Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

Jeg har svart på mange av de ikke nødvendigvis relevante spørsmålene dine nå, kanskje du skal gi noen svar tilbake nå kamerat ? 

Mener du at hamas må vernes? Tror hamas  klare det fint selv. Husk nå at 50% av palestinerne er hamastilhengere. I tillegg har  Hamas UNWRA fra FN som bistår og dessuten får palestinerne økonomisk og AID hjelp fra 100 land inkl norge. 

Hvem støttet Israel etter7 oktober terroren. Ikke engang F..... røde kors kunne stille opp lenge nok

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
anomys skrev (2 timer siden):

Klart det er noe hykleri på gang der, fra hvilken politisk side?

Ikke bare hykleri, men sabotasje av en temadag som har et verdig tema som fortjener sitt eget fokus.

Kall det gjerne populistisk invasjon av en temadag. Det resulterer i at temadagens opprinnelige fokus kapres og erstattes med noe annet. Temadagen ødelegges.

Langvarige tradisjoner og merkedager ødelegges av temaer som tilfeldigvis har høyt mediefokus akkurat i år. F.eks palestinasaken var en ikke-sak på de samme merkedagene i fjor. Neste år kan det være noe helt annet. Merkedagene ligger igjen misbrukt og ødelagt for framtida. Populisme er ganske så ødeleggende og får folk til å protestere vilt i den ene retningen det ene året, noe annet det neste osv til folk har glemt hva merkedagene egentlig handlet om. Mon tro hvem som tjener på å bryte ned vestlige merkedager med populistiske fanesaker?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Nei, det bør man ikke og man bør sende tilbake de som driver med slikt. Problemet i dagens samfunn er at man godtar hva som helst og lar det få slå rot.

Det må ha gått galt en gang etter krigen for på 30- og 40-tallet så kledde folk seg som folk.
image.png.bff67a3fe267117530e887aa79dd9183.png

image.png.4bbe5426b5f83136b4f0492a66b53360.png

Så kan man si ett og annet om de hattene.


Meninga med å ha et samfunn må være at det skal gå fremover eller bevares. Ikke å gi rom for hva som helst.

I USA ble det ikke lovlig for kvinner å gå i bukser før i 1923. Så trenger man ikke å gå helt tilbake dit. Kvinner må gjerne få bruke bukser så mye de vil.


For all del er det mange som kan å kle seg, men det er også mange som ikke gjør det.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 minutter siden):

Nei, det bør man ikke og man bør sende tilbake de som driver med slikt. Problemet i dagens samfunn er at man godtar hva som helst og lar det få slå rot.

Det er vel bare å la være å se på toget om du synes at 1/1000 har kledd seg feil?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi er allerede der straks. Muslimer er i ferd med å bli en politisk majoritet i en del britiske storbyer.

Storbritannia holdt lokalvalg i begynnelsen av mai. Mange muslimer ble valgt inn i lokalforsamlinger. Og mange av disse igjen forsøker nå å forby regnbueflagg og Pride.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Trøsten her får være at de aller fleste her inne er folk som liker en diskusjon, derav en stor del kverulanter og med avvikende syn på en del av de tingene som foregår i samfunnet vårt. Det er en vokal minoritet her inne, som ikke vil ha noe av denne "indoktrineringen"...

Hvis man ser utenfor dette forumet, i den virkelige norske verden, så er det faktisk ganske stor aksept for Pride, og en stor forståelse for at det fortsatt trengs å sende noen signaler utad om at dette er verdier vi står for her i Norge.

Jeg har barn både i barnehage OG skolealder, og det er veldig langt unna forkynning det som skjer der. Det er like naturlig som at religion ikke bare skal handle om kristendom, men om de fleste andre religioner også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
3 hours ago, Red Frostraven said:

Og hvem av dem støttet Stalin, Mao et cetera -- med full viten om fakta om hva som har skjedd?

