Gå til innhold

Story House Egmont blir ny eier av Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (10 timer siden):

Kjenner jeg blir nysgjerrig på hva som hare foregått i kulissene, jeg gjør jo det. 

Hehe, det foregår mye spennende i kulissene til enhver tid 😁

 

Zeph skrev (7 timer siden):

Dette var gode nyheiter! Ikkje at eg har vore så bekymra eller visst så mykje meir ut over tråden om Maximo. Og ikkje minst at TSP er tilbake! Ein fabelaktig ressurs for forumet i mange år.

Etter over 20 år som medlem, med fortid som moderator og administrator så er forumet blitt heimen min på internett. Det hadde blitt eit stort tomrom utan.

Kan samtidig nytte sjansen til å takke alle som bidreg til å drifte forumet, både betalt og på dugnad. Eit godt administrator- og moderatorlag er viktig for å halde forumet på eit nivå som inviterer til diskusjon, men samtidig har litt styring. Det var veldig lærerikt å delta den gang eg var ein del av laget og eg sat igjen med ei kjensle av at forumet er i veldig gode hender. Med ein god struktur i botn så finn de nye, gode kandidatar.

Snowleopard skrev (7 timer siden):

Vil vi fortsatt kunne være anonyme/bruke nicjname/screenname? Har ikke noe imot å ha verifisert konto, så lenge jeg ikke må flashe mitt eget, unike navn.

Lurer og på hvordan dere ser for dere å få folk inn fra f.eks. TU, så vi kan diskutere ut fra de artiklene, for TU sitt eget forum døde allerede i starten. Men frykter det ikke blir noen link mellom disse. Forum og nyhetsartikler/aktuelle artikler er en god kombo. Når det ene mangler, så blir ting fort bare halvveis.

Men får følge med, og se om dere finner en måte å tiltrekke dere brukere som ikke ånder for forumet for forumets del.

Det skal fortsatt være mulighet til å bruke anomym bruker i enkelte underforum ja som kan betraktes som sensitive. 

Angående spørsmålet ditt om TU, det må jeg komme tilbake til og høre med de andre hva planen er videre der. 

Poor Old Gil skrev (6 timer siden):

Bare det ikke blir Kvinneguiden-type moderering her så. 

Vi fortsetter som før, no worries :)

Mala skrev (58 minutter siden):

Morro :) Har hengt rundt omkring her siden 2002, så følger selvsagt med på veien videre!

Yay ❤ 

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xaco skrev (4 timer siden):

hw.no ble drept lenge før Schibsted og VG kom inn på eiersiden, var vel mens Amedia enda eide Mediahuset Tek at hw.no, akam etc etc ble slått sammen under tek.no paraplyen.

Det har vært en gradvis overgang hele veien, som gjør at jeg ikke husker så mye. Men HW.no la vel i all hovedsak vekt på data/tekniske kategorier. Nå er der blitt mye rart her, men det er så stort at de tekniske kategoriene fremdeles har sin misjon, selv om aktiviteten der ikke er helt som den var. 
 

Lenke til kommentar
0laf skrev (12 timer siden):

Selskapets historikk med sine andre forum, deriblant Kvinneguiden, Foreldreforum, og til dels også Doktor Online, tilsier at feiringen muligens blir kortvarig, og at dere våkner til tidenes bakrus, men det gjenstår å se.

That's okay. Som totalavholds tok jeg meg bare et glass vann. :cool:

Men jeg håper inderlig de nye eierne legger ut forslag til evt. endringer før de bare kjører på.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Gaea skrev (5 timer siden):
Snowleopard skrev (12 timer siden):

Vil vi fortsatt kunne være anonyme/bruke nicjname/screenname? Har ikke noe imot å ha verifisert konto, så lenge jeg ikke må flashe mitt eget, unike navn.

Lurer og på hvordan dere ser for dere å få folk inn fra f.eks. TU, så vi kan diskutere ut fra de artiklene, for TU sitt eget forum døde allerede i starten. Men frykter det ikke blir noen link mellom disse. Forum og nyhetsartikler/aktuelle artikler er en god kombo. Når det ene mangler, så blir ting fort bare halvveis.

Men får følge med, og se om dere finner en måte å tiltrekke dere brukere som ikke ånder for forumet for forumets del.

