BamseMums80 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 14 minutes ago, Mr.M said: så hvis noen setter en kule i Putin skal man late som om det var leit og trist? eller fins det unntak for når man har lov til å være glad/lettet? Og, hvem bestemmer hvilke figurer det er lov, eller ikke lov, og glede seg over er borte? Det er riktig observert fra mitt innlegg . Etter min mening. Det andre er bare vås,når man i utgangspunktet mener det jeg mener.
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Amrit Kaur trekker seg. Det var det eneste riktige. 2
Mr.M Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kakkelfant skrev (11 minutter siden): Det er forskjell på å føle glede over noe, og å feire det offentlig så vi kan føle glede, men hvis vi blir spurt om hva vi føler, så bør vi lyve å si det var trist?
PosteMonopolet Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mr.M skrev (21 minutter siden): så hvis noen setter en kule i Putin skal man late som om det var leit og trist? Jeg ser ingen grunn til å feire Putins død før Russland blir et fredelig land uavhengig av hvem som styrer.
Crooked Cracker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden MailMan13 skrev (12 minutter siden): Det blir de når de sier dumme rasistiske ting også. Men det endrer ikke vår oppfatning av dem, siden vi vet at det er sånn de tenker allerede. Høres ekstremt fordomsfullt ut. Jeg tror ikke folk flest på hverken høyre eller venstresiden har slike inhumane holdninger, hvertfall ikke i Norge.
Duncan Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Bra for Rødt at de fikk Kaur til å trekke seg, hun er nok ferdig i politikken nå. Men kan se for meg at hun fortsetter med aktivisme i en eller annen form. Synd hun er totalt blottet for empati ovenfor konen og de 2 barna til Kirk som nå har mistet en ektemann og en far. Rødt trenger ikke en kvinne som henne tilknyttet organisasjonen når de nå er der de er, med et ønske om videre vekst opp i mot neste valg om 4 år.
Revie Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mr.M skrev (2 minutter siden): så vi kan føle glede, men hvis vi blir spurt om hva vi føler, så bør vi lyve å si det var trist? En tanke: Hva med...ja? Alle som har barn, har kjent på hvor viktig det er å velge riktig av hva man sier og viser når man står i en voksende dampkoker av irritasjon i trassalderen - selv om man kunne ha lyst å rive av seg håret. Hvorfor skal det være noe annet når det er snakk om slike ting? Politiske henrettelser er ikke USA fremmede for dessverre, men det er likevel slikt man forventer i helt andre typer nasjoner - inkl. Russland. Er det land man ønsker å assosiere seg med? Ingen spurte Kaur om å legge ut en hoverende melding etter drap. Det var ikke mangel på impulskontroll, som hun forsvares med. Det var en tankeprosess, opp med telefonen og publisere. Hun så også edru ut. Dessuten bør fornuften fortelle alle som ikke måtte like CK eller andre konservative, at dette ikke er en bra ting for demokratiske verdier uansett ståsted. Tvert imot vil det øke polariseringen. Eller mener enkelte virkelig at CK var Putin, Hitler, Mao eller Stalins like? Er det så fatalt feilkoblet i hodet på folk? Snakker selvsagt ikke her om deg, men for de som måtte hylle dette. 1
BadCat Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 11 minutes ago, PosteMonopolet said: Ja, det er helt uakseptable holdninger på høyresiden. Jeg har forresten ikke hørt om noen som feiret 22.juli-terroren. Det er mange som feirer det i stillhet. Det er lov å heie på slikt. Smart er det dog ikke for folk som tjener penger på sitt gode navn og rykte. 2
WiiBoy Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 36 minutes ago, Mr.M said: så hvis noen setter en kule i Putin skal man late som om det var leit og trist? eller fins det unntak for når man har lov til å være glad/lettet? Og, hvem bestemmer hvilke figurer det er lov, eller ikke lov, og glede seg over er borte? Putin har tatt skrittet fra å være en politisk figur til å være en kriger/terrorist. Putin er direkte ansvarlig for et enormt antall drepte, og han sørger for at disse drapstallene stiger for hver dag. Det samme kan sies om Osama Bin Laden og andre. De er ikke lengre kun politiske motstandere. De er ute å bedriver(indirekte) drap/vold for sin ideologi. Det er lov å være glad for at drapsmenn/terrorister blir stanset selv når de blir drept. Det er ikke det samme som å glede seg over at fredelige politiske motstandere blir drept.
