Gå til innhold

Story House Egmont blir ny eier av Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Det spørs vel hvorvidt om det er forumet som bringer inn 3-6 mill til denne personen eller om det er andre ting det. Men jeg tviler på at Diskusjon.no alene står for denne lønningen, den tid det neppe er det mest profitable å drifte her i verden.

Hadde diskusjon gått fra forum til å være et rent kommentarfelt til ymse nettsteder så mener jeg det burde falt naturlig at moderatorstaben hadde vært lønnet for arbeidet de legger ned. Men nå i dag kan man vel si at frivillig arbeid er en form for takknemmelighet for at vi for ha fri tilgang til et stort forum. I tillegg til de andre positive og givende tingene 

 

e: Det hadde jo vært gøy siden forumet er drevet av frivillige om egmont/ledelsen her hadde turt å lagt ut info om det økonomiske.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kron skrev (På 2.12.2022 den 18.14):

Det eneste jeg er bekymret for er inntreden av woke og cancel culture på forumet her. Har dessverre allerede sett tegn på en slik utvikling fra moderatorteamet. 

Kan ikke si meg enig. Jeg har flere ganger skrevet nøyaktig hva jeg mener om diverse temaer der disse elementene er aktuelle og har ikke opplevd noe problematikk knyttet til dette. Mine meninger er ikke nødvendigvis særlig woke eller "tidsriktige" ut fra definisjonen du virker å legge opp til, og det er meninger jeg har fått lov til å ha. 

Så, kan det være at problemet ikke (bare?) er modereringen, men (også?) deg og måten du uttrykker deg på? 

Endret av Serpentbane
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Noe jeg tenkte å gjøre, men ble med tanken. kopiere innleggene mine fra 20 år på VGD. Er det for sent nå? Fikk ikke med meg at det var stengt ned. Ikke at de var så viktige, men morro å bestemme selv hva som skulle slettes. 

Fant ikke noen annen tråd å spørre i så beklager avsporingen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sesar skrev (12 minutter siden):

Noe jeg tenkte å gjøre, men ble med tanken. kopiere innleggene mine fra 20 år på VGD. Er det for sent nå? Fikk ikke med meg at det var stengt ned. Ikke at de var så viktige, men morro å bestemme selv hva som skulle slettes. 

Fant ikke noen annen tråd å spørre i så beklager avsporingen. 

Jeg har ingenting med VGD å gjøre, men jeg kan svare deg uansett. Det ser dessverre ut til ja at det er for seint nå. Hadde du vært noen dager tidligere tror jeg det hadde gått, kanskje, men forseint nå! 

Lenke til kommentar
sesar skrev (3 timer siden):

Noe jeg tenkte å gjøre, men ble med tanken. kopiere innleggene mine fra 20 år på VGD. Er det for sent nå? Fikk ikke med meg at det var stengt ned. Ikke at de var så viktige, men morro å bestemme selv hva som skulle slettes. 

Fant ikke noen annen tråd å spørre i så beklager avsporingen. 

Kontakt Schibsted, de har en egen løsning for å laste ned dine egne data. Den bør være tilgjengelig ved å logge inn på Schibsted sin nettside. Om det fremdeles går for VGD aner jeg ikke, men verdt et forsøk.

https://aboutme.schibsted.com/p/spid.no/download/

Endret av Uderzo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Gaea said:

Jeg har ingenting med VGD å gjøre, men jeg kan svare deg uansett. Det ser dessverre ut til ja at det er for seint nå. Hadde du vært noen dager tidligere tror jeg det hadde gått, kanskje, men forseint nå! 

Tror kanskje det jeg også, men krysser fingrene for at vår venn under her har rett. Har vært abonnent hos Schibsted på flere plattformer så rart om det ikke er lagret.

9 hours ago, Uderzo said:

Kontakt Schibsted, de har en egen løsning for å laste ned dine egne data. Den bør være tilgjengelig ved å logge inn på Schibsted sin nettside. Om det fremdeles går for VGD aner jeg ikke, men verdt et forsøk.

https://aboutme.schibsted.com/p/spid.no/download/

Takk, er vært et  forsøk. har vært abonnent der lenge så rart om det kanskje ikke er lagret. Tenkte ikke på at jeg kunne be om all data. 

Lenke til kommentar
sesar skrev (24 minutter siden):

Tror kanskje det jeg også, men krysser fingrene for at vår venn under her har rett. Har vært abonnent hos Schibsted på flere plattformer så rart om det ikke er lagret.

Takk, er vært et  forsøk. har vært abonnent der lenge så rart om det kanskje ikke er lagret. Tenkte ikke på at jeg kunne be om all data. 

Krysser fingrene for at det ordner seg 🤞

Lenke til kommentar

Sillitits. Snurring. Slangeskinnsbukser. Darris. Vikingarna. Scoooter!

