Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Havnet bak en traktor som kjørte med en svær henger full av veldig lett og løs sand. Føyk sand absolutt over alt over hele veien. Måtte jo fort legge meg 80 meter bak og i sneglefart. (Var over en bru).

Loven tilsier at slikt skal dekkes til, så svært unødvendig av han i traktoren.

 

Kommer så en herlig idiot i en Mercedes, som tydeligvis ikke klarte å se forbi min lille Fiat at det var en stor traktor. Gjøken begynte å tute, og tok en litt drøy forbikjøring, for så og havne i sandføyken jeg prøvde å unnslippe. Kort tid etterpå lå han i 25 km/t også  :lol:

Endret av Vertical^
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helt vanlig nedover Europa det, tilfeldige midlertidlige fotobokser langs veiene, pluss at de kan ta både bilde forfra og bakfra. Trenger bare skilt, hvem som kjørte er eierens problem, slik det burde være egentlig, selv om jeg ikke klager på norske fotobokser som er rimelig lett å slippe unna...

Lenke til kommentar

Blei blinka på for litt over en måned siden på motorveien igjennom Bordeaux, men ikke fått noe enda (bank i bordet - 110 i 80-sone, min egen feil, så ikke skiltet rett og slett). Veit Norge og Sverige har en greie seg i mellom, men for resten av Europa så er jeg neimen sikker. Ønsker også en liten utredning på dette  :tease:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

I mørket burde de rett og slett justert ned lysstyrken på blålysene ja, slik det er i dag er de nye LED-blålysene alt for kraftige og det fører i praksis til at mange vender alt for mye oppmerksomhet mot blålysene..

Helt enig i dette. 

 

Har selv blitt farlig blendet av en politibil som hadde stanset en fører ved alnabru på motorveien.

Lenke til kommentar

Blei blinka på for litt over en måned siden på motorveien igjennom Bordeaux, men ikke fått noe enda (bank i bordet - 110 i 80-sone, min egen feil, så ikke skiltet rett og slett). Veit Norge og Sverige har en greie seg i mellom, men for resten av Europa så er jeg neimen sikker. Ønsker også en liten utredning på dette  :tease:

Jeg har blitt blinket på av fotobokser både i Frankrike og i England, med leiebil begge gangene. Første utgift er gebyret som leiebilselskapet tar for å gi opplysningene om leier videre til nasjonalt politi, det kan fort bli over 500 kr (hver gang). Deretter kommer forelegget rimelig snart. Mulig dette tar lenger tid dersom man kjører egen bil, har ingen erfaring der.

Lenke til kommentar

Helt vanlig nedover Europa det, tilfeldige midlertidlige fotobokser langs veiene, pluss at de kan ta både bilde forfra og bakfra. Trenger bare skilt, hvem som kjørte er eierens problem, slik det burde være egentlig, selv om jeg ikke klager på norske fotobokser som er rimelig lett å slippe unna...

På fest i kveld fikk jeg vite at hele rekka med sommerhus nedover her har blitt tatt av samme boksen. Et stativ som gjemmes i buskas for en dag før det flyttes videre neste dag.

Jeg kjørte ikke halvparten så rått sammenlignet med en gutt her som hadde lånt pappas Amg og "skulle bare teste ytelsene litt" før det blinka. Karma.

Lenke til kommentar

Jeg ble i sammenheng med en svenskhandel julen 1998 fotografert av fotoboks i Sverige og namsmannen har så vidt jeg vet ingen innestående saker fra bilprovningen i Sverige.

Er det virkelig bilprovningen som krever inn penger for fartsbøter i Sverige?

 

Jeg ville tro det er polisen som krever inn penger for dette også, de gjør ihvertfall det de kan med andre bøter.. (Jeg har erfaring med det ja, men ikke fartsbot)

Lenke til kommentar

 

Jeg ble i sammenheng med en svenskhandel julen 1998 fotografert av fotoboks i Sverige og namsmannen har så vidt jeg vet ingen innestående saker fra bilprovningen i Sverige.

Er det virkelig bilprovningen som krever inn penger for fartsbøter i Sverige?

 

Jeg ville tro det er polisen som krever inn penger for dette også, de gjør ihvertfall det de kan med andre bøter.. (Jeg har erfaring med det ja, men ikke fartsbot)

 

 

Jeg er ikke sikker. Om det er Polisen som fakturerer bøtene så kan det hende jeg har fått et par fartsbøter likevel..

Lenke til kommentar

Kameraet mitt har tatt kvelden, ellers hadde jeg hatt et morsomt klipp å vise, får vel heller forklare

 

Kjørte inni byen her, sidevei. Kommer en forgjenger fra venstre som går rett ut i veien (ikke fotgjengerfelt, eller kryss eller noe i den dur, bare rett ut i veien). Ser at han ikke ser i min retning i det hele tatt, var ikke så nære at det var fare for å kjøre på han, men jeg ble LITT irritert. I det han var rett foran meg (fremdeles uten et blikk i min retning), var jeg 2-3 m fra han, så ga jeg han et kort tut. Han hoppet bokstavelig talt ut av veien, større latteranfall på meg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...