Gå til innhold

Svenske tilstander ute av kontroll


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Red Frostraven said:

...SIAN er en hatgruppe i nynazismens fotspor som ønsker etnisk rensing av en folkegruppe fra vårt land.
De er vår tids nynazister.

SV er ikke en hatgruppe, men mennesker med en politikk.
Mein Kampf er en biografi.

Et mer relevant eksempel ville vært:

Norsk-russere som er pro Putin bestemmer seg for à holde en markering der de vil sette fyr pà det ukrainske flagget for à lokke frem det de mener er en voksende skare antidemokratiske nynazistiske ukrainere og pro-ukrainere i samfunnet. De får tillatelse fra politiet, men etter advarsler om at dette vil være for farlig, gjør de aldri mer en å varsle.

Alle elementene er oppfylt, sånn bortsett fra at ukrainere ikke opplever nevneverdig trakassering her i Norge fra ytterliggående grupper, i forhold til muslimer.

Når jeg leser svaret ditt, så ser det ut til at du mener man skal vurdere avsender av budskapet for å fastslå om det er noe som skal dekkes av ytringsfrihet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Noxhaven said:

Dra til bygda i South Carolina og si en uke i forvei at du kommer til å møte opp på gitt plass og brenne det amerikanske flagget.
Jeg kan love deg at vestlige vil reagere svært lignende.

Eller dra på en fotball pub i Liverpool iført Manchester United drakt, rop, fuck Liverpool, ta opp en lighter og en Liverpool drakt og tenn lighteren og gå ut av puben.
Se hvordan de vestlige vil oppfører seg.

Jeg vet ikke om det vil hjelpe å fortsette å sende folk for å brenne flagg, for å brenne drakter og for å brenne koraner for å få de som utagerer fengslet, eller få dem kastet ut av landet sitt.

Folk som "brenner" så mye for noe symbolsk som brenner at de tyr til vold er så klart et problem. Nasjonalister, ekstreme fotball supportere og muslimer som reagerer med vold er idioter. Men det er jo også ganske idiotisk å provosere bare for å provosere.   

Nei det er ikke idiotisk å provosere, det er nødvendig for demokratiet vårt. 

Les Mahmod sin post som jeg linket til lenger oppe her, han er ganske mye flinkere til å ordlegge seg enn meg.

https://www.diskusjon.no/topic/1921842-svenske-tilstander-ute-av-kontroll/?do=findComment&comment=26334590

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (13 minutter siden):

Når jeg leser svaret ditt, så ser det ut til at du mener man skal vurdere avsender av budskapet for å fastslå om det er noe som skal dekkes av ytringsfrihet?

Det er ikke snakk om ytringsfrihet, bare om å gi folk som ønsker etnisk rensing -- å frata noen andre alle sine rettigheter -- all den respekten ideene deres fortjener.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance

De må selvsagt få lov til å uttale seg -- men det betyr ikke at noen trenger å gjenta hva de sier.

Det passer bedre å påpeke hvem de er og hva de faktisk står for.
De er moderne nynazister, som har byttet ut ønsker om etnisk rensing av jøder med muslimer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er ikke snakk om ytringsfrihet, bare om å gi folk som ønsker etnisk rensing -- å frata noen andre alle sine rettigheter -- all den respekten ideene deres fortjener.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance

De må selvsagt få lov til å uttale seg -- men det betyr ikke at noen trenger å gjenta hva de sier.

Det passer bedre å påpeke hvem de er og hva de faktisk står for.
De er moderne nynazister, som har byttet ut ønsker om etninsk rensing av jøder med muslimer.

Jeg tror vi er ganske enige her, men det må også gjelde de som får ideene / ideologiene sine latterliggjort.

Det er jo ingen tvil om at Islamistene ønsker å utslette de vantro.
Akkurat nå så begrenser de hele verden sin ytringsfrihet med trussel om vold. Dette kalles assassins veto
https://www.cato.org/policy-analysis/hate-speech-laws-ratifying-assassins-veto 

Skulle lærer'n i Paris som underviste i ytringsfrihetvisst bedre og holdt seg for god til å vise Mohammed karikaturer i undervisningen?