Cyrio Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mr.M skrev (12 minutter siden): så vi kan føle glede, men hvis vi blir spurt om hva vi føler, så bør vi lyve å si det var trist? Du kan gjerne føle glede om en meningsmotstander blir drept, men da bør du gå i deg selv og finne ut hvordan du endte opp som en såpass bitter og stusselig person. For all del, mange ville nok blitt "glad" om Putin strøk med, men det er vel en feilrettet glede. Det de fleste egentlig ville vært glade for er at krigen sannsynligvis ville stoppet. Ukrainere derimot kunne jo kanskje følt en "rettferdighets-glede" fordi personen som drepte x antall av naboene/familiemedlemmene dine ble drept selv. Personen som ble drept i USA nå har ikke gjort noe som helst som tilsier at folk burde bli glad og/eller feire at han blir drept. Blir som om jeg skulle flagga hvis MDG hadde blitt utsatt for attentater. Jeg mener at de fører en forferdelig politikk som er skadelig på flere måter, men å poppe champagneflaska i sånne situasjoner er huleboermentalitet som jeg kun forventer av de aller mest lavpanna kommunistraddisene på venstresiden og typ Vigrid på høyresiden.. 1 1
Kakkelfant Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 17 minutes ago, Mr.M said: så vi kan føle glede, men hvis vi blir spurt om hva vi føler, så bør vi lyve å si det var trist? Om du vil lyve eller ikke får være opp til deg, det er også mulig å være glad for et aspekt av noe og trist for et annet aspekt av samme sak. Selv er jeg glad for at MAGA leiren har mistet en stor og sterk stemme, men trist fordi det skjedde på den måten det gjorde. Det er et stort tap for (det lille som er igjen av) demokratiet i Amerika. Uansett hva jeg føler går jeg helst ikke ut og feirer det offentlig som en respektløs klovn. 1
Revie Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Duncan skrev (1 minutt siden): Bra for Rødt at de fikk Kaur til å trekke seg, hun er nok ferdig i politikken nå. Men kan se for meg at hun fortsetter med aktivisme i en eller annen form. Synd hun er totalt blottet for empati ovenfor konen og de 2 barna til Kirk som nå har mistet en ektemann og en far. Rødt trenger ikke en kvinne som henne tilknyttet organisasjonen når de nå er der de er, med et ønske om videre vekst opp i mot neste valg om 4 år. Hun står sånn sett uten tøyler til å spre søppelet sitt. La oss i stedet håpe at hun lærer og vokser som medmenneske. Avskyelig holdning. Dette handler derimot ikke om henne spesifikt, men om en verden som er stadig mer polarisert. Kaurs straff er å miste sitt politiske verv og dette vil jo alltid ligge der. Folk kan gjøre feil, men hun burde lært nå.
Mr.M Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Duncan skrev (3 minutter siden): Synd hun er totalt blottet for empati ovenfor konen og de 2 barna til Kirk som nå har mistet en ektemann og en far. siden gjerningsmannen ikke er tatt ennå, vet vi ikke motivet. For alt vi vet, kan Kirk ha stått i med et kvinnfolk på si, og blitt drept av sjalu ektemann.
Subara Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden Mr.M skrev (30 minutter siden): så vi kan føle glede, men hvis vi blir spurt om hva vi føler, så bør vi lyve å si det var trist? Som en offentlig person, å sette på seg munnkurv hvis man blir spurt om det. Eller bruke ordelag som ikke fører til polarisering. Uansett går det en grense ved vold og drap. Husker når - politisk leder i midtøsten/Nord Afrika- ble henrettet for 10-15 år siden, som amerikanerne mfl. hadde jaktet etter lenge, hadde gjemt seg i en underjordisk gang el. Da var det få refleksjoner rundt at det var begått ett drap. Fordi mannen selv hadde ført en politikk med tortur og drap. 2
Snikpellik Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden Amrit Kaur trekker seg som leder for Rød Ungdom https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/amrit-kaur-trekker-seg-som-leder-for-rod-ungdom/18089593/ 2
Griever Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden (endret) Hvem vet hva hennes fremtid er. På en side er jeg veldig glad for at vi fremdeles har nulltoleranse for slik motbydelig oppførsel her til lands, selv om det er leder for et ungdomsparti, og det er lett å tenke at man vanskelig kommer tilbake fra slikt. På den andre siden er dette ingenting mot hva enn viss godt voksen mann som styrer på andre siden av dammen har sagt og gjort opp igjennom, og folk kan nå ikke få hyllet han nok, så... ikke godt å si. Jeg vet alle som støtter Trump burde holde munnen godt lukket når det gjelder kritikk av hennes oppførsel. Endret 34 minutter siden av Griever 1
Jalla21 Skrevet 36 minutter siden Skrevet 36 minutter siden Snikpellik skrev (8 minutter siden): Amrit Kaur trekker seg som leder for Rød Ungdom https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/amrit-kaur-trekker-seg-som-leder-for-rod-ungdom/18089593/ Det fantes selvsagt ingen annen løsning. Dama var prototypen på løs kanon på dekk. 1
Boing_80 Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden (endret) Med tanke på hva som har kommet ut av kjeften på noen Frp politikere så var ikke Amrit Kaur av det verste. Men hun må gjøre som vi hadde forlangt og forventet av andre som gikk over streken, nemlig si fra seg sine verv i den offentlige diskursen. Endret 27 minutter siden av Boing_80 1
qualbeen Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden At hun trakk seg, etter alt dette medie-bråket, forstår jeg godt. Og uttalelsen var jo helt bak mål! Men: la oss huske på at vi snakker om UNGDOMS-partier her! Det har alltid blitt sagt mye rart og dumt fra ungdomspartiene. Dette var hverken første gang, ei heller siste gang, det kommer rare og upassende utsagn fra et ungdomsparti! Etter noen år på baken har jeg sluttet å bry meg så veldig om utsagn fra såpass unge. De er barn. Og vet ikke bedre. De mangler den livserfaring og konsekvent-tenkning som vi voksne etterhvert får. Personlig synes jeg dette får i overkant mye plass. Alle forstår at personen dummet seg ut! (Noe voldsomt også!) Neste gang er det kanskje barn fra AP, Høyre eller FrP som plumper uti med en grovt fornærmede og upassende kommentar? I så fall; håper det blir korreks; at personene blir satt på plass, men jeg synes korreks og rettergang i størst mulig grad bør taes internt! Ikke via mediene. 🤷 1
Kakkelfant Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden (endret) Det som er helt sikkert er at denne saken blir dynamitt i Amerikansk politikk fremover: "Wall Street Journal skriver at det er funnet ammunisjon inngravert med ideologi knyttet til transpersoner og antifascisme i ammunisjonen i skytevåpenet som trolig ble brukt til å ta livet av Charlie Kirk (31). ... Skytevåpenet hadde tre kuler i magasinet, som alle hadde inngraveringer." Endret 17 minutter siden av Kakkelfant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå