Gå til innhold

Svenske tilstander ute av kontroll


Anbefalte innlegg

Mr.Duklain skrev (9 minutter siden):

Si det, muslimer er i hvert fall overrepresentert i drapsstatistikken i Norge. Jeg må bare påpeke at jeg sier ikke at alle utlendinger og muslimer er kriminelle og drapsmenn. Det jeg prøver å få frem er at de er overrepresentert. Hvorfor de er det er nok et sammensatt svar.   

 

De fleste drap skjer i private hjem. Og drap begått av 'muslimer' er gjerne konvertitter, da av nokså etablerte nordmenn gjennom generasjoner. Det er på ingen vis godt belegg for å tro at de faktisk er konvertitter, heller. Så hvorfor er du så ivrig på å bebreide muslimer? Hvorfor ingen annen karakteristikk?

 

Her er jo en velkjent 'muslim' https://www.tv2.no/a/14289173/ som er på statistikken. Konvertitt. Psykoselidende, og med nokså dubiøs tilknytning til islam. 

Endret av .,.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.,. skrev (41 minutter siden):

 

De fleste drap skjer i private hjem. Og drap begått av 'muslimer' er gjerne konvertitter, da av nokså etablerte nordmenn gjennom generasjoner. Det er på ingen vis godt belegg for å tro at de faktisk er konvertitter, heller. Så hvorfor er du så ivrig på å bebreide muslimer? Hvorfor ingen annen karakteristikk?

 

Her er jo en velkjent 'muslim' https://www.tv2.no/a/14289173/ som er på statistikken. Konvertitt. Psykoselidende, og med nokså dubiøs tilknytning til islam. 

Nå gir du meg meninger jeg ikke har. Jeg bebreider ikke muslimer, jeg bare stadfester fakta, og er åpen for å finne/diskutere løsninger for problemer angående kriminalitet. Jeg tenkte ikke på den danske konvertitten (diskusjonen om han er muslim eller ei tar jeg ikke her),  men innvandrer til Norge som er muslimer.  Et eksempel jeg kan komme med her er dobbeltdrapet i Kristiansand nå nylig. Drap begått av en muslimsk mann på sin kone og datter.  Drap blir nok sjeldent begått av konvertitter i Norge, det er ekstremt få av disse i Norge.  

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, frohmage said:

Hvorfor flytter ikke disse innvandrerfamiliene fra leiligheten på Romsås til en villa på vestkanten da? Er det fordi de ikke liker rike hvite folk?

Tipper det delvis har med boligpriser å gjøre.

De kunne også flytte til f.eks. Finnmark eller områder i Sverige hvor boligprisene ofte er lavere enn på Romsås - så boligpriser forklarer ikke hvorfor de ikke flytter fra Romsås.

Endret av lada1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Jeg står ansvarlig for mine egne bidrag i denne diskusjonen. Hvis du mener at min tekst er urederlig så mener du at jeg er urederlig med mindre jeg gjør et direkte sitat.

Nei, selv om gjerne vil krangle om dette så får du ikke rett for det. Som skrevet betyr det at du benytter deg av et urederlig argument ikke nødvendigvis at du med viten og vilje argumenter urederlig. Det finnes mange som bare hermer etter det de har blitt sagt av andre. 

 

knutinh skrev (7 timer siden):

Tenker du at folket egentlig vil ha direkte-demokrati... 

Å neida! Folk vil da ikke ha noe de skulle sagt! Dette ville jo være helt forferdelig om folket kunne bestemme selv. Dette ville jo være ensbetydende med demokrati! Folket skal da vel ikke ha demokrati? I verste fall velger de noe som tilgodeser deres egne interesser! Som for eksempel å gjøre kål på masseinnvandringen som ikke gagner dem, men bare oversjiktet... 

Det vil folket da vel ikke? Dessuten er jo folket også alt for dum, ikke sant? De er så dumme at vi egentlig ikke kan la dem velge partiene og politikerne som skal regjere heller. Men siden vi jo må late som om det var noe som het demokrati lar vi dem velge mellom noen få partier hvis ledere alle gjør det "eliten" har bestemt som riktig... 

Lenke til kommentar
knutinh skrev (8 timer siden):

Interessant. Kilde

SSB er ikke en uavhengig institusjon, men del av regjeringsapparatet. Det er samme låten som i Tyskland. De fremsetter de tallene som er "ønsket". Med realitet har det som oftest lite å gjøre. Man kan kanskje også betegne institusjoner som SSB eller tyske Destatis som propaganda-direktorater. 

Et eksempel på juks finner du her: https://spania.no/okonomi-turisme-naeringsliv/professor-mener-ap-jukser-med-tall/

Jeg har gitt deg flere eksempler på helt åpenlys og allmenn kjent dvs ubestridd juks av de tilsvarende embedet i Tyskland. Som eksempelvis arbeidsledighetstallene. Det ble tuklet med måten å beregne den på hele 17 ganger i løpet av omtrent 25 år og nesten hver bidige gang gikk arbeidsledigheten ned. På papiret. 

Selv arbeidstakerfiendtlige, erkekapitalistiske Handelsblatt skriver åpent om at de offisielle tallene er juks og at det mangler en knapp million arbeidsledige i den offisielle statistikk.

Samme informasjon får du tilmed lese på nettsider til ARD - tyske NRK. 

Ja, dette er Tyskland. Det er lite trolig at det annerledes i Norge... 

 

qualbeen skrev (5 timer siden):

Blant voldelige kriminelle innvandrere, finner du svært mange voldelige kriminelle. Helt korrekt. 

Blant innvandrere, finner du overraskende nok stort sett innvandrere. En og annen kriminell møter man også på. Absolutt. Men i sum, er det stort sett innvandrere i en gruppe av innvandrere. 

 

Poenget var vel bare at disse voldelige og kriminelle personene, i høyeste grad var det før boken ble lagt på bålet. Og at disse personene i særs liten grad er sterke troende. Tvert i mot. De gjør bare alt de kan for å lage kvalme og gjøre ugagn. Slik de har historikk fra å gjøre tidligere. 

Om det gjør saken noe bedre? Neppe. Men vi kan jo koste på oss litt fakta, selv om det ikke gjør saken bedre/værre. Poenget er vel bare at det er lurt å skille mellom normale mennesker med en muslimsk tro, og bråkebøtter med en begredelig kriminalhistorikk å vise til!?

Da finner man jo like mange svenske som tenner på busser og politibiler og som går til angrep mot politiet. Et typisk svensk problem som har vært der i århundrer 🤣

Den må du nok lenger ut på landet med... 

Endret av Norolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
.,. skrev (5 timer siden):

Folk prøver å svartlegge innvandring med kriminalitet. Men data fra virkeligheten viser noe annet. Førstegenerasjons innvandrere er langt mindre kriminelle enn den opprinnelige befolkningen i et land. Dette gjelder all kriminalitet, også vold. 

Strenge innvandringsreglement gir ingen positiv resultat med henhold til kriminalitet. 

 

2142425536_Screenshot2022-04-20012315.jpg.33d6f4f22b1fa118259debb1ac62a7bc.jpg

Kilde: https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2014704117

 

Dette er en dråpe i havet av forskning om emnet. De aller fleste peker den veien. Xenofobien mot innvandrere er stort sett bare en irrasjonell vrangforestilling. 

Ja, for det var jo sååååå vanlig med alle disse forbrytelsene som knivstikking før i Norge også 🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Norolf skrev (30 minutter siden):

Å neida! Folk vil da ikke ha noe de skulle sagt! Dette ville jo være helt forferdelig om folket kunne bestemme selv. Dette ville jo være ensbetydende med demokrati!

Jeg vet ikke helt hva du bæser med, men jeg vil i alle fall ikke ha direkte-demokrati. Jeg har ikke tid og evner til å sette meg inn i ethvert vanskelig spørsmål. Derfor vil jeg ha politikere som følger en filosofi og prinsipper som jeg kan støtte, og så håpe at det gjør dem i stand til å navigere fornuftig i detaljene. Hvis det blir for galt så ryker de ut etter 4 år.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva du bæser med, men jeg vil i alle fall ikke ha direkte-demokrati. Jeg har ikke tid og evner til å sette meg inn i ethvert vanskelig spørsmål. Derfor vil jeg ha politikere som følger en filosofi og prinsipper som jeg kan støtte, og så håpe at det gjør dem i stand til å navigere fornuftig i detaljene. Hvis det blir for galt så ryker de ut etter 4 år.

