Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Noen referanser til Benedict Arnold (USAs Quistling) i den gamle Batmanserien :

 

Robin : "Driving past BA monument" (sitat filmen)

 

Alfred , som leser titteln på LP-skiva : "By Benedict Arnold and the traitors ?"

 

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Fra wikipedia :

 

Han er mest kjent for å først være en fremstående general for amerikanerne, for så å skifte side til å ta en post som general for britene under krigen. Han sto bak et komplott for å overgi det amerikanske fortet ved West Point i New York, til britene, men ble avslørt før planen ble gjennomført. Arnold hadde fremstått som en helt tidligere i krigen ved Fort Ticonderoga i 1775 og i slaget ved Saratoga i 1777. Arnold var sterkt i mot å danne en allianse med Frankrike da han hadde opplevd et bittert nederlag i krigen mot franskmenn og indianere (1754–1763).

 

(høres ut som en forræder i mine ører)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

 

Halvveis gjennom Altered Carbon. Ser det er litt blandede tilbakemeldinger på denne, men så langt synes jeg denne serien har mange kreative ideer som den også bruker på en god måte iom at plottet er bygd opp rundt bytting av såkale sleeves.

 

Bra for ungdommen! ;)

 

 

Okay? Jeg har rundet 30 så jeg vet ikke om jeg faller i den kategorien lenger.

 

 

Ja, det var et forsøk på spøke med å virke ekstra gammelmodig. Greit å like det i alle aldre, men det virker på meg som de har siktet på tenåringene, jeg blir derfor ikke overasket om det er flest fans i den aldersgruppen.

 

Ikke til det du skriver, men til andre om serien så stusser jeg også litt på at flere skriver at Joel Kinnaman spiller så bra, jeg synes han spilte mye bedre i f.eks House of Cards. Jeg synes også at Will Yun Lee spiller Kovacs vesentlig bedre enn Kinnaman. :-)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Vel.... det er jo utrolig lett å forklare. 

 

Mange har sett mange episoder, mens få har sett alle. Men den siste den skal de ikke gå glipp av. Dermed ble det den mest sette. Rekorden handler om first viewed, ikke totalt sett. Dermed vil nok mange se den siste akkurat når den sendes uavhengig av om man har sett alle andre.

 

MASH er heller ikke en serie der man bare MÅ få med seg alle episodene ellers mister serien hele poenget....

 

Eg fulgte med Seinfeld. Har til dags dato enda ikke sett alle episodene. Men såg seriefinalen ved første anledning.

Det var det som var poenget, enten har jeg sett ferdig en serie, ellers så har jeg ikke.

 

Men jeg tar ikke å ser siste episoden kun for å ha sett siste episoden, men fritt fram hva andre gjør selvsagt.

Lenke til kommentar

Komme helt an på hvilken type serie det er.

 

Selvsagt ikke uten å ha fulgt noenlunde med på serien, men eg ser lett en seriefinale av type friends, seinfeld, mash og lignende serier uten å ha sett alle foregående episoder! DEFINITIVT!

 

Ser ikke seriefinalen av GoT uten å ha sett resten. Gir jo ingen mening..... 

Lenke til kommentar

 

Vel.... det er jo utrolig lett å forklare. 

 

Mange har sett mange episoder, mens få har sett alle. Men den siste den skal de ikke gå glipp av. Dermed ble det den mest sette. Rekorden handler om first viewed, ikke totalt sett. Dermed vil nok mange se den siste akkurat når den sendes uavhengig av om man har sett alle andre.

 

MASH er heller ikke en serie der man bare MÅ få med seg alle episodene ellers mister serien hele poenget....

 

Eg fulgte med Seinfeld. Har til dags dato enda ikke sett alle episodene. Men såg seriefinalen ved første anledning.

Det var det som var poenget, enten har jeg sett ferdig en serie, ellers så har jeg ikke.

 

Men jeg tar ikke å ser siste episoden kun for å ha sett siste episoden, men fritt fram hva andre gjør selvsagt.

 

Men dette var før selv videomaskiner var vanlige i USA, langt mindre Netflix. Folk hadde ikke mulighet til å se ferdig en serie. Hvis du var på ferie en uke, så visste du jo aldri når den episoden ble sendt igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elsket Altered Carbon.

 

Greia er at Kinnaman har en helt method greie med denne type rolle. Det er samme rolle som Johan Falk, Killing, og Altered Carbon.

 

Vi som likte The Killing digget også hello Kitty sekken referansen....

 

Ikke galt i å gjøre noe man kan best...

 

Vanskelig å få to skuespillere til å gå inn i samme rolle.. Ikke greit å si hvem som gjorde det best.

 

Asiaten var god, men Kinnaman er kulere...

Lenke til kommentar

Jeg og kona begynte på sesong 2 av American Crime Story her om dagen. Sett 3 episoder så langt. Vet ikke helt hva jeg synes enda. Er liksom ikke helt samme kvalitet som sesong 1 synes jeg. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men det er noe som skurrer litt. Kanskje det er Penelope Cruz som blond italiener? Kommer sikkert til å se resten. Det er jo korte sesonger og det er spennende nok. Så langt vil jeg kaste en 4er på terningen. 

Lenke til kommentar

På grensen til OT for min del, men jeg må bare gi filmpolitiet på NRK skryt etter å ha hørt en skikkelig dybdeomtale av Looming Tower. Meget bra av kritiker og av anker. Så tøft at NRK (P2/NRK2) finnes slik at man få grundige omtaler som dette, og ikke bare type '2 setninger og rett på terningkast omtaler' som det er den vanlige standarden blandt mediene. (Fint at også serienytt har lengere omtaler).

 

:thumbup: NRK

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ja i min forrige post skulle jeg også skrive at mens tidligere Amazon Prime ikke hadde serier jeg interesserte meg for, vurderer jeg det nå pga looking tower og ringenes herre serien (sistnevnte er nok årevis unna), Conan serien er vel også Amazon Prime, og kan være aktuell hvis den får bedre kritikk enn filmene. Howard har egentlig en rik lore å ta av om man trenger ikke lage en endimensjonal fremstilling.

 

Deretter skulle jeg spørre om det er noen her som har ab. , men da fikk jeg altså svar på det.

 

Jeg forstår det slik at dette er en noe annerledes serie enn Homeland, men hvordan vil du (og dere som har sett begge til ep. 3) sammenligne nivået på dem?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ømm.. i introen til The Toys That Made Us sies det at skal være 8 episoder. Finner bare 4 på netflix. Noen som vet når resten dukker opp?

 

Håper på en episode om Transformers :p

 

Transformers kommer. Resten av episodene skal komme i 2018

 

"Jeg ser at Serienytt skriver at det spennende med Krypton er at Syfy står bak. Er det noen som vet hva Serienytt mener med det? (Syfy har vel ikke akkurat en super track record?)"

 

 

Står under bildet i artikkelen at det er basert på noen gode serie de siste årene (The Expanse og The Magicians) som har truffet godt, men vi skal vel kanskje la forumets Serienytt-representant svare selv så jeg ikke legger meninger på andre

 

Endret av Tomeito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...