Gå til innhold

Svenske tilstander ute av kontroll


Anbefalte innlegg

Abigor skrev (3 minutter siden):

Åja 😂 Det hjelper mot brann, men det finnes ingen tilsvarende høyteknologisk løsning for at politiet kan unngå at de stjeler bilen. Må lime fast Koranen så ikke tyvene kaster den ut før de brenner bilen i det minste.

Eller hva med denne: Kanskje smøre inn rattet i bacon og mensenblod?

Helt ærlig tror jeg at mange av opprørerne innerst inne bryr seg fint lite om koranen, og hadde brent en politibil med eller uten koran, 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Abigor said:

Løsningen er like enkel som den er genial: Legg en koran i politibilene så blir de ikke brent.

Er ikke tilsvarende ideer  brukt i krig der muslimske soldater har vært med?  Mener å ha lest at briter i koloni-tiden smurte inn patroner med grisefett.

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (12 timer siden):

Enkelt for deg å si. Mange mennesker som har kritisert islam, og benyttet seg av ytringsfriheten, som enten er truet til stillhet, drept eller må ha livvakter. En nabo av meg måtte få en ny identitet fordi hun var en offentlig person som kritiserte islam.

Et kjent drap er regissøren Theo van Gogh, som ble knivstikket og skutt til døde i 2004.
Ayaan Hirsi Ali antar jeg fremdeles har livvakter etter hun ble truet på livet.
Arsalan Rezaei, kritiserte islam og prestestyret i Iran, død.
Dette er bare noen eksempler, listen over mennesker som er blitt drept, angrepet og truet er veldig lang.

Hvis du bor i et muslimsk land så lever du ekstra farlig. Bare et rykte om at du har kritisert islam er nok til at du blir drept av en mobb.
Farkhunda Malikzada ble drept av en mobb som lynsjet henne grunnet et rykte om at hun hadde brent koranen, det stemte ikke, hun ble drept da hun forlot et sted hvor hun hadde holdt på med religiøse studier.
Hvis du ikke blir tatt av en mobb så blir du fengslet, og i noen land henrettet, for å kritisere islam.

Når mennesker fra disse landene, som er tilhengere av slike lover og levesett, kommer til liberale vesten, så blir det kræsj.
Jenter som blir drept av sine fedre eller brødre fordi de forelsker seg i en kristen gutt, eller enda verre, en ateist. De velger å isolere seg, de er redd for at barna skal bli "for norske/svenske/osv".
Æreskulturen, og andre dypt konservative og gammeldagse syn, som mange velger å beholde etter de kommer til vesten, er ikke kompatibel med liberale samfunn hvor demokrati, ytringsfrihet og religionsfrihet står veldig høyt. 

Edit: Kan også nevne Samuel Paty, som var en lærer i Paris, som underviste om ytringsfrihet og viste et av Charlie Hebdo sine tegninger. Han ble brutalt drept.
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Samuel_Paty

Før i tiden leste og hørte vi om disse drittforhold fra fjerne strøk mens vi drakk vår kafé ved frokosten. Og vi fikk gåsehud og tenkte oss: "Gud skje lov at alt dette er langt vekke. Bare tenk at de vil ha det sånn."

I dag har nettopp disse drittforhold blitt importert til våre egne land. Takket være teite og/eller korrupte, hensynsløse politikere som med vold og makt måtte påtvinge den innfødte befolkningen i Europa mot folkets vilje gigantiske horder med innvandrere fra alle mulige kanter.

Det blir sikkert mye bedre om det importeres enda flere fra disse strøk til Europa... 

Endret av Norolf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (7 timer siden):

Helt ærlig tror jeg at mange av opprørerne innerst inne bryr seg fint lite om koranen, og hadde brent en politibil med eller uten koran, 

Men vi er enige om at de ikke hadde gjort dette her hos oss om vi ikke lot dem slippe inn? 

Så enkelt kunne det ha vært.. 

Lenke til kommentar
Norolf skrev (5 minutter siden):

Men vi er enige om at de ikke hadde gjort dette her hos oss om vi ikke lot dem slippe inn? 

Så enkelt kunne det ha vært.. 

Hvem er «dem»?

Hvis vi hadde kunnet utelukket alle voldelige, uintegrerbare og hatefulle mennesker (samt de som endte opp med å få slike barn) så burde vi ha gjort det. Personlig skulle jeg gjerne ha sendt med noen innfødte av samme karakter, inspirert av Castros stunt med å sette kriminelle på flyktingebåter til Florida, men det er litt på siden.