Eller skal man ha noen som bestemmer at det var greit siden han gjorde det i undervisningsøyemed?
Skulle han søkt noen om å få lov til å gjøre det? Den nærmeste Imamen?

Sånn at han ikke ble halshogd mener jeg.

Hva med Charlie Hedbo? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (16 minutter siden):

...SIAN er en hatgruppe i nynazismens fotspor som ønsker etnisk rensing av en folkegruppe fra vårt land.
De er vår tids nynazister.

Jeg er enig i at SIAN er en hatefull gruppe med en usmakelig måte å omtale islam på, og en ensporet kritikk av alt muslimsk.

Men er de for «etnisk rensing» eller «religiøs rensing»? For meg ser det ut som om de (utad i alle fall) heller mest til det siste.

Min forståelse er at de ikke har problemer med en frafallen Arabisk muslim, mens de ville hate meg om jeg konverterte til «fundamentalistisk islam» som i følge dem er den eneste islam. Det gjør dem (hvis vi skal anta at de er ærlige) antagelig til religiøse sjåvinister, men ikke rasister.

-k

Lenke til kommentar

Man kan sammenligne muslimer med:
Kristne, jøder, hinduister, ateister, humanister, åsatroende.

Man kan sammenligne individuelle muslimer sin politikk med:
Rødt sin politikk, AP, SV, Sp, KrF, Venstre, Høyre, FrP, Demokratene og NSDAP.

Man kan sammenligne ekstreme islamister med:
Kristne ekstremister, og vestlige høyreekstreme, nynazister og SIAN.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (7 minutter siden):

Jeg er enig i at SIAN er en hatefull gruppe med en usmakelig måte å omtale islam på, og en ensporet kritikk av alt muslimsk.

Men er de for «etnisk rensing» eller «religiøs rensing»? For meg ser det ut som om de (utad i alle fall) heller mest til det siste.

Med tanke på at de ved flere anledninger har uttalt at de vil deportere alle muslimer og det de kaller «arabiske kakerlakker» fra Norge så er vel svaret på det et klink klart ja.

Sitat

Min forståelse er at de ikke har problemer med en frafallen Arabisk muslim, mens de ville hate meg om jeg konverterte til «fundamentalistisk islam» som i følge dem er den eneste islam. Det gjør dem (hvis vi skal anta at de er ærlige) antagelig til religiøse sjåvinister, men ikke rasister.

SIAN er rasister, er vel ikke mye tvil om det. Leder Lars Thorsen er også dømt for det. Medlemmer viser nazi-tegn på aksjonene deres. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Med tanke på at de ved flere anledninger har uttalt at de vil deportere alle muslimer for Norge så er vel svaret på det et klink klart ja.

Ingen er etnisk muslim.

Hvis Thorsen vil deportere meg når jeg har konvertert til islam så er det ikke et tegn på rasisme eller etnisk rensing, men sjåvinisme, bigotteri (?) og religiøs rensing.

Med mindre du tenker at etnisiteten min blir påvirket av religionen min.

Sitat

SIAN er rasister, er vel ikke mye tvil om det. Leder Lars Thorsen er også dømt for det.

Jeg fant dette utdraget fra dommen:

«enkeltutsagnet som er inntatt i tiltalen, sett i sammenheng med brosjyren for øvrig, må anses som en grov integritetskrenkelse av muslimer og islam, og innebærer en grov nedvurdering av en gruppes menneskeverd. Utsagnet er «diskriminerende eller hatefull», omfattes av straffeloven § 185 «fremme forfølgelse», og er rettet mot en gruppe på grunn av deres religion. Utsagnet er ikke vernet av ytringsfriheten, og er straffbart».»

https://www.dagsavisen.no/fremtiden/nyheter/2019/11/08/sian-leder-domt-til-betinget-fengsel-i-oslo-tingrett/

(min utheving) han var altså i følge rettens vurdering diskriminerende, hatefull og nedvurderer grovt en gruppes menneskeverd pga deres religion.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Snikpellik said:

Usikker? Ifølge politiet i Sverige er pådriverne bak volden gjenger og kriminelle. Så er de først og fremst muslimer eller kriminelle? 