Store deler av det som var bra på VGD, ble moderert bort av roboter, allerede for noen år siden. Man kunne formelig se roboten kjøre forbi og ta bort alle ordene som var godt innafor i 2002, men som var hyl, skrik og fy-fy i 2020. Og med det forsvant også et moderne kulturminne. 

Jeg husker enda følelsen av hjertet som sank til bunns og enda lengre 💔

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Spørs om ikke Diskusjon er tilbake som kommentarfelt hos TU snart. Fikk en spørreundersøkelse fra TU nettopp, og det har jeg ikke fått før i mine mange år som abonnement. 

Men et spørsmål til nye eiere/mods: Vil dere jobbe med og få nye brukere til forumet i en eller annen form? Utvide som kommentarfelt andre steder? Merker at det begynner å bli litt tamt her etter TU forsvant, dessverre. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (32 minutter siden):

Spørs om ikke Diskusjon er tilbake som kommentarfelt hos TU snart. Fikk en spørreundersøkelse fra TU nettopp, og det har jeg ikke fått før i mine mange år som abonnement. 

Jeg ville ikke lest så mye inn i det, da jeg har fått nye spørreundersøkelser et par ganger i året. Men jeg skulle likt å vært flue på veggen når de sjekker antall sidebesøk, sette annonser etc. En god forumløsning kan være mye mer lønnsomt enn et par journalister fra eller til. Dette er jo et stort tankekors for andre nettaviser og nettblader som sliter med å få nok visninger og reklameinntekter. Ser for meg at TU vil forhandle med Egmont om et nytt samarbeid, alternativt at Egmont er på utkikk etter flere/andre samarbeidspartnere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 timer siden):

Spørs om ikke Diskusjon er tilbake som kommentarfelt hos TU snart. Fikk en spørreundersøkelse fra TU nettopp, og det har jeg ikke fått før i mine mange år som abonnement. 

Men et spørsmål til nye eiere/mods: Vil dere jobbe med og få nye brukere til forumet i en eller annen form? Utvide som kommentarfelt andre steder? Merker at det begynner å bli litt tamt her etter TU forsvant, dessverre. 

Jeg svarte på den undersøkelsen, og påpekte at kommentarfeltet nå var tilnærmet dødt, i tillegg til at de gjør alt for mange artikler om til ekstra. Snakk om å jage vekk lesere/brukere.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 time siden):

Jeg svarte på den undersøkelsen, og påpekte at kommentarfeltet nå var tilnærmet dødt, i tillegg til at de gjør alt for mange artikler om til ekstra. Snakk om å jage vekk lesere/brukere.

Jeg hadde ekstra, så brydde meg ikke så veldig mye om det. Jeg kommenterte at jeg syntes de nye bidragsyterene holder et veldig labert nivå. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 11.12.2022 den 10.33):

Men et spørsmål til nye eiere/mods: Vil dere jobbe med og få nye brukere til forumet i en eller annen form? Utvide som kommentarfelt andre steder? Merker at det begynner å bli litt tamt her etter TU forsvant, dessverre. 

Ja, vi ønsker å jobbe for flere brukere til forumet og at vi kan utvide løsningene for kommentarfelt.

I første omgang er fokuset vårt før jul å flytte alt over til våre servere, og i januar/februar foreta en oppgradering av forumet. Det er snakk om en oppgradering til samme versjon av programvaren som for eksempel Kvinneguiden-forumet allerede er på, så det vil fortsatt være en tradisjonell forumløsning som dere er vant med at Diskusjon.no er :)

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Malvado skrev (55 minutter siden):

Må si jeg skjelver om det blir like mye annonsering som jeg så ved å klikke på den linken TSP.

Det første bildet ditt viser et likt annonseoppsett som man har her på Diskusjon.no i dag. Man har en toppannonse, opptil 300px i høyden, også har man en "skyskraper" på hver sin side (På PC/stor skjerm)

Det andre bildet ditt ser ut til å være fra bunnen av tråden, hvor det ikke er så mye interessant innhold lenger nede. Du har også besøkt en tråd som kun har ett innlegg, og da kommer en del annonseplasseringer fort mye tettere på hverandre enn slik man vil oppleve det i mange tilfeller. 

Når jeg sammenligner antallet annonseplasseringer her og på Kvinneguiden-forumet kan jeg ikke se at det vil bli flere plasseringer enn det allerede er i dag, men det vil nok kunne bli litt andre dimensjoner på dem enn det er i dag.

Så er dette naturligvis noe vi kan flikke på etter hvert, ut i fra tilbakemeldinger som dine, men vi har ikke noen plan om å legge inn flere plasseringer enn det allerede er.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...