Det er viktig å skille mellom konsekvenser av disinformasjon, og politikk.

De hadde like full viten som january 6th "demonstrantene" visste at det amerikanske valget ikke var stjelt og at hva de gjorde var et angrep mot demokratiet. Jeg gir dem begge, like mye rom for forståelse i ettertid.

Vel akkurat når det kommer til Pol Pot, Steigan, og Killing Fields så gir jeg steigan og AKP litt mindre på den spesifikke tiden, må faktisk innrømme det. For det var motbydelig og er motbydelig den dag idag, og en av grunnene til at jeg ikke takler trynet på den usmakelige fyren.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, frohmage said:

Det er vel bare å la være å se på toget om du synes at 1/1000 har kledd seg feil?

Det er vel små sjanser for at jeg kommer til å bevitne et slikt tog igjen. Hvis folk ikke pratet om det hadde det nok vært ute av både syne og sinn for min del.

Problemet er ikke toget, det er folk som snakker om toget og NRK som sier "Nå går vi inn i en hel måned med pride." Som om det er noe å påpeke når de prater om det hele året. Aldri en dag uten at NRK skal vinkle en sak i retning Pride eller LGBTQ+ Kan man ikke vie hele året til pride og bruke de første fem minuttene av hver klokketime til å snakke om det. Covid, Ukraina, Gaza, det går etter hvert av moten, men Pride er evergreen.  Det kan man aldri snakke nok om.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

mange av disse igjen forsøker nå å forby regnbueflagg og Pride

Er det du eller de som er mest motstander av pride? Uansett er det vel hyggelig at dere har noe til felles?

BadCat skrev (51 minutter siden):

Kan man ikke vie hele året til pride og bruke de første fem minuttene av hver klokketime til å snakke om det. Covid, Ukraina, Gaza, det går etter hvert av moten, men Pride er evergreen.  Det kan man aldri snakke nok om.

Jeg har ikke hørt noe om pride på nyhetene bortsett fra et innslag om noen som vil ha det bort.

Endret av frohmage
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, RookieNO said:

Trøsten her får være at de aller fleste her inne er folk som liker en diskusjon, derav en stor del kverulanter og med avvikende syn på en del av de tingene som foregår i samfunnet vårt. Det er en vokal minoritet her inne, som ikke vil ha noe av denne "indoktrineringen"...

Hvis man ser utenfor dette forumet, i den virkelige norske verden, så er det faktisk ganske stor aksept for Pride, og en stor forståelse for at det fortsatt trengs å sende noen signaler utad om at dette er verdier vi står for her i Norge.

Jeg har barn både i barnehage OG skolealder, og det er veldig langt unna forkynning det som skjer der. Det er like naturlig som at religion ikke bare skal handle om kristendom, men om de fleste andre religioner også.

De færreste her liker en diskusjon så mye som de hater at andre har andre meninger enn de selv. Mange har ikke ei mening en gang. De gjentar media, politikere venner, familie og kollegaer. Det du kaller kaller avvikende syn og kverulanter er vel heller et sunnhetstegn. Det har egentlig vært grei skurring helt til alle elsker Ukraina som hodeløse høner og til omfavnelse av palestinere hvor mange er pro Hamas. Ta imot ukrainere med åpne armer og sett de foran i køa, foran norske fattige og vanskeligstilte. Det er derfor man betaler skatt og mva i Norge, for å tråkke på sine egne. I årtier har man bygget "broer" mot øst, men nå skal alt rives ned fordi man har lyst til å pumpe mer luft inn i egen "ballong".

Det er ikke så lenge siden det ble sunget...

Quote

Vind fra øst er blitt mildere i år
Kan vi tro at det er sant
Vi som satt her uten håp igår
De møttes og de vant

Reagen og Gorbatsjov de sa
Fred og frihet er vårt mål
Vind fra øst er blitt mildere i år
Vi vil tro at det er sant

Alle våre ledere er gode, Putin han er farlig, syk og dement. Russere er ikke lenger våre naboer og vi må utestenge alle og late som de ikke eksisterer.