Siden de skriker Allahu Akbar og systematisk forsøker å drepe politifolk i det helliges navn så bør man i hvert fall undersøke om de er islamister tenker jeg

Les denne øyenvitne beskrivelsen fra en frustrert politimann

https://www.facebook.com/jonas.packalen/posts/3293461980889118

 

Endret av bzzlink
la til link til politimannens beskrivelse
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (16 minutter siden):

Jeg tror vi er ganske enige her, men det må også gjelde de som får ideene / ideologiene sine latterliggjort.

Det er jo ingen tvil om at Islamistene ønsker å utslette de vantro.
Akkurat nå så begrenser de hele verden sin ytringsfrihet med trussel om vold. Dette kalles assassins veto
https://www.cato.org/policy-analysis/hate-speech-laws-ratifying-assassins-veto 

Skulle lærer'n i Paris som underviste i ytringsfrihetvisst bedre og holdt seg for god til å vise Mohammed karikaturer i undervisningen?

Eller skal man ha noen som bestemmer at det var greit siden han gjorde det i undervisningsøyemed?
Skulle han søkt noen om å få lov til å gjøre det? Den nærmeste Imamen?

Sånn at han ikke ble halshogd mener jeg.

Hva med Charlie Hedbo? 

Man kan sammenligne muslimer med:
Kristne, jøder, hinduister, ateister, humanister, åsatroende.

Man kan sammenligne individuelle muslimer sin politikk med:
Rødt sin politikk, AP, SV, Sp, KrF, Venstre, Høyre, FrP, Demokratene og NSDAP.

Man kan sammenligne ekstreme islamister med:
Kristne ekstremister, og vestlige høyreekstreme, nynazister og SIAN.

---

Vesten har vært i krig med islamister i over 40 år -- Norge har bombet uskyldige sivile.
https://www.aftenposten.no/verden/i/e1Lqoy/norge-floey-2820-oppdrag-og-slapp-588-bomber-et-par-av-dem-skled-av-m

Det finnes mennesker med genuine grunner til å tvile på vestens moralske overlegenhet, villigheten vår til å ofre andre land sine sivile på alteret, mens hver soldat som faller på vår side regnes som en tragedie.

Muslimer i dag er i snitt mer polariserte i konservativ retning -- et naturlig resultat av å bli utsatt for trusler mot ens overlevelse og velstand er at folk danner sterkere bånd innad og er mer kritiske til andre grupper.
Spesielt gruppene som ikke forstår hvor alvorlig det er å sende inn bomber i andre sine land, i stedet for å se hva man skyter på.

Det er ingenting som overrasker med terroren, akkurat som at terroren på utøya ikke var overraskende:
Det var advart mot lenge fra de som fulgte med på utviklingen og hadde bedre forståelse for truslene enn myndighetene på den tiden.
Høyreekstreme vestlige er en like stor trussel i de fleste vestlige land som høyreekstreme muslimer.
Inkludert i Norge.

Sitat

PST mener nå det er like sannsynlig at et terrorangrep i Norge vil bli gjennomført av høyreekstreme, som av ekstreme islamister. PST vil ikke være med på at de tidligere har undervudert trusselen fra høyreekstreme.

(Og newsflash; Jo, PST har undervurdert trusselen høyreekstreme utgjør -- og har grovt overvurdert trusselen andre grupper utgjør.)
https://www.nrk.no/norge/for-forste-gang-sidestiller-pst-trusselen-fra-hoyreekstreme-og-islamister-1.14887380

---

Vi må bekjempe all høyreekstremisme -- alle som dømmer folk for deres religion, etnisitet, hudfarge, eller legning.
Det inkluderer både SIAN og islamister.

