Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar gjerne imot forslag.

Her om dagen kjøpte jeg Alan Moore's Lovecraft-verk Neonomicon og Providence (etter sigende de siste tegneseriene han skal lage, men det har han jo sagt før...). OK saker, men det er ikke levende bilder.

 

Et knippe filmer som er både tro mot kildematerialet og meget godt likt blant die hard Lovecraft-fans:

 

The Call of Cthulhu

The Whisperer in Darkness

The Resurrected

The Music of Erich Zann (1980)

Cool Air (1999)

Nyarlathotep (2001)

 

Et par kortfilmer på under 20 minutter, et par på rundt en time og to lengre spillefilmer.

 

Og et knippe filmer som er veldig tro mot kildematerialet, men hvor responsen har vært litt opp og ned.

 

The Dream-Quest of Unknown Kadath

The Dunwich Horror

Die, Monster, Die!

Dagon

Dreams in the Witch House (Masters of Horror)

 

 

Jeg liker alle her veldig godt, men skjønner at responsen på de nederste er mer variert. The Dunwich Horror er jo en oppvisning i 70-talls cheese, sleaze og horror, og det passer jo meg perfekt. Men ikke alle som vil ha sin Lovecraft på den måten, og det er jo forståelig.

 

 

Også har man jo mindre tro filmer som Re-Animator, From Beyond, Castle Freak, The Unnamable, The Unnamable II: The Statement of Randolph Carter, Necronomicon som er løst basert på Lovecraft og hvor de har tatt seg enorme friheter, men som er aldeles glimrende lell (i mine øyne. De fire siste der har ikke noe spesielt godt rykte, men har opparbeidet seg en slags cult status og flere og flere ser ut til og få opp øynene for de). Re-Animator og From Beyond er jo begge klassikere og har et meget godt rykte på seg blant både die hard Lovecraft-fans og fans av horror generelt. Perlefilmer, og selv om de er lite tro mot kildematerialet de baserer seg på er de veldig Lovecraftian.

 

 

Også vil jeg anbefale Out of Mind: The Stories of H.P. Lovecraft. Ingen adapsjon av Lovecraft, så kan regnes som litt off-topic. Men filmen er en must see for enhver fan av Lovecraft imo. Helt absurd bra, utrolig merkelig, kreativ og snål. Rå film!

Endret av """
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Grand Tour har for mye bil ting og for lite det vi hadde i TopGear, tull og tøys, men ifølge "traileren" så skal det komme...

Hæ? Er det blitt "for mye bil" i Grand Tour? Jeg datt av etter fire-fem episoder siden jeg syntes det bare var fjas og enda mer av det som var blitt dårlig med Top Gear, men hvis der har begynt å skjønne problemet selv må jeg kanskje revurdere...

Lenke til kommentar

Er nok litt derfor det ble så mye challenges og turer også. Ikke så lett å være cutting edge når man må konkurrere med Youtube.

Hadde vært en fordel om de hadde kommet med 1 episode i måneden, hvor episoden hadde vært filmet i den måneden, enn nå hvor de filmer alt og de kommer ukentlig

Men, tviler på at det er lønnsomt

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men jeg har lyst til å være håpefull, men det at både Bryan Fuller er borte, og Jesse Alexander (kamerat av Fuller) forlot serien midtveis i sesongen gjør meg skeptisk. Men dette er ser ørelite bra ut i det minste. Spent på sesong 2 av American Gods.

 

Velger å ikke se traileren. American Gods er vel en serie for spesielt interesserte. Jeg elsket startet, mistet litt interessen underveis, men synes det tok seg kraftig opp igjen i finalen. Skal se sesong 2. :)

Lenke til kommentar

Bedre enn sesong 1? Følte den var veldig tam.

Hvis man ikke liker den første vil man ikke like sesong 2. Har satt alle bortsett fra den siste episoden og jeg syntes denne sesongen er svakere enn den første. Ble i beste fall midt på treet for meg, om ikke den siste episoden gjør noe helt spektakulært, men det tviler jeg på. For meg ble mange av karakterene og hva de gjorde uinteressant, veldig mye man har sett for mange ganger før.

Tror serien hadde vært bedre om det var færre episoder og de hadde fokusert på kun en historie. Her er det to, det som først ser ut til å være hoved historien blir i stor grad ignorert i rundt halve sesongen før man kommer tilbake til det i de siste episodene. Merkelig måte å gjøre det på i mine øyne.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

The Expanse will debut its third season on the streaming service Feb. 8 with the fourth season exclusively premiering in 2019. Season 3 will be available to Prime members in over 200 countries and territories starting Feb. 8

 

Season 3 will be available to Prime members in over 200 countries and territories starting Feb. 8. For those of you who can’t wait, don’t worry! Seasons 1 and 2 are currently available on Amazon Prime Video to tide you over until February. For international audiences, you’ll be able to access seasons 1-3 on February 8.

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

The Expanse will debut its third season on the streaming service Feb. 8 with the fourth season exclusively premiering in 2019. Season 3 will be available to Prime members in over 200 countries and territories starting Feb. 8

 

Season 3 will be available to Prime members in over 200 countries and territories starting Feb. 8. For those of you who can’t wait, don’t worry! Seasons 1 and 2 are currently available on Amazon Prime Video to tide you over until February. For international audiences, you’ll be able to access seasons 1-3 on February 8.

 

 

Glimrende nyheter!!  :)

Lenke til kommentar

Selv holder jeg på med en ny runde med Battlestar Galactica, denne gangen på blu ray. Kjører komplett full pakke med rubbel og bit, filmer, webisodes og Caprica osv.

 

Så passe bra, for en casting de klarte å få til her, fantastisk.

 

Dr. Gaius Baltar!!! Episk!  :dribble:

 

Serien holder godt enda, den skjemmes litt av fyllefilming (shaky-cam), dessverre, men ikke verre enn at det ødelegger for mye.

 

Er i gang med season 2. En av mine favorittserier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...