Gå til innhold

Norge i VM 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noxhaven skrev (35 minutter siden):

Nyland the one and only etter en reddning som nesten ikke skal være mulig. Never forget.

image.thumb.png.6ee81615f92d77b51c4af34b5c54880b.png

Uten han, hadde vi ikke vært i kvarten nå.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Min dårligere halvdel klikket da jeg luftet å droppe planer for neste lørdag og se fotball. Jeg ble servert ei lekse om at én av grunnene til at hun valgte meg, var at jeg ikke så fotball. Klubbfotball har jeg ingen interesse for, men dette er noe annet.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
58 minutes ago, Imaginacíon said:

Nå fikk jeg troa på at vi når finalen. Og hvem vet, vi kan slå Frankrike og.

På en god dag med toppet lag. Sist hadde vi ingen til å putte mål. Du skal ikke se bort fra en viss synergieffekt i oppturen som har vært.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
BadCat skrev (10 minutter siden):

Min dårligere halvdel klikket da jeg luftet å droppe planer for neste lørdag og se fotball. Jeg ble servert ei lekse om at én av grunnene til at hun valgte meg, var at jeg ikke så fotball. Klubbfotball har jeg ingen interesse for, men dette er noe annet.

Oppsigelsesgrunn ;)

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, BadCat said:

Jeg har ingen interesse for fotball i det hele tatt. Siste landskampen jeg så i sin helhet var nettopp Norge-Brasil i 1998. Tilogmed jeg satt spikra foran skjermen igår. Som du sier, dette er noe helt annet enn "vanlig fotball"

Skrevet (endret)

Skal tro om politiet i Bergen kommer med nye påstander om at økt skjenking fører til at folk vil feste til langt på natt og at de fremdeles ikke ser at det er anledninga som er spesiell.

Ikke minst er det ikke brennevin som skjenkes utover natta.

Endret av BadCat
Skrevet

Når vi velfortjent hyller Nyland og Haaland - la oss ikke glemme Andreas Schjelderups målgivende pasninger! :) 

Fotball er og blir en lagsport. 

Nusa hadde et nydelig mål mot Elfenbenskysten, men virket ikke som han helt hadde dagen i går. Smart bytte av Ståle Solbakken i andre omgang.

Jeg har hele tiden hatt troen på at Norge kan nå langt i dette mesterskapet - så stor tro at jeg hentet hjem en fin gevinst på Oddsen i går. Vi kan faktisk gå helt til finalen og til og med vinne den på en god dag. Nå har vi nådd så langt at uansett hva som skjer er dette en suksess! :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
BadCat skrev (2 timer siden):

Skal tro om politiet i Bergen kommer med nye påstander om at økt skjenking fører til at folk vil feste til langt på natt og at de fremdeles ikke ser at det er anledninga som er spesiell.

Ikke minst er det ikke brennevin som skjenkes utover natta.

Og i stv myldret det av folk, og eneste rapport var at en 60 åring hadde vert ufin med en vekter, ellers var det en big fat zero hendelser i denne folkefesten. Fikk utelukkende gode skussmål fra operasjonell uteleder (jærbu selvsagt ;)

Synd Berg ikke fikk det målet, veldig bra laginnsats i går, sammenlignet med forrige kamp og særlig 2 omgangen der. Vi hever oss enormt, og tar virkelig tak i spillet i 2 omgang. Enkelte står frem med enorme prestasjoner, viser også dybden i troppen og hvordan endringene virket. Det er også gøy å se så mange "ikke" fotballfans som kommer ut og join`er festen. 

History in the making! Fotball fan eller ikke, dette er samlende for landet! 

Edit: Glemte å si at Ronaldo og han der Trond viggo pusset tennene på blir bare mer og mer like, sikkert noen som er flinke med bilder som kan vise dette :D 

Endret av guttorm
Skrevet

Det mest imponerende er kanskje at Brasil ikke egentlig makter å sette igang en skikkelig sluttspurt etter 1-0 og 2-0. Det er fortsatt Norge som kontrollerer ballen mye. Brasil er ikke det de var, men det virka litt som de ga opp på slutten.

• Liker 1
Skrevet

Et av VMs eldste lag visstnok. Har de satset litt for mye på "washed stars" og unnlatt å drive aktiv rekruttering. Det må alltid være litt fornyelse skal man klare å henge med.

Skrevet
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Jeg har hele tiden hatt troen på at Norge kan nå langt i dette mesterskapet - så stor tro at jeg hentet hjem en fin gevinst på Oddsen i går. Vi kan faktisk gå helt til finalen og til og med vinne den på en god dag. 

Norge vinner VM gir 17-gangeren på Oddsen. Skal vurderes... :) 

Skrevet (endret)

Ned fra 35 for noen dager siden. 

Edit: Kun 3.6 odds på Norge seier mot England. Veldig like odds som mot Brasil faktisk. Men så er det jo ganske likt ranking på lagene, nr 5 på fifa vs nr 4. 

Endret av kremt
Skrevet

Det er vanskelig å lande etter en sånn kamp som i går. Jubelen sto i taket her allerede etter noen minutter. Nå ble den scoringen riktig annullert for offside, men det viste en vinnervilje og tenning som var helt nødvendig i en sånn kamp. Selv om målet ikke ble stående må det ha vært en vanvittig motivasjonsboost for gutta å få den åpningen. Bevis på at dette kunne gå. 

Nyland og Haaland får overskriftene, fortjent, men det vi så i går var en skikkelig lagseier. Så mange spilte opp mot maks, og når vi har det nivået kan vi virkelig slå hvem som helst. 

Vanvittig stort. Uansett hvordan det går videre nå er det bare å ta av seg hatten for det Ståle og laget har prestert gjennom hele kvaliken og nå i sluttspillet. For en gjeng. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...