Problemet er bare at muslimer som ikke liker SIAN ikke trenger å være mer ekstreme i snitt enn jøder som er mot Vigrid.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Med «import av folk fra langtvekkistan» så antar jeg at du mener land på den andre siden av jorden som er overveiende muslimske?

Tenker du at Norges stortingspresident er en av dem som aldri kommer til å bli integrert?

-k

Definitivt!

Lenke til kommentar
knutinh skrev (23 minutter siden):

Ingen er etnisk muslim.

Hvis Thorsen vil deportere meg når jeg har konvertert til islam så er det ikke et tegn på rasisme eller etnisk rensing, men sjåvinisme, bigotteri (?) og religiøs rensing.

Med mindre du tenker at etnisiteten min blir påvirket av religionen min.

Jeg fant dette utdraget fra dommen:

«enkeltutsagnet som er inntatt i tiltalen, sett i sammenheng med brosjyren for øvrig, må anses som en grov integritetskrenkelse av muslimer og islam, og innebærer en grov nedvurdering av en gruppes menneskeverd. Utsagnet er «diskriminerende eller hatefull», omfattes av straffeloven § 185 «fremme forfølgelse», og er rettet mot en gruppe på grunn av deres religion. Utsagnet er ikke vernet av ytringsfriheten, og er straffbart».»

https://www.dagsavisen.no/fremtiden/nyheter/2019/11/08/sian-leder-domt-til-betinget-fengsel-i-oslo-tingrett/

(min utheving) han var altså i følge rettens vurdering diskriminerende, hatefull og nedvurderer grovt en gruppes menneskeverd pga deres religion.

-k

Ja? Du vet ikke hva rasisme innebærer eller hva vil du få frem?

Begynner vel å bli en god del tiår siden rasisme-begrepet kun ble brukt om forestillingen om «raser».

https://snl.no/rasisme

Sitat

I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Ja? Du vet ikke hva rasisme innebærer eller hva vil du få frem?

Joda, jeg er bare litt mer etterretterlig med språk enn det.

Når SIANs islam-hat beskrives som «etnisk rensing» så er det et ledd i den samme kampanjen for å «nazifisere» alt man misliker.

Bare vent, om 10 år så beskriver ytterliggående synsere og «akademikere uten prediktiv styrke» lønnsforskjeller mellom manneyrker og kvinneyrker som «rasisme».

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (5 minutter siden):

Joda, jeg er bare litt mer etterretterlig med språk enn det.

Når SIANs islam-hat beskrives som «etnisk rensing» så er det et ledd i den samme kampanjen for å «nazifisere» alt man misliker.

-k

Du er bare litt mer naiv, takk, i det at du kjøper deres argumenter om at de bare vil sende muslimer ut av landet, og vil la alle som sier at de ikke er muslimer få bli.

Flere av toppene omgås erfarne rasister fra nynazistiske miljøer, som vet hvor grensene for hva de kan innrømme må gå.
Det er bare ikke praktisk for dem å erkjenne hvor dypt eller bredt hatet går -- når de klarer å være spiselige med dagens budskap.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Du er bare litt mer naiv, takk, i det at du kjøper deres argumenter om at de bare vil sende muslimer ut av landet, og vil la alle som sier at de ikke er muslimer få bli.

Neida, jeg prøver å ta nødvendige forbehold når jeg beskriver verden rundt meg, du leser bare litt for dårlig til å få det med deg:

Sitat

For meg ser det ut som om de (utad i alle fall) ... Det gjør dem (hvis vi skal anta at de er ærlige) antagelig til religiøse sjåvinister, men ikke rasister.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (46 minutter siden):

Nei det er ikke idiotisk å provosere, det er nødvendig for demokratiet vårt. 

