Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Selv holder jeg på med en ny runde med Battlestar Galactica, denne gangen på blu ray. Kjører komplett full pakke med rubbel og bit, filmer, webisodes og Caprica osv.

 

Så passe bra, for en casting de klarte å få til her, fantastisk.

 

 

Blood & Chrome er vel ikke med i den pakken(?) men tror alt annet er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

The Expanse will debut its third season on the streaming service Feb. 8 with the fourth season exclusively premiering in 2019. Season 3 will be available to Prime members in over 200 countries and territories starting Feb. 8

 

Season 3 will be available to Prime members in over 200 countries and territories starting Feb. 8. For those of you who can’t wait, don’t worry! Seasons 1 and 2 are currently available on Amazon Prime Video to tide you over until February. For international audiences, you’ll be able to access seasons 1-3 on February 8.

 

 

Fantastiske nyheter:) og jammen på tide!!

Lenke til kommentar

Hvordan er det spoiler?

 

Jeg har sett et par episoder. Ingenting av grafikken som benyttes på Netflix har gjort det naturlig å forvente opptredener av andre superhelter enn nettopp disse som benyttes i grafikken. Jeg ville ikke blitt forbauset over en crossover fra både Arrow og The Flash, samt eventuelle andre serier i DC universet. Men de superheltene som kommer til å dukke opp, hadde jeg foretrukket å ikke få vite om før jeg faktisk ser episoden...

Lenke til kommentar

Selv holder jeg på med en ny runde med Battlestar Galactica, denne gangen på blu ray. Kjører komplett full pakke med rubbel og bit, filmer, webisodes og Caprica osv.

 

Så passe bra, for en casting de klarte å få til her, fantastisk.

 

Dr. Gaius Baltar!!! Episk! :dribble:

 

Serien holder godt enda, den skjemmes litt av fyllefilming (shaky-cam), dessverre, men ikke verre enn at det ødelegger for mye.

 

Er i gang med season 2. En av mine favorittserier.

Når får man slik SCI-FI skjermen igjen mon tro? Er jo noe reboot greier på gang, men hva det ender opp med å bli det får vi jo se på.

Lenke til kommentar

Når får man slik SCI-FI skjermen igjen mon tro? Er jo noe reboot greier på gang, men hva det ender opp med å bli det får vi jo se på.

 

Spørs om noe slikt kommer igjen. Er ikke mange serier av slik klasse - kanskje bare Babylon 5?

 

Samtidig er jo tjenester som Netflix ganske flinke til å satse på litt annerledes ting, man får leve i håpet og følge med  :)

Lenke til kommentar

Jeg sa opp Netflix nå etter flere års ab. i strekk.

Det blir nok kortvarig, fordi jeg er tilbake med Americans, men jeg følte at det var på tide å "stemme med føttene". Jeg synes det har vært tynt i høst/vinter. Dvs. for lite innhold både egenprodusert og annet, men aller mest at kvalitet har tapt seg betraktelig på blant annet egenprodusert siden glansdagene.

Er det flere som merker noe av det samme?

 

Jeg vurderte Amazon Prime som substitutt, men etter å ha sett nærmere på trailere for kritikerroste serier (Looming Tower/The Terror) får jeg et inntrykk av at det er noe lavere budsjett, og det er vanskelig å få øyepå hva folk synes er så bra. Skuespillergalleri på øverste hylle i polare områder, men plot og produksjon mangler et eller annet. Etter å ha sett NRK/Urix sin hollandske Amazon/Bezos dokumentar, får man ikke akkurat lyst til å kaste penger på Amazon heller (selvom de dog krever beskjedne beløp ;) )

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Synes Netflix kjører på med mye bra. Varierer litt, men jeg har fortsatt mange serier på Netflix jeg ikke har rukket å se. Så betaler med glede jeg. 

 

Amazon Prime har dog en mye dårligere app på TV'en. Sånn ca like dårlig som Viaplay synes jeg. Amazon Prime har også mye mer heftig komprimering enn Netflix/Viaplay. Grov banding på alt av middels mørke scener. Å se The Terror via Amazon Prime ser til tider ut som en gammel gif-animasjon. Heldigvis er Prime såpass billig (30kr i mnd i 6 mnd har jeg nå) at jeg godtar det, men de må bli bedre hvis jeg skal fortsette etter kampanjeperioden.

Lenke til kommentar

Det var merkelig, Amazon Prime ser ganske bra ut her hos meg, Sony tv og Xbox X. Særlig 4k produksjonene deres ser veldig bra ut.

 

Jeg har sett The Terror og kan ikke huske at jeg synes det så dårlig ut.

 

Edit: Selv er jeg veldig fornøyd med Netflix i 2018, det ble en del filmer og serier som jeg likte!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg sa opp Netflix nå etter flere års ab. i strekk.

Det blir nok kortvarig, fordi jeg er tilbake med Americans, men jeg følte at det var på tide å "stemme med føttene". Jeg synes det har vært tynt i høst/vinter. Dvs. For lite innhold både egenprodusert og annet, men aller mest at kvalitet har tapt seg betraktelig på blandt egenprodusert siden glansdagene.

 

Er det flere som merker noe av det samme?

 

Jeg vurderte Amazon Prime som substitutt, men etter å ha sett nærmere på trailere for kritikeroste serier (Looming Tower/The Terror) gir det et inntrykk av å være noe lavere budsjett, og det er vanskelig å få øyepå hva folk synes er så bra. Skuespillergalleri på øverste hylle i polare områder, men plot og produksjon mangler et eller annet. Etter å ha sett NRK/Urix sin hollandske Amazon/Beso dokumentar, får man ikke akkurat lyst til å kaste penger på Amazon heller (selvom de dog krever beskjedne beløp ;) )

The terror burde du virkelig se. Tror det er en av de beste seriene jeg har sett.
Lenke til kommentar

Jeg vurderte Amazon Prime som substitutt, men etter å ha sett nærmere på trailere for kritikeroste serier (Looming Tower/The Terror) gir det et inntrykk av å være noe lavere budsjett, og det er vanskelig å få øyepå hva folk synes er så bra. Skuespillergalleri på øverste hylle i polare områder, men plot og produksjon mangler et eller annet. Etter å ha sett NRK/Urix sin hollandske Amazon/Beso dokumentar, får man ikke akkurat lyst til å kaste penger på Amazon heller (selvom de dog krever beskjedne beløp ;) )

Boken 'The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11' av Lawrence Wright er veldig bra. Serien er ganske ujevn. Amazon er billig, men likevel ikke verdt pengene.

 

Den Amazon-dokumentaren skal jeg se nå. Bezos virket som en koselig nerd for 15 år sidene, men ser nå mest ut som Lex Luthor.

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...