Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mann med neglelakk? Hva syns du?


Gjest 62f24...840

Anbefalte innlegg

Gjest 62f24...840

Jeg var med en mann som brukte neglelakk i spesielle situasjoner vil jeg si. Jeg syns det var litt rart og feminimt. Bare lurer hva dere andre damer syns om det?

Anonymous poster hash: 62f24...840

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en mann, og kanskjje litt konservativ der. Liker ikke sminke paa kvinner heller.

Hva er dette for et eksponeringsbehov?

Saa det for foerste  gang for ti aar siden.

Er dette bare menn, som vil pynte neglene, eller er det en eller annen tilhoerighet, de vil markere?

Lenke til kommentar

Neglelakk er assosiert med femininitet, med mindre det er del av black metal- kostymet ditt når du skal spille på scene 😄

Folk må selvfølgelig gjøre akkurat som de vil, men i min oppfatning ser det ikke bra ut. Jeg synes ikke noe om kvinner i dress heller, da det sjelden virker flatterende. Med mindre den er skreddersydd for kvinneformen.

Lenke til kommentar

Det kjem sikker ann på fargevalg og slikt, men min fyrste reaksjon hadde nok vært at dette er spesielt. Det sagt så er det forskjell på rosa neglelakk på lange negler, og svart neglelakk på korte negler slik som enkelte black metal miljøet kler seg. 

I tillegg tenker eg at det er litt forskjell om denne mannen berre bruker neglelakk og ellers vanleg herremote, eller om neglelakken inngår i ein meir gjennomført stil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.minmote.no/mote/a/0GPjJo/minstil-lucas-pinheiro-braathen

https://www.aftenposten.no/sport/i/VPdL54/jeg-er-egentlig-ikke-saa-veldig-opptatt-av-mote

Når eg ser menn med neglelakk tenkjer eg utvilsamt på ordet homo, men dette er kanskje mine eigne fordommar. Eg er elles glad i fargar, og tykkjer at fargerike negler er penare enn ringar i nasen og evt. andre stader på kroppen der dei ikkje "høyrer til".

Men viktigast av alt: Alle har sin eigen stil, og mangfald er positivt. Ein skal ikkje dømme nokon for å vere utradisjonell. Og der nokon ser noko som er stygt vil andre sjå noko som er pent.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid følt at det har vært et veldig stort skrik etter oppmerksomhet. Tete Lidbom, for eksempel, fra P3morgen, bruker neglelakk, og han har om ikke annet et sykelig behov for nettopp det. Det er tydeligvis veldig viktig for han å få lov til å være spesiell.

Lenke til kommentar

Ikke så mange kvinner å få svar fra inne her, men her har du enda et svar fra en mann. 

Jeg bruker det ikke selv, og bryr meg ikke om andre gjør det heller. Svart neglelakk er ikke uvanlig i miljø som som involverer metal eller rave.

Jeg kjenner et par som tidvis bruker svart neglelakk og de er ikke det minste feminine. Noen klarer sikkert å bruke rosa neglelakk uten at det virker feminint.

Akkurat som med klær så blir det veldig individuelt og kan være både helt normalt eller et "rop om oppmerksomhet". Både maskulint og feminint.

Ta skjørt for eksempel. De fleste vil si at skjørt er feminint, men så har du eksempel som det her

image.jpeg.d1bc4051ee3aedb92543494503de0044.jpeg

Ikke mye feminint.

Lenke til kommentar

De fleste menn jeg har sett med neglelakk har vært helt vanlige menn som har latt datteren sin øve på å ta på neglelakk.

 

Isolert sett syns jeg neglelakk er jålete og jeg ville ikke tatt det på selv, men hadde jeg hatt en datter som ville ta på meg neglelakk hadde jeg ikke vært særlig vond å be, heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns at folk må få gjøre som de vil så lenge de ikke skader eller er slemme med andre. Personlig liker jeg ikke neglelakk, fordi jeg syns det er uhygienisk med all møkka som potensiellt skuler seg under neglene. Jeg er ikke særlig begeistret for sminke heller 🤡 Men jeg gidder ikke å si det til alle hele tiden da, fordi jeg er tilhenger av at folk skal få gjøre som de vil med seg og sitt. Så tenker jeg at folk må få mene hva de vil om andre, men at man ikke nødvendigvis trenger å si det høyt hele tiden heller 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deres syn er tillært. Krigere brukte "neglelakk" (fargede negler) 3500 år før vår tidsregning.

Man skal ikke langt tilbake før piffen av menn brukte silkestrømper og vidthengende skjorter med blonder og overdådige krager.

Mennesker er konforme og usikre, slutt med det.

image.png.abf3d304bec5872797a3387281f6de2f.png

Quote

Perhaps to the surprise of modern upholders of certain gender-specific constructs, men have been wearing dresses for centuries.

Man starter blankt og det meste utenom instinkter er tillært.
Det er ikke tilfeldig at lasteprogrammet i "The Matrix" heter "The Construct".
Dere har blitt programmert av foreldre, venner, myndigheter, media osv.

 

Quote

If you want to shop in the women’s section as a man or the men’s section as a woman, nothing’s stopping you.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 62f24...840 skrev (På 2.5.2024 den 7:16 PM):

Jeg syns det var litt rart og feminimt.

Er det ikke viktigere om det er en bra mann/menneske, eller er virkelig sånne småting så viktig for deg ? Hva om menn plutselig skulle være sånn at alt som egentlig var mest brukt av menn var for maskulint, bruker du bukser f.eks ? Er det noen som virkelig bryr seg om sånt ? Kanskje det å faktisk bry seg om noe så utrolig irrelevant er det som er rart og feminint ? 

@BadCat Har helt rett forresten, det er rart og feminint fordi det er det du er tillært, for ikke så altfor lenge siden var rosa en maskulin farge, og blå en feminin, men så flippa klesbransjen det, og nå synes alle menn at rosa er feminint. 🙄

Det som virkelig gjør deg til en ekte mann eller kvinne er kanskje det og tenke selv og ikke være en sau som følger trendene, eller dømmer noen for noe så meningsløst som at de bruker neglelakk.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...