Hvis tråden har sporet av så kan den trekkes inn på sporet. Det er verre med samfunnet som har sporet av, for der er det ingen fremtidsutsikter. At pride skal snakkes om hele tiden og settes foran er en av samfunnets mange fordervelser. Mye er ikke direkte avsporinger heller, for alt henger litt sammen med alt. Det er gjerne slik nå at man kjører flere politiske saker under samme fane. Hvorfor la ESC være bare ESC når det kan være pro mangfold og anti Israel til samme tid. Det blir nesten som et slikt sjokoladeegg (uten å nevne varemerker) med tre ønsker på en gang. Noen har laget ei smørje av alt og i det forsøker folk å leve sine daglige liv. Pride er ikke et stort problem for den som ikke måtte tåle at slikt foregår året rundt. Et stort problem er at nordmenn får stadig dårligere kjøpekraft og at politikere ikke evner å gjøre noe med det.

Her er man inne på noe. Hvorfor blande andre saker inn i Pride-markeringa.

Quote

«Årets Arctic Pride Pride-parade hadde en seksjon og parolen «Fritt Palestina». Hvordan og hvorfor havnet en væpnet konflikt mellom Israel og Hamas i en prideparade for skeive rettigheter i Tromsø?», spør Karl-Johan Bruun-Olsen.

https://www.blikk.no/israel-meninger-palestina/nar-det-som-skal-samle-oss-splitter-oss/241660

Må de feire så får de feire, men hold politikk utenfor. Det er ei rekke  uttrykk for sammenblanding som "verken fugl eller fisk", "hummer og kanari", "blanda drops", "sammensurium", osv.
 

Quote

Han begynte at snakke det største vrøvl og det latterligste sammensurium.

 H. Meltzer Politinotitser

 

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Ikke bare hykleri, men sabotasje av en temadag som har et verdig tema som fortjener sitt eget fokus.

Kall det gjerne populistisk invasjon av en temadag. Det resulterer i at temadagens opprinnelige fokus kapres og erstattes med noe annet. Temadagen ødelegges.

Langvarige tradisjoner og merkedager ødelegges av temaer som tilfeldigvis har høyt mediefokus akkurat i år. F.eks palestinasaken var en ikke-sak på de samme merkedagene i fjor. Neste år kan det være noe helt annet. Merkedagene ligger igjen misbrukt og ødelagt for framtida. Populisme er ganske så ødeleggende og får folk til å protestere vilt i den ene retningen det ene året, noe annet det neste osv til folk har glemt hva merkedagene egentlig handlet om. Mon tro hvem som tjener på å bryte ned vestlige merkedager med populistiske fanesaker?

Er så enig. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, frohmage said:

Er det du eller de som er mest motstander av pride? Uansett er det vel hyggelig at dere har noe til felles?

Jeg har ikke hørt noe om pride på nyhetene bortsett fra et innslag om noen som vil ha det bort.



Hvordan kan jeg si dette på en grei måte...

Jeg og muslimene er nok motstandere av Pride av vidt forskjellige grunner. De hater LGBT fordi de er LGBT. Jeg hater Pride-arrangementet fordi det rekrutterer og indoktrinerer barn og utsetter dem for ting som er ansett som uakseptabelt resten av året. Mens seksualisering av barn i Islam er nokså... vanlig og relativt akseptert, i det minste i deler av verden. Som er nok en grunn til at jeg er i mot også islam.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, frohmage said:

Er det du eller de som er mest motstander av pride? Uansett er det vel hyggelig at dere har noe til felles?

Jeg har ikke hørt noe om pride på nyhetene bortsett fra et innslag om noen som vil ha det bort.

