Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[klipp]

 

"Jeg ser at Serienytt skriver at det spennende med Krypton er at Syfy står bak. Er det noen som vet hva Serienytt mener med det? (Syfy har vel ikke akkurat en super track record?)"

 

 

Står under bildet i artikkelen at det er basert på noen gode serie de siste årene (The Expanse og The Magicians) som har truffet godt, men vi skal vel kanskje la forumets Serienytt-representant svare selv så jeg ikke legger meninger på andre

 

 

Jeg synes du svarte godt på det jeg, da jeg ikke var klar over at de to titlene var SyFy titler. Da er det oppklart.

Lenke til kommentar

SyFy hadde en litt oppsiktsvekkende pressekonferanse i fjor, hvor de innrømte at de har sporet av i forhold til det de lagde tidligere, og sa iallefall at de skulle rendyrke mer det de lager framover, så får man se om det også påvirker kvaliteten framover.

Personlig er jeg kjempefan av 12 Monkeys.

Lenke til kommentar

[Klipp]Personlig er jeg kjempefan av 12 Monkeys.

12 monkeys er et av eksemplene på at jeg stusset på uttalelsen til serienytt, men ikke det aller beste eksemplet. 12 monkeys kunne vært bra basert på bl.a. filmen, men serien hadde trengt større budsjett, muligens bedre manus og klipping.

Lenke til kommentar

Nei, mest fordi det ble for annerledes med bl.a. karakter utviklingen fra første sesongen, hadde nok vært bedre for min del om det hadde vært nye rollefigurer, slik at hver sesong ble sin egen adskilte historie. Og dette kommer nok fra min egen historieløshet, men jeg kjøpte ikke online/modem/bbs spillingen på C64(?) (i sesong 2) og dermed ble det uinteressant.

 

 

Hva mener du med at du ikke kjøpte den...? At det ikke er troverdig? 

 

Jeg gir sesong 1 terningkast 6. I hvert fall en veldig sterk 5. ;)  Synes den var gjennomført solid med interessante karakterer og herlig nostalgi.

 

Men, synes sesong 2 hittil er svakere. Ingen nye karakterer av interesse som du sier. Og heller ikke en spesielt engasjerende historie. Så langt i hvert fall. Har kun sett til og med episode 4. Det er allikevel rikelig bra nok til at jeg ser videre og jeg liker godt serien.

 

Som mange andre serier er det vanskelig å holde nivået oppe, særlig når det som var nytt og spennende i sesong 1 nå er kjent og 'gammelt'. 

Lenke til kommentar

 

Heimebane og En Natt. Dette er den beste norske tv-våren/vinteren siden Kampen for Tilværelsen gikk på TV.

 

Så Heimebane er bra? Skal se den selv og avgjøre, men har ikke helt hatt trua basert på beskrivelse og klipp (uten helt å klare å forklare hvorfor)

 

 

Hvis du liker type Friday Night Lights-serier er det noe som burde falle i smak. Sportsserie for mer enn bare de som liker sporten.

 

Episode 8 av Heimebane er noe av det beste som er lagd av norsk TV de siste 10 årene.

Lenke til kommentar

 

Heimebane og En Natt. Dette er den beste norske tv-våren/vinteren siden Kampen for Tilværelsen gikk på TV.

 

Så Heimebane er bra? Skal se den selv og avgjøre, men har ikke helt hatt trua basert på beskrivelse og klipp (uten helt å klare å forklare hvorfor)

 

Trønderdialekten til Dahl Torp er ikke mye patent. Ellers virker serien ganske ålreit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...