Les Mahmod sin post som jeg linket til lenger oppe her, han er ganske mye flinkere til å ordlegge seg enn meg.

https://www.diskusjon.no/topic/1921842-svenske-tilstander-ute-av-kontroll/?do=findComment&comment=26334590

Jeg har dessverre ikke facebook. Har du mulighet til å hente ut delen av teksten du refererer til?

Det å utfordre eller å sette spørsmål ved ideologier, religioner, tanker og metoder er helt fantastisk. 
"Think critically and question everything"

Det å dra på et kristen eldrehjem og bite av hodet på Jesus figurer bare for å provosere, bare fordi det ikke er ulovlig, fordi du liker å gjøre andre sinte og lei seg eller for å få noen til å gjøre noe ulovlig, det ser jeg ikke poenget med. Kanskje du klarer å provosere noen til å utagere med vold eller andre straffbare handlinger, gratulerer. Men hva har man egentlig oppnådd?
Man har ikke omvendt noen som er overbevist via noe irrasjonelt tull, man har ikke gjort annet enn å terge frem en reaksjon hos engasjerte mennesker.

Altså jeg fordømmer reaksjonen, men jeg ser samtidig ikke poenget med å terge bare for å terge.
Om du gjør det, om du mener det og brenner for det, så dra til nærmeste fotball kamp og følg etter supporterne som ser mest engasjert ut, helst en gjeng på rundt 20 år og sleng dritt om klubben deres, om igjen og om igjen, brenn hjerne klubb gjenstander foran dem og fortsett frem til de blir voldelige. Så anmeld dem.
Fortsett med dette uke etter uke, fortsett å få juling uke etter uke i håp om at dette fungerer og er en gode måte å normalisere reaksjonen til provoserende handlinger, frem til du enten stryker med for det du brenner for eller innser at det ikke er fremgangsmåten som vil føre til en endring.
Jo flere som gjør dette jo bedre må det være for å bli kvitt voldelige mennesker, er det ikke noe sånt som er tanken rundt det hele?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Neida, jeg prøver å ta nødvendige forbehold når jeg beskriver verden rundt meg, du leser bare litt for dårlig til å få det med deg:

 

Igjen.

Sitat

Ethnic cleansing is the systematic forced removal of ethnic, racial, and religious groups from a given area, with the intent of making a region ethnically homogeneous.

Det er ikke å være mer etterrettelig med språket å ikke kalle det de ønsker etnisk rensing, all den tid etnisk rensing det definerte ordet for handlingen de ønsker, i tillegg til å være den mest presise beskrivelsen.

De vil ikke ha den muslimske kulturen uten religionen heller. De ønsker ikke folk av deres etnisitet i Norge.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Og ingenting han gjøre eller si vil noensinne gi ham privilegiet av å være «en av oss»?

-k

Du er klar over at disse folk ofte har to statsborgerskap? Skal det egentlig være sånn at et norsk parlamentsmedlem ikke bare har norsk statsborgerskap men også et av en annen - og meget tvilsom - fremmedstat?

Eg mener å huske at Resett flere ganger har forsøkt å få en klar bekjennelse fra denne mannen, om at han ikke også er statsborger av det landet han flyktet fra. Iran eller Pakistan eller hva det nå var for noe....

Men til ingen nytte! Dette fordi det nemlig ikke er mulig å fragi seg statsborgerskap fra en del shithole-countries. Det er ikke så lett som å kvitte seg med det tyske eller norske statsborgerskap når man skal snyte disse statene for skat (etter å ha kommet til penger).

Det er faktum at de fleste med fremmedkulturell, fremmedetnisk bakgrunn ALDRI noensinne blir ekte statsborgere i det landet de eller deres foreldre har tatt seg inn i. De kommer alltid til å leve mellom disse ulike verdener. Av prinsipp burde folk aldri kunne blitt folkevalgte i et land om ikke de har minst en etnisk forelder. Selv dette er vel egentlig ikke nokk. Men litt raus kan man da kanskje være.

Forutsetning burde være fullstendig assimilering. Om man da kan være medlem i en eksempelvis grunnlovsstridig religion?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...