Gå til innhold

Er PostNord bedre enn Posten?


Datata

Anbefalte innlegg

Behandler PostNord pakker bedre enn det Posten Norge gjør?

Jeg har handlet en del på Finn (finn.no) de siste åra og sitter igjen med det inntrykk at PostNord behandler gods noe bedre enn det Posten gjør. En 8-10 ganger har postsendte pakker blitt mottatt med ødelagt innhold, alle er kommet vel fram med PostNord.

Flere som har det inntrykk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har stort sett gode erfaringer med både Posten og Postnord, men de gangene noe har blitt borte har det vært med Postnord. 

Svarene jeg fikk av kundeservice hos Postnord fikk meg til å lure på hvordan de, tross alt, greier å levere såpass mye som de gjør. 

F.eks... 

"pakken din er i et bur som tømmes uregelmessig, vi vet ikke når det skjer neste gang. Det kan være i morgen eller om to uker" 

"vi vet ikke hvor pakken din er, men vi leter fremdeles" (da jeg fikk denne mailen hadde jeg allerede hentet ut pakken) 

Jeg har ikke opplevd at forsendelser har vært skadet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har ikke vært så ille i det siste, men postnord har tidligere:

- Sendt pakker til feil butikk

- Mistet pakker 

- Levert pakker til feil hus

- Sendt en pakke i månedsvis rundt i norge, uten at den noen gang kom fram til meg. Den var stort sett rundt omkring rundt harstad, men jeg bor på østlandet...

- Hatt en kundeservice som gir NULL hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Posten:

- Leverte ut pakke verdt 5000 kr til en annen kunde. Etter å ha sjekket overvåkingskamera og sammenlignet med andre pakker som kunden hentet samtidig,  klarte de å finne den senere samme dag. Men de ville ikke levere den på døren, måtte en ny tur til utleveringssted.

- Pakke til meg ble stående på innleveringssted uten å bli innregistrert og videresendt. Avsender måtte møte opp og hjelpe med å finne pakken. 2 dager forsinket

- Pakke kunne ikke plasseres i pakkeboks (type som åpnes med app), da den var for stor. Pakkens mål var korrekt angitt. Forsinket utlevering fra butikk.

PostNord

- Pakken ble sendt til en butikk som ikke var det nærmeste utleveringsstedet. Men tekstmelding anga korrekt hvor påkken var. 10 minutter ekstra kjøretur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mest problemer med Posten.

Jeg får omtrent like mye fra begge, og det er kun Posten jeg har måttet kontakte flere ganger for å få pakkene mine.

Flere ganger har de vært fast i tollen, noe Postnord ikke hadde problemer med. 
Posten tar betalt ved levering, PostNord etterfakturerer, sikkert der problemet ligger.

Pakker har ligget på Posten i mange dager, fordi den ikke har blitt registrert, eller prøvd utlevert til feil kunde og ikke lagt inn i systemet igjen.  Kun ved at jeg kontaktet kundeservice at jeg fikk pakken.

Postnord kan levere ut pakker fra egen terminal.  Posten leverer kun fra PiB.
Har hentet pakker fra terminalen flere ganger, slipper å bære pakkene da de blir levert til bilen.

 

Lenke til kommentar

Med tanke på skader og slikt på pakker har jeg ikke hatt problemer med hverken Posten eller PostNord. Når det kommer til hva jeg velger om jeg får et valg så er det PostNord hver gang, til postkassene leverer posten 2-3 dager i uka, PostNord leverer alle hverdager, på levering til post i butikk velger jeg og PostNord av den enkle grunn at her jeg bor går det som oftest minimum 2-3 dager raskere å få pakker fra PostNord sammenlignet med Posten hvor pakkene blir liggende minst ett døgn på hver sorteringssentral, postnord får som oftest pakkene videre samme dagen, så for å ta et eksempel tar det som regel ett døgn fra jeg bestiller noe fra komplett til pakken med PostNord har kommet frem, med posten tar det minium 3 døgn, så da blir valget enkelt for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har unngått PostNord så langt det lar seg gjøre i lang tid. For 6 måneder siden tenkte jeg det var på tide å gi de en ny sjanse.

Har gått greit helt inntil nylig.

En pakke fikk jeg krav om å betale gebyr pga uavhentet pakke. Ble påstått at jeg hadde mottatt og lest meldinger fra PostNord om den aktuelle pakken, noe som ikke stemte. De la frem skjermbilder som sa at sms var lest av meg, problemer var at klokkeslettet på når sms var lest alltid var samtidig som sms var sendt, med andre ord svært usannsynlig med mindre en sitter med mobilen i hendene døgnet rundt. Etter ca 2 uker med diskusjon frem og tilbake så kom det en innrømmelse om at de hadde hatt problemer med utsendelse av sms og at loggen deres ikke stemte men var automatisk satt til lest i det sms ble sendt ut.

image.png.b9455ec262f3237f02e64abaa82d25ae.png

En annen pakke fra Proshop ble rotet bort. En hel container forsvant. Etterlyste pakken flere ganger til proshop og PostNord. Siste jeg hørte var at de jobbet med å lokalisere den aktuelle container med pakker og jeg skulle få tilbakemelding. Etter flere purringer til PostNord og Proshop om status på den forsvunne pakken kommer en ny tilbakemelding der de påstår at pakken aldri har vært rotet bort men er utlevert. 

Nå er ikke posten eller DHL feilfrie de heller, men min erfaring er at de er mer villig til å ordne opp etter feil enn hva PostNord er.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
On 11/18/2022 at 5:30 PM, Datata said:

Behandler PostNord pakker bedre enn det Posten Norge gjør?

Jeg har handlet en del på Finn (finn.no) de siste åra og sitter igjen med det inntrykk at PostNord behandler gods noe bedre enn det Posten gjør. En 8-10 ganger har postsendte pakker blitt mottatt med ødelagt innhold, alle er kommet vel fram med PostNord.

Flere som har det inntrykk?

Alle avdelinger er forskjellige, siden det er forskjellige folk over alt. Ingen fasit som det går ann å svare på. For min del var Posten og Bring helt forferdelig i Oslo. Postnord er jeg veldig fornøyd med her i Molde.

Lenke til kommentar

Tror det må være enorme lokale forskjeller for noen opplever feks at postnord aldri gjør noe riktig, mens jeg i hele mitt liv aldri har opplevd at de gjør noe feil. Jeg er veldig fornøyd med både posten, postnord og helthjem. Nesten aldri problemer med noen av dem. Jeg vet at postnord har pakkebokser rundtomkring som jeg gjerne skulle ha brukt, men jeg har enda ikke funnet noen som lar meg velge å få noe levert der. Bruker posten sine pakkebokser hos de som lar meg velge det.

Lenke til kommentar

Jeg styrer stort sett unna PostNord om mulig.

Har kun hatt 1 negativ erfaring med de privat, de leverte til feil butikk som var 15min unna med bil i stedet for 5min, ingen krise sånn sett.

Men på jobben bytta vi fra PostNord til Bring på grunn av mange klager fra kunder. Etter at vi bytta til Bring gikk antall klager på skadde forsendelser, levering til feil adresse o.l. betydelig ned, og det var en gedigen tidsbesparelse i det store og det hele. Så har fått veldig avsmak for PostNord igjennom jobben. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...