-k

Nei, du har ikke lyst til å sette deg inn i detaljer. Men du har lyst til å sette deg inn i detaljer fra et dusin ulike partier? 

Den må du nok lenger ut med. 

I de sentrale spørsmålene - som eksempelvis å gi bort landet til horder med importerte fremmedkulturelle - er det helt uunngåelig at folket blir spurt direkte hva det vil - om systemet virkelig skal kalles for demokrati. 

Det er ikke så veldig vanskelig. 

Om du mener at folket er for dum til å treffe de rette avgjørelsene selv i helt sentrale spørsmål kan vil like godt også la være dette teatret at folket stemmer på partier... For da er folket også for dum til å avgjøre hvilke partier som er egnet eller ei. 

Endret av Norolf
Lenke til kommentar
Norolf skrev (7 minutter siden):

Nei, du har ikke lyst til å sette deg inn i detaljer. Men du har lyst til å sette deg inn i detaljer fra et dusin ulike partier? 

Den må du nok lenger ut med. 

Partiprogrammet er vanligvis noen 10-talls sider og oppsummerer partiets filosofi.

«Prop. 84 LS (2021–2022), Endringer i verdipapirhandelloven mv.» er ikke noe jeg ønsker å ta stilling til. Men det kan godt tenkes at det er viktig likevel.

-k

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Norolf said:

Ja, for det var jo sååååå vanlig med alle disse forbrytelsene som knivstikking før i Norge også 🤣

Jepp og de skandinaviske landene har alltid vært utrygge og preget av patriarkalsk macho kultur! 😛

 

2A7DAADF-F049-4861-8B34-F8A6E1B88A1F.thumb.jpeg.28a994fa139af200ce42513f8b37661e.jpeg
 

https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2021/12/02/the-safest-and-worst-places-for-women-travelers-you-wont-believe-how-america-ranked/?sh=7d97132117f5

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Norolf skrev (12 timer siden):

Det er en absurd påstand, nei rett og slett løgnpropaganda, at et land trenger arbeidsinnvandring. Et land skal og kan til enhver tid klare seg med den arbeidsstokken som finnes i landet. Intet land har hverken krav på eller behov på å masseimportere folk fra andre land til seg. Det sier seg selv at det ikke lar seg gjøre at alle land importerer arbeidsfolk fra andre land. Dette går bare om noen land tappes av folk og andre land fylles med folk.

Arbeidsgivere tror ofte det er en slags arbeidsgiverrettighet å importere arbeidsfolk fra alle kanter. Det blir på tide å stetter en stopper for dette.....

Du er frampå med «skal», krav og beskyldninger med tanke på at du ikke har peiling på Norge, ikke har satt dine bein her (?), ikke har adgang til å stemme ved Norske valg?

Norge må selvsagt få gjøre det som gir mening for Norge. Uten import av Indisk-Svenske leger så hadde det vel knapt vært helsetjenester i Nordnorge.

En analyse av det er (som du er innpå) at Norge snylter på en endelig global ressurs av leger. En annen er at flere Indere blir utdannet til leger enn det ellers ville ha vært, og at det er bedre for planeten at en smart Inder blir lege, enn at en middels smart Nordmann blir det.

Hvis vi ser på land som har vært med på globalismen og de som har meldt seg ut, så virker det tydelig at globalisme har vært bedre enn alternativet. Men selvsagt med noen utfordringer.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (5 timer siden):

Tipper det delvis har med boligpriser å gjøre.

De kunne også flytte til f.eks. Finnmark eller områder i Sverige hvor boligprisene ofte er lavere enn på Romsås - så boligpriser forklarer ikke hvorfor de ikke flytter fra Romsås.