Regnbuen, spekteret av synlig lys er for alle, ikke kun de, dem og hen.
 

Quote

What is the visible light spectrum? The visible light spectrum is the segment of the electromagnetic spectrum that the human eye can view. More simply, this range of wavelengths is called visible light. Typically, the human eye can detect wavelengths from 380 to 700 nanometers.

At noen tar eierskap i regnbuen er en alvorlig krenkelse mot folk flest. Så har de kuttet ut en farge, men likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, BadCat said:

Her er man inne på noe. Hvorfor blande andre saker inn i Pride-markeringa


Venstreradikale elsker interseksjonalitet og demokratisk sentralisme, fordi det gir dem makt over andre.

Målet er å skape en politisk monoblokk og strippe selv andre mennesker som stort sett er enige med dem for evnen til å være uenige.

Autokrati ved et annet navn.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Problemet er ikke toget, det er folk som snakker om toget og NRK som sier "Nå går vi inn i en hel måned med pride." Som om det er noe å påpeke når de prater om det hele året. 


Jeg har som tidligere nevnt ingen problemer med verken pride eller skeive, men jeg skal være enig med deg i at det er noe vel mye.

Litt usikker på Norge, men i de fleste europeiske land utgjør vel LGBTQ+ "samfunnet" totalt 6-8%, på en god dag.
Antallet homofile i Norge er rett over 1% dersom jeg husker rett.

Rent statistisk så forskjellsbehandles disse grovt, ved at disse paradene og feiringene av deres seksualitet pågår i 8.3% av årets dager, mens de 92-94% av befolkningen som er heterofile får 0% feiring av sin seksualitet.

Faktisk ville det trolig av mange blitt opplevd som støtende dersom gamle halvfeite menn og kvinner skulle feire med å gå halvnakne i tog 11 måneder i året, fordi de er heterofile.

Det enkleste hadde selvfølgelig vært om alle bare aksepterte hverandre, og alle passet sine egne saker, og gjorde som de selv ville, så hadde vi ikke trengt noe parade, annet enn kanskje et ekstra spesielt tog for de som er så selvopptatt at de må vise seg frem, uavhengig av seksuell legning.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 minute ago, 0laf said:


Jeg har som tidligere nevnt ingen problemer med verken pride eller skeive, men jeg skal være enig med deg i at det er noe vel mye.

Litt usikker på Norge, men i de fleste europeiske land utgjør vel LGBTQ+ "samfunnet" totalt 6-8%, på en god dag.
Antallet homofile i Norge er rett over 1% dersom jeg husker rett.

Rent statistisk så forskjellsbehandles disse grovt, ved at disse paradene og feiringene av deres seksualitet pågår i 8.3% av årets dager, mens de 92-94% av befolkningen som er heterofile får 0% feiring av sin seksualitet.

Faktisk ville det trolig av mange blitt opplevd som støtende dersom gamle halvfeite menn og kvinner skulle feire med å gå halvnakne i tog 11 måneder i året, fordi de er heterofile.

Det enkleste hadde selvfølgelig vært om alle bare aksepterte hverandre, og alle passet sine egne saker, og gjorde som de selv ville, så hadde vi ikke trengt noe parade, annet enn kanskje et ekstra spesielt tog for de som er så selvopptatt at de må vise seg frem, uavhengig av seksuell legning.




LGBT og etniske minoriteter er også overrepresentert i mediene. Men enda mer alvorlig er det at deres økende privilegier nå stadig mer forsvares via lov. Det er nok også en grunn til at stadig fler lyver om å være LGBT eller etniske minoriteter, og at antall LGBT øker, selv om det er en medfødt tilstand.

Logikken og retorikken her er selvsagt at heterofile aldri har blitt forfulgt. Men det har nok ikke de fleste LGBT i Norge og Vesten heller - og nei, selv-rapportering og hatkrimanmeldelser er ikke fasit, da de begge har vanvittige bias.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...