppet over å svare da. Skal vi forby mangel på søvn?
En kan ikke forby søvn og mangel på søvn kan skade andre så det er kontraproduktiv.

 

Jeg mener den beste måten å regulere det er å straffe de som har ulykker fordi de ikke har fått nok søvn. Ellers mener jeg det er noe vi la være.

Lenke til kommentar

Det gjør vi allerede i form av prikker og å frarøve folk lappen for en god stund, funker det for alkohol så burde det samme gå med hasj(weed, så forbudet blir totalt unødvendig når vi tenker på bilulykker. Vil du ha amerikanske tilstander hvor du kan gå inn i butikken og sklir på en banan så du kan saksøke butkken og greier? Jeg skjønner ikke helt hva du vil

Lenke til kommentar

https://saludmovil.com/patients-use-cannabis-instead-opioids-treat-pain-anxiety-depression-study-finds/

Nå har vi også bevis for at medisinsk cannabis er med på å kvele de høye tallene av folk som blir avhengig av veldig avhengigskapende og farlige piller.

Det blir klarere og klarere, og motstanderne begynner å bli dummere og dummere. Hvordan kan du være imot noe som kan gi oss så sinnsykt mye tilbake? Alokohol har ikke medisinsk effekt. Cannabis har. Alkohol kan jeg stikke på¨kiwi og kjøpe, mens cannabis setter noen i fengsel eller de ender opp med en saftig bot. Totally fucked up I tell ya.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det gjør vi allerede i form av prikker og å frarøve folk lappen for en god stund, funker det for alkohol så burde det samme gå med hasj(weed, så forbudet blir totalt unødvendig når vi tenker på bilulykker. Vil du ha amerikanske tilstander hvor du kan gå inn i butikken og sklir på en banan så du kan saksøke butkken og greier? Jeg skjønner ikke helt hva du vil

Jeg vill ha "amerikanske tilstander" slik det er i Colorado, ikke fordi "ingen har retten til å si meg hva jeg gjør til kroppen min", men fordi legalisering er den minste onden ikke ulik situasjonen med alkohol. Når ditt forbruk av noe koster meg noe så har jeg retten til å si noe om det. Det betyr ikke at noe burde forbys, konsekvensene til et forbud kan føre til noe verre eller umulig å utføre. Likevel, så lenge et demokrati har bestemt seg at de skal betale regningen når individer engasjerer seg i dårlig oppførsel så må flertallet bestemme seg hvordan oppførselen behandles, det er ikke bare individenes business noe lenger. Jeg vill ikke at staten regulerer alt men jeg kjøper ikke argumentet at rusmisbruk ikke bør reguleres

 

Du tar feil med påstanden at forbud ikke påvirker forbruk. Forbud ofte hindrer forbruk, selv om det aldri eliminerer forbruk og kan skape andre problemer. Bilkjøring etter en drikker alkohol ville øke hvis det ble helt lovlig å gjøre. Texas, som tillater at passasjerene kan drikke øl i bilen har flere alkohol relaterte bilulykker enn delstater som forbyr det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...