Jump to content

LabWeiler

Medlemmer
  • Content Count

    636
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

280 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Kan endre det til semi-automatisk; definert som assault weapon. https://www.tucsongunlaw.com/tucson-arizona-gun-law-rights/what-guns-can-i-own-in-arizona
  2. California har en veldig restriktiv våpenlovgivning i USA, vil du ha en automat-rifle kan du i praksis reise til Arizona som har en svært liberal lovgivning og kjøpe det over disk der - og ta det med tilbake til California (riktig nok med noe risiko ved passering av statsgrensene). Sammenligner du lovgivningen mellom de ulike statene er det rimelig store forskjeller med alt fra ervervstillatelser til registrering av våpen.
  3. Jekk opp og hold en hand på fjæra samtidig som du ruller dekket. Kjenner du vibrasjon i fjæra er det gåent lager. Hadde det samme med en Ford som ikke hadde følbar slakk men diagnostisert på denne måten. Det er indre og ytre drivknute på aksel, disse kan også lage litt ulyd når det blir slitt.
  4. Velg brake caliper, har du fortsatt problemer se etter ABS module modus.
  5. Hvis du er usikker på materialtypen dekker du til. Har ikke hatt noe trøbbel med foringer, men drivknutemansjetten til Pajeroen likte det ikke husker jeg.
  6. Vær nøye før behandling med å skrape/børste vekk løs rust - og vask godt med varmt vann og avfetting, spyl av noen ganger så du er sikker på det meste av flak er borte før påføring. På de mest utsatte stedene ville jeg lagt Fluid Film Gel BN eller Fluid Film Black, som er noe tykkere og mer slitesterkt enn Fluid Film NAS. Spesielt på bærearmer, traverser og bakre kanaler kan du med fordel legge Gel BN som første lag og NAS på toppen etter noen dager for å få en ekstra beskyttelse.
  7. Har en Galaxy selv med samme seteløsningen - hjelpes hvor mye plass det er i de bilene. Har hatt noen forskjellige biler ved siden av men ungene vil alltid kjøre langt i Galaxyen på grunn av plassen i baksetet. Nærmeste jeg kan tenke i samme størrelse er den store Skoda stasjonsvognen jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Kanskje ikke så spennende bil å se på, men for praktisk bruk fra A til B og langturer så er det verd å ta vare på så lenge de holder.
  8. Du fant ut av det, som i å ha fått dokumentasjon fra produsent eller lest på nettet i en facebook gruppe?
  9. Står en del her om koden https://www.troublecodes.net/p2codes/p2459/
  10. Bruker selv ELM327 med bærbar PC og Forscan.
  11. Står noe i forskrift om kjøretøyverksted §4, men da bare om ferdig bearbeidet hull i slangeløse dekk som ikke er større en 6 mm.
  12. Ja, det kan gi økt slitasje på drivverket og/eller forstyrre diverse systemer som antispinn og abs - men avhenger av type system som er i bruk. Hadde slitte dekk foran på Pajeroen min og det resulterte i ABS og senter-diff feil indikasjon; forsvant helt da jeg la på nye dekk.
  13. Registerkjede på motoren? Ut fra beskrivelsen i første innlegg tenker jeg i retning slitte kjedestrammere som gir litt slakk på kjedet og gir raslelyd ved oppstart.
  14. Hadde en skrue i dekket på ca samme sted i fjor, fikk det plugget hos ett lokalt verksted for rundt 350 kr. Pluggen holdt rett under 6000 kjørte kilometer før den forsvant rett før sesongslutt.
  15. Hvis du har selvjusterende håndbrekk på Forden, så må du dra noen ganger i brekket så stempel skrus ut og justeres riktig. Hadde samme problem som deg på en Galaxy, justerte brekket etter noen runder med håpløs lufting og brukte Forscan service-sekvens med kalipper-bytte for å få sparket i gang ABS pumpen.
×
×
  • Create New...