-k

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (Akkurat nå):

Hvem er «dem»?

Hvis vi hadde kunnet utelukket alle voldelige, uintegrerbare og hatefulle mennesker (samt de som endte opp med å få slike barn) så burde vi ha gjort det. Personlig skulle jeg gjerne ha sendt med noen innfødte av samme karakter, inspirert av Castros stunt med å sette kriminelle på flyktingebåter til Florida, men det er litt på siden.

-k

 

 

Det kunne lett blitt gjort. La vær å importere folk fra Langtbortistan så er det ingen nødvendighet til "integrering". En integrering som ikke kommer til å skje uansett. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (7 timer siden):

Helt ærlig tror jeg at mange av opprørerne innerst inne bryr seg fint lite om koranen, og hadde brent en politibil med eller uten koran, 

Det tror jeg også, og det sier nok noe om hvor problemet ligger.

Frustrasjon over at livet ikke ble helt som man ventet, over å høre halvveis hjemme to veldig forskjellige steder, å komme fra en kultur hvor vold er en mer vanlig og akseptert løsning. Og en dasj sekterisme, ikke ulikt fotballhooligans som egger hverandre opp for å «ta» motstanderklanen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Norolf skrev (6 minutter siden):

Det kunne lett blitt gjort. La vær å importere folk fra Langtbortistan så er det ingen nødvendighet til "integrering". En integrering som ikke kommer til å skje uansett. 

Med «import av folk fra langtvekkistan» så antar jeg at du mener land på den andre siden av jorden som er overveiende muslimske?

Tenker du at Norges stortingspresident er en av dem som aldri kommer til å bli integrert?

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (13 minutter siden):

Hvem er «dem»?

Hvis vi hadde kunnet utelukket alle voldelige, uintegrerbare og hatefulle mennesker (samt de som endte opp med å få slike barn) så burde vi ha gjort det. Personlig skulle jeg gjerne ha sendt med noen innfødte av samme karakter, inspirert av Castros stunt med å sette kriminelle på flyktingebåter til Florida, men det er litt på siden.

-k

 

 

Hvor velintegrerte er disse kriminelle idag i Florida?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Hvor velintegrerte er disse kriminelle idag i Florida?

Det vet jeg lite om men sett fra et nasjonalt ståsted (Cubas) så var det vel vellykket.

Nå tror jeg kanskje at Fidel med dette var mer opptatt av å lage vansker for USA (evt å peke nese til dem) enn å rydde opp i egen kriminalitet. Hvis han bare ville ha desimert egne kriminelle så hadde han vel effektive måter å gjøre det på.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (8 timer siden):

Helt ærlig tror jeg at mange av opprørerne innerst inne bryr seg fint lite om koranen, og hadde brent en politibil med eller uten koran, 

Antagelig og ser jo nå at politiet også trekker frem at kriminelle gjenger kan stå bak.
 

I Norge har jo flere trukket frem at fremstillingen av politiet og landet som rasistisk kan bidra til utenforskap og konflikt med politiet. Svenskene er vel ikke akkurat kjent for å være noe mindre ‘selvkritiske’ så lurer på i hvilken grad det bidrar til å skape og sementere den svenske stat, og politiet spesielt, som fiende for en del av de som deltar. 

Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg lite om men sett fra et nasjonalt ståsted (Cubas) så var det vel vellykket.

Nå tror jeg kanskje at Fidel med dette var mer opptatt av å lage vansker for USA (evt å peke nese til dem) enn å rydde opp i egen kriminalitet. Hvis han bare ville ha desimert egne kriminelle så hadde han vel effektive måter å gjøre det på.

-k

Disse kriminelle flyktninger greier seg bedre sosioøkonomiske sett enn gjennomsnittlige amerikanere og begår mindre kriminalitet

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 4/17/2022 at 7:49 PM, Inspector said:

Ansvaret for vold ligger selvfølgelig hos skadevolder. Men diskrimineringsloven skriver mye om krenkende handlinger og religion: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2017-06-16-51.

Noen tolker denne loven slik at koranbrenning (eller flaggbrenning) er legalt. Etter min mening fullstendig idioti og en overlevelse fra tiden hvor Norge hadde en statsreligion med særrettigheter….