Like barn leker best. Boligpriser har nok bare litt å si. Det er derfor mange syriske flyktninger bor i Sarpsborg/Fredrikstads  området (ikke for dyrt, men ei heller de billigste byene i Norge). De samler seg sammen, men samtidig vil de ha grei kollektiv transport slik at de kan besøke andre syrere ved å foreksempel ta tog til Gøteborg. 

Det må her ikke legges under en stol at dette ikke bare er bra. Syrere i Fredrikstad/Sarpsborg  har  veldig høy arbeidsledighet, og byene har store økonomiske problemer pga den syriske innvandringen. I verste fall kan deler av byene ende opp som Rosengård eller andre ghettobydeler i Sverige. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når SIAN har demonstrert tidligere så kastes det stein og politiet blir angripet over en lav sko, under den rødgrønne så reiste jo statsråder til Sverige for å lære om innvandring og "integrering".

Om politiet ikke hadde vært til stede så hadde dem garantert blitt steinet til døde på stedet.

Sveriges politikk ble sett som et forbilde og kopiert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 hours ago, bzzlink said:

Jepp og de skandinaviske landene har alltid vært utrygge og preget av patriarkalsk macho kultur! 😛
https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2021/12/02/the-safest-and-worst-places-for-women-travelers-you-wont-believe-how-america-ranked/?sh=7d97132117f5

Leste du engang din egen kilde?
Sverige vil alltid toppe statistikken da de har en av verdens bredeste definisjoner av voldtekt, lav terskel for å rapportere, og flere særegenheter fra øvrige europeiske land, som du enkelt kan lese mer om her.

Om man oversatt rapporteringen fra Sverige til metoden man benytter i Tyskland, ville likevel antallet vært noe høyere, men representert et nokså jevnt nivå med sine naboland.

Også stemmer ikke antydningen din om at skandinaviske land tidligere ikke hadde problemer med vold mot kvinner eller macho-kultur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 4/17/2022 at 2:46 PM, Avero said:

Er det noen som vet formålet med å brenne koranen? Det fremstår ganske poengløst for meg, er det bare for å provosere? Greit nok at det er lovlig, men man kan vel respektere andre sin tro uten å bevisst gå inn for å provosere?

Vanskelig spørsmål og ingen enkel forklaring. Noen er provosert over innholdet i Koranen (eller Bibelen for den saks skyld), mens tilhengerne av innholdet i de samme bøkene er provosert over at de førstnevnte ikke respekterer innholdet. Ser vi på det som skjer i Sverige, så er det mye som peker på at begge sider utelukkende er ute å provosere og/eller lage bråk.

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (7 timer siden):

Like barn leker best. Boligpriser har nok bare litt å si. Det er derfor mange syriske flyktninger bor i Sarpsborg/Fredrikstads  området (ikke for dyrt, men ei heller de billigste byene i Norge). De samler seg sammen, men samtidig vil de ha grei kollektiv transport slik at de kan besøke andre syrere ved å foreksempel ta tog til Gøteborg. 

Det samme så man med skandinaver som utvandret til USA. Man søker seg vel til det kjente og trygge. Kjøttkaker, vafler og 17. maitog.

Jeg tror at de ikke-vestlige innvandrerne som lykkes best i Norge (dvs minst kriminalitet, mest egenforsørging) bosetter seg i grisgrendte strøk hvor de må forholde seg til majoritetsbefolkning?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 timer siden):

Det samme så man med skandinaver som utvandret til USA. Man søker seg vel til det kjente og trygge. Kjøttkaker, vafler og 17. maitog.

Jeg tror at de ikke-vestlige innvandrerne som lykkes best i Norge (dvs minst kriminalitet, mest egenforsørging) bosetter seg i grisgrendte strøk hvor de må forholde seg til majoritetsbefolkning?

-k

Er jo mange fra Thailand og Filipinene som bor og klarer seg bra i grisgrendte strøk (de topper i hvert fall ingen kriminalstatistikk, og begår i snitt mindre kriminalitet enn etniske nordmenn). Skandinavisere bosatte seg overalt i USA fra grisgrendte strøk i Dakota til urbane New York. I begynnelsen var det mange som holdt seg med sine egne, men i dag er de aller fleste godt integrert og assimilert i det amerikanske samfunnet. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...