Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Lykke til. Det ordner seg nok, men ja, greit å være klar over ting :)

Et eksempel på merkelig svakhet i musklatur er at jeg 2 ganger etter andre dose har vasket bilen i selvvaskehall med høyttrykkspyler. Begge gangene ca. 15-20min total vasketid med forskjellig påføring og spyling.

Etterpå var jeg så svak og utslitt i armene at jeg ikke klarte å drikke fra en vannflaske uten å skjelve kraftig og det hjalp ikke nok å holde flaske med begge hendene. Andre gangen så også samboer at det skjedde men vi tenkte ikke noe mer over det. Annet enn at hun fikk litt latterkrampe og tenkte jeg hadde en dårlig dag eller noe for man klarte ikke plassere noe så merkelig.

Slikt har aldri skjedd før vaksinen og jeg vasker bilen minst 1 gang i måneden på denne måten og er vant til det.

Som sagt drikker jeg også godt med vann og får i meg riktig mengde elektrolytter siden jeg tidligere syklet mye landevei i klubb og kjenner til disse tingene. Det var ingen slike årsaker.

Hvor mye ristet armene når jeg forsøkte å drikke fra flasken? Omtrent slik.
Nervous Scared GIF - Nervous Scared Shaking GIFs

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (5 timer siden):

Et eksempel på merkelig svakhet i musklatur er at jeg 2 ganger etter andre dose har vasket bilen i selvvaskehall med høyttrykkspyler. Begge gangene ca. 15-20min total vasketid med forskjellig påføring og spyling.

Etterpå var jeg så svak og utslitt i armene at jeg ikke klarte å drikke fra en vannflaske uten å skjelve kraftig og det hjalp ikke nok å holde flaske med begge hendene. Andre gangen så også samboer at det skjedde men vi tenkte ikke noe mer over det. Annet enn at hun fikk litt latterkrampe og tenkte jeg hadde en dårlig dag eller noe for man klarte ikke plassere noe så merkelig.

Slikt har aldri skjedd før vaksinen og jeg vasker bilen minst 1 gang i måneden på denne måten og er vant til det.

Som sagt drikker jeg også godt med vann og får i meg riktig mengde elektrolytter siden jeg tidligere syklet mye landevei i klubb og kjenner til disse tingene. Det var ingen slike årsaker.

Hvor mye ristet armene når jeg forsøkte å drikke fra flasken? Omtrent slik.
 

Oisann. Det hørtes jo ikke helt bra ut. Kanskje du skulle hørt med en lege? Håper du finner ut av det, og at det ordner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 2021-7-27 den 16.41):

Et eksempel på merkelig svakhet i musklatur

Kan være en fordel å ta denne med til legen. https://legemiddelverket.no/nyheter/covid-19-vaccine-janssen-guillain-barr-syndrome-settes-pa-listen-over-svert-sjeldne-bivirkninger

Selv om det trolig ikke er samme vaksine, passer noen av symptomene. 

Sitat

Du bør oppsøke legehjelp umiddelbart dersom du har fått vaksinen og opplever symptomer på GBS, som:  

 

  • Prikkende følelse i hender eller føtter
  • Dobbeltsyn
  • Vanskeligheter med å svelge, snakke eller tygge
  • Problemer med koordinasjon og balanse
  • Vanskeligheter med å gå
  • Vanskeligheter med å bevege øynene
  • Svakhet i armer, ben, brystkasse eller ansikt
  • Problemer med blærekontroll og tarmfunksjon

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I går morges fikk jeg min andre dose, 8 uker etter første (da det var ledig kapasitet). Nå, et drøyt døgn etter, er symptomene nøyaktig likt som etter første dose: Øm rundt stikkstedet omtrent som jeg har slått meg hardt, men absolutt ingen andre merkbare bivirkninger (foreløpig). Jeg er ellers i helt normalt, god form.

…. og jeg har dessverre ikke blitt noe magnetisk, det ville vært et artig partytriks 😆

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Første dose Moderna på fredag.