La oss ta nazitesten:

Sosialistisk Ungdom bestemmer seg for à holde en markering der de vil sette fyr pà Mein Kampf for à lokke frem det de mener er en voksende skare voldsbejaende og antidemokratiske nynazister i samfunnet. De fär tillatelse fra politiet, men etter advarsler om at dette vil være for farlig, gjør de aldri mer en à varsle Mein Kampf-brenningen.

Mange hundre nynazister, samt non av deres koner, og dessuten deres barn i 10-12-ärsalderen, møter rasende frem pà torget, kaster stein pã politiet, setter politibiler i brann - foretar seg all den volden vi nâ seri Sverige.

Rekk opp handa de som i fullt alvor tror at NRK og resten av medie-Norge vile dekke dette uten à nevne ordet "nazist" overhodet, og uten à nevne at noen ropte "Heil Hitler".

Fortsett à holde hânda i været dersom du ser for deg at overskriftene antydet at det var Sosialistisk ungdom som gjennom sine unødvendige handlinger oppviglet til angrep og vold mot politiet.

@qualbeen, @Inspector @:utakt har dere hendene i været fortsatt?

Endret av bzzlink
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Noen få av politikerne våre bryr seg også om dette

Mahmoud Farahmand
Rett før påske gikk det en debatt i stortingssalen om det viktigste angrep på ytringsfriheten i Norge. Temaet var attentatforsøket på William Nygaard, redaktøren for den norske utgivelsen av Salman Rushdis bok Sataniske vers. Det var nærmest tomt i salen. Tre stykker satt der. To fra Høyre en fra Venstre og statsråd Mehl.

Les mer:

https://www.facebook.com/HoyreMahmoud/posts/163054226084817?__cft__[0]=AZUR6khc0hU-p7KBEHuvI2nmYCwKTbPLKrUo8-PcGlyYG1xxWJ7Xc305I-kyof-EQveH2uKawAAG0w9AnprPps4AgNwcNStUOgM_OrSfrkzMb8qyeZFO7emuJ4WZvWiSIeDTy1n3ydL4LFL5K2oMLVcC&__tn__=%2CO%2CP-R

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (59 minutter siden):

Rekk opp handa de som i fullt alvor tror at NRK og resten av medie-Norge vile dekke dette uten à nevne ordet "nazist" overhodet, og uten à nevne at noen ropte "Heil Hitler".

Fortsett à holde hânda i været dersom du ser for deg at overskriftene antydet at det var Sosialistisk ungdom som gjennom sine unødvendige handlinger oppviglet til angrep og vold mot politiet.

Analogien din inneholder lite realisme og er ikke sammenlignbar.

Det var bokstavelig talt brenning av nazi-flagg midt på Tøyen for et par helger siden, foran nynazister som brant koranen og skrek "heil Hitler". Riksmediene dekket ikke denne koranbrenningen en gang, og det meste av lokale medier dekket i stedet det langt mer populære anti-rasisme arrangementet som var noen hundre meter unna der samtidig og nevnte ikke noe om nazi-hilsener og "heil Hitler". Bare at koranen ble brent og at noen brant et nazi-flagg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Snikpellik said:

Analogien din inneholder lite realisme og er ikke sammenlignbar.

Det var bokstavelig talt brenning av nazi-flagg midt på Tøyen for et par helger siden, foran nynazister som brant koranen og skrek "heil Hitler". Riksmediene dekket ikke denne koranbrenningen en gang, og det meste av lokale medier dekket i stedet det langt mer populære anti-rasisme arrangementet som var noen hundre meter unna der samtidig og nevnte ikke noe om nazi-hilsener og "heil Hitler". Bare at koranen ble brent og at noen brant et nazi-flagg.

Så, for at jeg skal skjønne hva du mener.
Desom nynazister skreik heil hitler og tente på masse politibiler, førsøkte å drepe politikonstabler så ville ikke NRK nevnt at de var nynazister eller forsøkt å finne ut av motivasjonen deres? Kun kalt de "maskert ungdom" og "motdemonstranter"

Jeg trenger også en nærmere forklaring på hvorfor den hypotetiske situasjonen jeg beskrev ikke er sammenlignbar. Skjønner ikke hva du mener. 

Endret av bzzlink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (5 minutter siden):

Så, for at jeg skal skjønne hva du mener.
Desom nynazister skreik heil hitler og tente på masse politibiler, første å drepe politikonstabler så ville ikke NRK nevnt at de var nynazister eller forsøkt å finne ut av motivasjonen deres? Kun kalt de "maskert ungdom" og "motdemonstranter"

Jeg trenger også en nærmere forklaring på hvorfor den hypotetiske situasjonen jeg beskrev ikke er sammenlignbar. Skjønner ikke hva du mener. 

