Gå til innhold

Er PostNord bedre enn Posten?


Datata

Anbefalte innlegg

Siste pakken vi bestilte til jobb her og som ble levert med Postnord så ut som de hadde sparka fotball med den. Når Komplett i tillegg hadde fu*ka opp pakkinga så var innholdet selvsagt helt ødelagt.

Off-topic, men det var overraskende at Komplett dreit seg ut. Har bestilt mye derifra privat og det har alltid vært bra pakket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 11/19/2022 at 10:32 AM, J-Å said:

Posten:

- Leverte ut pakke verdt 5000 kr til en annen kunde. Etter å ha sjekket overvåkingskamera og sammenlignet med andre pakker som kunden hentet samtidig,  klarte de å finne den senere samme dag. Men de ville ikke levere den på døren, måtte en ny tur til utleveringssted.

De har nå begynt å spørre om id for utlevering av pakker, gjorde de hvertfall til meg sist på en like dyr pakke.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (39 minutter siden):

Siste pakken vi bestilte til jobb her og som ble levert med Postnord så ut som de hadde sparka fotball med den. Når Komplett i tillegg hadde fu*ka opp pakkinga så var innholdet selvsagt helt ødelagt.

Off-topic, men det var overraskende at Komplett dreit seg ut. Har bestilt mye derifra privat og det har alltid vært bra pakket.

Har også nylig mottatt en pakke fra komplett der innpakkingen ikke var tilstrekkelig eller egnet for det de hadde pakket inn i den. Noe tung og hardt var "pakket inn" sammen med noe skjørt i en veldig romslig boblekonvolutt. Oppskrift på suksess.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

PostNord er det stadig trøbbel med.På strak arm kan jeg huske tre tilfeller av at de har rotet det til for meg. 

- En pakke ble levert, men senere ble jeg oppringt og fått brev om at de trenger hjelp med å finne ut om pakken kom fram. 

- En pakke ble sendt fra Trondheim, retning her jeg bor i Fredrikstad. Etter noen dager var den ankommet Fredrikstad, men ble da videresendt til Ålesund istedenfor til mitt postkontor. Totalt tok det 24 dager fra Trondheim til jeg fikk den levert. 

- En bestilling fra nettbutikk med to kolli (sendt samtidig fra butikken). Det ene kolli kom som planlagt til mitt postkontor, det andre kolli ble levert samme dag til et postkontor 40 kilometer unna. Jeg måtte ha dette den dagen, så endte opp med en solid kjøretur for å få hentet det. 
Når jeg kom for å hente kolli #1 på mitt postkontor fikk jeg høre at det skjedde ganske ofte at pakker ble feilsendt mellom de to stedene, og sånn hadde det vært i flere år. De i butikken mente det var fordi ID-koden til de to stedene i PostNord sitt system var til forveksling lik (ett tegn forskjell).

 

Edit: Holdt helt på å glemme - en gang de faktisk rotet bort pakken på veien også

Endret av dundersalt123
Lenke til kommentar

Jeg kjenner hverken Postens eller PostNords rutiner, men burde ikke mottaker informeres uansett FØR en pakke returneres?

Meldingen som kom den 29. var bare informasjon om at en pakke er på tur og jeg har ikke mottatt noe som helst fra PostNord etter det.
Trondheim er en typisk mellomstasjon, men det er fortsatt ca. 19 mil til nærmeste utleveringspunkt.

Har ikke hatt en vare gå i retur slik før. Og nettbutikken sier PostNord styrer dette selv, og at det kan ta rundt en måned før de får pakken tilbake og utsteder en refusjon...

NKfA9h2AYrGiQtmVhOVFyfx8e?token=eyJhbGci

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Stort sett positive med begge. Men den eneste gangen det har vært noe galt var med PostNord. Da ringte de og såg etter adressen min når de skulle på døren men kunne ikke finne den. Problemet var at de var i helt feil by. Eg dobbeltsjekket og hadde skrevet inn alt riktig selv ved bestilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...