Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

...

Opplevde å bli forbikjørt på høyresiden i dag hvorpå han som kjørte forbi smatt mellom to biler et par billengder foran meg og over i feltet helt til venstre (for å svinge venstre). Der ble han stående og vente på grønt lys. "Bak meg".

 

Oslo holder på å gå åt skogen når det kommer til trafikken. Folk albuer seg frem i alle mulige felt og på alle mulige idiotiske måter, og politiet er aldri i nærheten og ser det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Alltid like moro å få 30 tonn trailer i hekken som skal rekke ferga, avstanden til hengerfestet mitt var vel på nano nivå....

 

Hvor mye under fartsgrensen lå du? og du gjør uansett begge en tjeneste om du slipper han forbi

Lå i fartsgrensen, dvs 50 km/t. Han kom seg forbi da jeg svingte inn til barneskolen, men det er ett strekke på noen hundre meter hvor grøfta blir eneste mulighet. Greit nok å kjøre 4x4 men så sugen på å kjøre i myra er jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Alltid like moro å få 30 tonn trailer i hekken som skal rekke ferga, avstanden til hengerfestet mitt var vel på nano nivå....

Hvor mye under fartsgrensen lå du? og du gjør uansett begge en tjeneste om du slipper han forbi

 

 

Man gjør begge en tjeneste om man ikke kjører livsfarlig og ulovlig tett også.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er med buss-sjofører for tiden? Vg film

 

Var faktisk ute for noe lignende over fjellet i sist uke. En hvit turistbuss hadde det tydelig travelt og klinte seg oppi ræva

på meg. Jeg holdt max fartsgrense. Den presset sånn på meg, at jeg måtte bare slippe den forbi for å unngå at noe skjedde. Den pilte forbi og raste minst i 100 i 80 sone nedover så den krenget i svingene. Tenket å ringe politiet og varsle, men tok meg i det siden den forsvant så fort.
Visste ikke hva nr jeg skulle ringe heller. Turistbuss full av mennesker. Hva slag idioter er disse?

Lenke til kommentar

Bare ikke vær dum nok til å brakechecke en lastebil som man gjør med biler i rompa. Ender sjeldent godt

Brake check er dumt, kan fort bli 2 biler med skade og eventuell personskade.

 

Jeg har selv god erfaring med nødblink, de fleste skjønner og trekker seg tilbake...noen få blir provosert og legger seg nærmere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er generelt imot folk som kjører for nærme bak, men jeg møter ofte mennesker som holder seg for evig i venstrefeltet med mindre du nærmer deg 1 sek i avstand. Ligger du bak dem med 3-4 sek i avstand blir de liggende foran deg enda høyrefeltet er ledig. Tråkker du inn gassen så legger folk seg straks inn i høyre felt.

Lenke til kommentar

Pleier å variere hva jeg bruker.

Noen ganger lyshorn, noen ganger ligge nærmere enn 3sek. Men ligger kun nærme om forholdene tilsier det, altså på motorvei, med mindre personen foran er psyko og bremser opp fordi noen ligger bak han. Det er skummelt, så pleier aldri å ligge lenge rett bak. Gjerne kjøre opp, bremse ned, vise lyshorn så horn.

 

Men så er det ressurssløsing alt dette. Skal ikke være nødvendig å ligge tett eller bruke noe horn for å få en snegl til å flytte seg.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Bare ikke vær dum nok til å brakechecke en lastebil som man gjør med biler i rompa. Ender sjeldent godt

Det er absolutt ingen smart praksis med "andre biler" heller. I verste fall kan du forårsake en ulykke.

 

 

Ellers et tips med hekke"løpere". Er du lei av folk som ligger med frontlyktene i kupeen din? Slå på tåkelys bak en kort stund. De aller fleste trekker seg da unna.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis du brakechecker en bil som ligger tett bak deg og denne smeller inn i deg så er det du som står ansvarlig da du selv har forårsaket ulykken. Har fyren dashcam eller noen andre kan bevise at du gjorde det med vilje er du fucked.

 

Vil heller anbefale å bare overse idioten og la ham fortsette å tro at alle flytter seg bare han limer seg inn i ræva på bilen din. Å kontre idioti med enda større idioti gjør aldri sakene bedre. Selv om det er aldri så fristende da jeg selv opplevde dette i morges. Selvfølgelig en BMW med en glatt klædd med solbriller bak rattet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så en fantastisk video noen hadde filmet på en highway i USA, der det lå en sinke og loffet i innerste felt (av totalt 4 felt).

 

En politibil la seg bak en god stund, og da bilen ikke gjorde tegn til flytte seg mot høyre skrudde politiet på både lys og sirene.

Da våknet sinka, og flytta seg felt for felt mot høyre helt til han var helt ute ved skulderen.

Politibilen fulgte etter, hele tiden bak ham.

Istedenfor å stoppe bilen på veiskulderen skrudde deretter politet av sirenen og lyset igjen, la seg ut til venstre og kjørte videre.

 

Herlig, bare gjetet sinka ut til siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...