Hvorfor skulle ikke NRK nevne at nynazister er nynazister?

Jeg synes det er en svak sammenligning som blir vel hypotetisk og helt urealistisk. For det første sammenligner du en ekstremt smal, ekstremistisk politisk voldsideologi med verdens største religion. For det andre finnes det svært få nyanser blant de som presenterer seg som nazister, men svært mange blant muslimer. "Nazist" sier langt, langt mer om en person enn hva "muslim" sier om en person.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

La oss ta nazitesten:

Sosialistisk Ungdom bestemmer seg for à holde en markering der de vil sette fyr pà Mein Kampf for à lokke frem det de mener er en voksende skare voldsbejaende og antidemokratiske nynazister i samfunnet. De fär tillatelse fra politiet, men etter advarsler om at dette vil være for farlig, gjør de aldri mer en à varsle Mein Kampf-brenningen.

Mange hundre nynazister, samt non av deres koner, og dessuten deres barn i 10-12-ärsalderen, møter rasende frem pà torget, kaster stein pã politiet, setter politibiler i brann - foretar seg all den volden vi nâ seri Sverige.

Rekk opp handa de som i fullt alvor tror at NRK og resten av medie-Norge vile dekke dette uten à nevne ordet "nazist" overhodet, og uten à nevne at noen ropte "Heil Hitler".

Fortsett à holde hânda i været dersom du ser for deg at overskriftene antydet at det var Sosialistisk ungdom som gjennom sine unødvendige handlinger oppviglet til angrep og vold mot politiet.

@qualbeen, @Inspector @:utakt har dere hendene i været fortsatt?

...SIAN er en hatgruppe i nynazismens fotspor som ønsker etnisk rensing av en folkegruppe fra vårt land.
De er vår tids nynazister.

SV er ikke en hatgruppe, men mennesker med en politikk.
Mein Kampf er en biografi.

Et mer relevant eksempel ville vært:

Norsk-russere som er pro Putin bestemmer seg for à holde en markering der de vil sette fyr pà det ukrainske flagget for à lokke frem det de mener er en voksende skare antidemokratiske nynazistiske ukrainere og pro-ukrainere i samfunnet. De får tillatelse fra politiet, men etter advarsler om at dette vil være for farlig, gjør de aldri mer en å varsle.

Alle elementene er oppfylt, sånn bortsett fra at ukrainere ikke opplever nevneverdig trakassering her i Norge fra ytterliggående grupper, i forhold til muslimer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Snikpellik said:

Hvorfor skulle ikke NRK nevne at nynazister er nynazister?

Jeg synes det er en svak sammenligning som blir vel hypotetisk og helt urealistisk. For det første sammenligner du en ekstremt smal, ekstremistisk politisk voldsideologi med verdens største religion. For det andre finnes det svært få nyanser blant de som presenterer seg som nazister, men svært mange blant muslimer. "Nazist" sier langt, langt mer om en person enn hva "muslim" sier om en person.

De burde vel ikke kalt de mulismer. Men islamister hadde kanskje vært på sin plass?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (På 17.4.2022 den 19.47):

Jeg vil ikke si at koranbrenning er noe nødvendig, men det gjøres jo nettopp fordi de vil vise hvordan så mange muslimer går helt bananas av noe som ingen vestlige ville reagere lignende på. 

Dra til bygda i South Carolina og si en uke i forvei at du kommer til å møte opp på gitt plass og brenne det amerikanske flagget.
Jeg kan love deg at vestlige vil reagere svært lignende.

Eller dra på en fotball pub i Liverpool iført Manchester United drakt, rop, fuck Liverpool, ta opp en lighter og en Liverpool drakt og tenn lighteren og gå ut av puben.
Se hvordan de vestlige vil oppfører seg.

Jeg vet ikke om det vil hjelpe å fortsette å sende folk for å brenne flagg, for å brenne drakter og for å brenne koraner for å få de som utagerer fengslet, eller få dem kastet ut av landet sitt.

Folk som "brenner" så mye for noe symbolsk som brenner at de tyr til vold er så klart et problem. Nasjonalister, ekstreme fotball supportere og muslimer som reagerer med vold er idioter. Men det er jo også ganske idiotisk å provosere bare for å provosere.   

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...