Gå til innhold

Svenske tilstander ute av kontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragolar skrev (7 timer siden):

Lest til side 8 i tråden nå, og begynner å lure litt. 

På skolen lærte jeg at eneste måten å destruere ett flagg med respekt var å brenne det.  Kaste det i søppelet er respektløst, og kanskje ulovlig. 

Og når jeg bodde i USA lærte jeg at det var føderal lov å destruere flagg ved brenning om mulig. 

Har også lest at dette også gjelder religiøse bøker.  Eneste måte å destruere på med respekt er å brenne. 

Så da lurer jeg på hvorfor så mange er i mot flagg og bok brenning, da dette er den mest respektfulle måten å destruere disse på. 

Mener folk virkelig at å kaste det i søppel eller noe lignende er mer respektfullt og mindre provoserende? 

 

The Quran is considered to be the speech of God to humankind — word for word — explains Imam Johari Abdul-Malik.

"The traditional way of disposing of used or damaged copies of the text of the Quran is by burning it," he says.

https://www.npr.org/2012/02/24/147321213/how-to-properly-dispose-of-sacred-texts

Ganske merkelig også at kremasjon viser respekt for mennesker som dør men ikke brenning på bål, ikke sannt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Ganske merkelig også at kremasjon viser respekt for mennesker som dør men ikke brenning på bål, ikke sannt!

I India så blir man vell enda kremert på bål? Grunnen til man ikke kremere slikt i Norge er vell fordi de færreste vil se på at bestemor brenner. Handler ikke så mye om respekt, men mer pragmatiske årsaker. Brenning av en bok og kremmering av lik er vell to helt forskjellige ting, så ser ikke sammenhengen. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (10 minutter siden):

I India så blir man vell enda kremert på bål? Grunnen til man ikke kremere slikt i Norge er vell fordi de færreste vil se på at bestemor brenner. Handler ikke så mye om respekt, men mer pragmatiske årsaker. Brenning av en bok og kremmering av lik er vell to helt forskjellige ting, så ser ikke sammenhengen. 

Jeg tenkte mer på brenning på bål som en henrettelsemetode vs kremering av lik 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor religiøse har så liten tiltro til sin egen gud at de føler de må straffe andre mennesker for å tro eller mene annerledes, eller tom. forulempe guden deres. Er han ikke allvitende og allmektig? Hvorfor trenger han håndlangere? Den abrahamiske guden virker som en billig diktator.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (1 time siden):

https://www.ao.no/slagsmal-fanget-pa-video-slo-med-belter-og-sparket-person-som-la-nede/s/5-128-321919
 

Svenske tilstander på Grønland i Oslo i kveld også. Hva er de apekattlydene i bakgrunnen?

Er vell de apekattene med belter som lager lydene? Synes at de burde sone straffen sin i dyrehagen i Kristiansand. Ja, Grønland og store deler av Oslo-øst er et shithole. Dette er vell ikke et slagsmål, men et overfall. Synes flere rundt kunne ha prøvd å bryte inn, men kudos til de som brøt inn og fikk stoppet galskapen. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 30.5.2022 den 16.12):

Jeg tenkte mer på brenning på bål som en henrettelsemetode vs kremering av lik 

Du kan tydeligvis ikke mye om hinduismen. Foreslår at leser deg opp om "moksha", "karma" og "dharma". Det vil gi deg mening hvorfor hinduer kremerer de døde. Det er en annen diskusjon om en ikke liker det.

Endret av yosraz_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...