1. Fikk rimelig kjapt feber.

2. Ømt stikksted. Ikke mulig å sove på venstre side 1. og 2. natt. Begynner å bli betydelig bedre 3. natt

3. Tok en forholdsvis rolig joggetur 3. dag. Synes hjertet oppfører seg litt rart etter trening. Kommer til å vente noen dager til før jeg prøver det på nytt. Ikke direkte smerter i hjerte, men litt "pressende" følelse som ikke har vært der før. Virker også som hvilepulsen min er noe redusert(!).

Lenke til kommentar
Schanzen skrev (På 2021-8-1 den 21.36):

Tok første dose Pfizer for 3 dager siden. I dag merker jeg at det er mye tyngre å puste enn vanlig. Ellers helt frisk. Andre som opplevde det samme? og er det forbigående, tror dere?

Høres ut som typisk influensa eller forkjølelse symptomer. Er vel kun en forsmak med vaksine som varer maks 1-2dager på dose 2.

Er dere aldri syke eller!? Får jo unormalt blodtrykk, hjertebank, trøtthet og vondt i hodet. Og tung pust. Ofte selv uten feber som vel er mildt. Jeg synes det er forferdelig, er forkjølet nå, og måtte utsette dose to med Pfizer.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
On 8/2/2021 at 1:32 PM, Wisd0m said:

Første dose Moderna på fredag.

1. Fikk rimelig kjapt feber.

2. Ømt stikksted. Ikke mulig å sove på venstre side 1. og 2. natt. Begynner å bli betydelig bedre 3. natt

3. Tok en forholdsvis rolig joggetur 3. dag. Synes hjertet oppfører seg litt rart etter trening. Kommer til å vente noen dager til før jeg prøver det på nytt. Ikke direkte smerter i hjerte, men litt "pressende" følelse som ikke har vært der før. Virker også som hvilepulsen min er noe redusert(!).

4. dag. Både øhmhet på stikksted og hjerteproblemer er helt borte. Kommer nok til å legge inn 3-4 dager med totalt treningsforbud etter 2. dose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var litt øm i overarmen på rundt stikkstedet etter første dosen.

Da jeg fikk 2. dosen fikk jeg høre at det da var større sjans for å få de vanlige bivirkningene, som ømhet i armen, litt feber og forkjølelsessymptomer. Men de var stort sett YNGRE folk som fikk de bivirkningene, sa sykepleieren. Så om jeg fikk det så kunne jeg jo trøste meg med at jeg da tydeligvis hadde en UNG kropp. Det er nå gått en måned siden jeg fikk 2. dose og jeg venter nå desperat på at disse bivirkningene skal komme, siden JEG mener at jeg er ung. Men ikke merket jeg sprøytestikket, og ikke har jeg vært så mye som øm i armen engang... INGENTING! FAN OG!!!!

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vaksinert igår med Pfizer, kjente ingenting før på kvelden da jeg fikk øm arm, og idag tidlig kjentes det ut som jeg hadde sovet på armen. Fremdeles litt øm. 

I 20min ventetiden etter vaksinasjon var det 2 stk som måtte legge seg ned på gulvet, han ene så helt borte ut :p

Endret av FiveInline
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (1 minutt siden):

Vaksinert igår med Pfizer, kjente ingenting før på kvelden da jeg fikk øm arm, og idag tidlig kjentes det ut som jeg hadde sovet på armen. Fremdeles litt øm. 

I 20min ventetiden etter vaksinasjon var det 2 stk som måtte legge seg ned på gulvet, han ene så helt borte ut :p

Regner med det var unge folk?

Lenke til kommentar

Ofte er jo disse som svimer av i all hovedsak folk som grur seg veldig til vaksinen å får en psykosomatisk reaksjon av det å få sprøyta som fører til at en svimer av. Hu som satt andre dosa på meg virket til å være litt oppgitt over at bivirkningene var så hauset opp som sikkert får folk til å gru seg enda mer :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...