Vis sitat  

Det skal fortsatt være mulighet til å bruke anomym bruker i enkelte underforum ja som kan betraktes som sensitive. 

Angående spørsmålet ditt om TU, det må jeg komme tilbake til og høre med de andre hva planen er videre der. 

Takk for svar. Da lover det godt. 

👍🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (16 timer siden):

Kjenner jeg blir nysgjerrig på hva som hare foregått i kulissene, jeg gjør jo det. 

Ender sikkert opp som bakteppe i en eller annen svært dårlig påskekrim. 😚

Som forumveteran er jeg glad Egmont-stiftelsen har steppet inn og at TSP er med på teamet igjen. Jeg vet at forumet for han er som folks første favorittlåt. Det handler om mye mer enn jobb. 

Samtidig er han fagmann. Fag og lidenskap i skjønn forening. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger skal man selge en død hest? Det har omtrent bare gått feil retning siden 2009/10. Ingen jeg kjenner bruker forumet mer og alle gir drift og moderering som årsak.

Hvis man skal være ikke- betalt-innholdsskaper i 2022 som forum faktisk er lukkter det råtten fisk med mindre det er et ikke-kommersielt tiltak. De færreste som har startet bruker her har gjort det for at brukerdatabase og innhold skal følge salg etter salg. Ting folk skrev for snart en generasjon siden kan etter hvert handle hos en tredjepart ved et fremtidig salg eller kanskje man ikke lenger står inne for ting de har skrevet tidligere og ingen muliget til å få fjernet alt som eksisterer av publisert innhold. Sikkert greit at forumet føres videre, men at brukerne ikke har kontroll på innhold de har skrevet er ikke greit. Folks moralske kompass endres over tid og hjernen er ikke fult utviklet før 25-28 år.

En god del av brukerne bruker forumet som ventil i perioder de ikke har hatt det så greit. En akkumlert informasjonsstrøm de senre ikke kan kontrollere.

Jeg begynner å bli godt voksen og etter hvert ser jeg for meg et liv nesten uten internett. Da ønsker ikke jeg at mine avatarer online skal ha et videre liv. Det kommer et punkt hvor jeg ikke lenger skal være sint mann eller må ha ei kompetitiv tilnærming til det meste.

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (5 timer siden):

Min første post her var i 2004, så får vel henge med videre også. Da het de hardware.no tror jeg.

Tiden forumet ble drevet av ideologi og lidenskap uten fokus på inntjeningsmodell er forlengst historie. Det må man innse. Slike epoker er forlengst over. 

Så håper jeg at inntjening på annonser ser slik det er nå, at det holder til driften. Ikke annonser som popper opp osv. Eller at det blir lenker til mange ulike Egmont artikler øverst og nederst på hver side. 

Tiden får vise hva det blir. At Egmont sier de vil endre lite er mulig, men samtidig et utsagn som har null verdi. Det er ikke veldedighet i bildet her. 

Det var 75.00 registrerte brukere på hardware.no som ble overført til navnet diskusjon.no i 2005. Før 2005 var det data tema som dominerte. Bygge data, kjøpe data, deler til data, spilling, Lan, Internett osv. 

Men mimre hjelper lite, pionerene bak opprinnelsen av forumet har nå godt etablerte jobber i mediehus, det er vel fortjent. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Rart hvordan dybdeartikler har opphørt over hele verden etter hvert som folk har fått sine "vel fortjente" jobber. I dag lager ikke folk innhold ut av entusiasme men for å generere klikk. Det er begrenset hvos mange som vil lese dybdetest-roundup av 20 hovedkort. Derfor er slikt erstattet med lettleste nyheter med bredt nedlsagsfelt og målinger og tester er erstattet av synsing og spekularsjoner.For eksempel en hel måned med spekulasjoner og synsing om "12VHPWR-adapteret" i stedet for å vente på konklusjonen om brukerfeil. "Selvfølgelig blir stekingen av pizzaen problematisk når du har halve pizzaen utenfor ovnsdøra." "Siste nytt, fabrkanten av frossenpizza er uten skyld.  Kundene hadde ikke sørget for å ha hele pizzaen inne i ovenen." Det er slike artikler folk klikker på i dag. Man ser det i lokalavisene også. Dybdeartikkler om lokale arrangement er erstattet med bildeserier. Sinte abonnementer fylte kommentarfeltet med at abonnementet blir sagt opp for godt.

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...