Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Igjen - om noen ønsker å lese om bivirkninger, gå på fb, telegram, mewe. Det er svært få brukerer på dette forumet i forhold til fb. F.ex. her begynner det å bli en del poster: https://www.facebook.com/groups/erfaringermedcv19vaksiner/?ref=share

Og ja, det er også mange som ikke er noen fan av vaksiner som poster i slike grupper, men de poster naturlig nok ikke om sine bivirkninger da de ikke har tatt den.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Hapi70 said:

Og ja, det er også mange som ikke er noen fan av vaksiner som poster i slike grupper, men de poster naturlig nok ikke om sine bivirkninger da de ikke har tatt den.

På samma sätt som att folk som ikke er magnetiska postar videor på nettet där det ser ut som att de är magnetiska?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
17 hours ago, frohmage said:

Hvor kan man lese erfaringer fra de som ikke har opplevd bivirkninger, da?

Ser mange som har rapportert her at de ikke har hatt noen? Flere av oss hadde heller ingen før noen uker etter andre dose, som kan være hva som helst. Men bivirkninger trenger ikke oppstå momentant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fikk dose 2 på torsdag. 

Har vært slapp og trøtt samt hatt mye hodepine og verk i armen jeg fikk sprøyten. Men selv om dette var det verd det.   

tigerdyr skrev (På 18.8.2021 den 0.10):

Kunne dere ikke velge?  Da jeg fikk tilbud om å ta dose 2 tidligere enn planlagt, fikk jeg velge om jeg ville ha pfizer igjen eller om jeg ville ha moderna istedet.  

Det er ingen som tvinger noen til å ta noe. Personalet på vaksinasjonsstasjonen vet ikke før dagen sprøytene blir gitt hvilken vaksine det er snakk om. Det er opp til alle å bestemme om man ønsker å bli vaksinert og om man hører hva man får så kan man da velge å gå fra stedet. Personlig fikk jeg Pfizer i begge doser men var også skeptisk til å mikse med moderna. Men igjen, jeg kunne tatt avgjørelsen om å gå dersom jeg fikk vite at jeg kom til å få moderna. Det er ingen som har tvunget meg til noe som helst. 

DaniNichi skrev (På 18.8.2021 den 0.23):

Nei fikk ikke valget, man kan satse på få ny time innen kort tid, men heller ikke da får man velge utifra hva jeg fant ut, man kan nekte når man er der og ifølge noen ringe inn spørre hva slags type de bruker dagen man har time.

Viktig å poengtere at som du sier vet ikke vaksinestasjonen hvilken vaksine de har før dagen de settes. Dette var noe jeg fikk vite når jeg ringte til koronatelefonen noen dager før jeg fikk vaksinen. 

Wisd0m skrev (På 2.8.2021 den 13.32):

Første dose Moderna på fredag.

1. Fikk rimelig kjapt feber.

2. Ømt stikksted. Ikke mulig å sove på venstre side 1. og 2. natt. Begynner å bli betydelig bedre 3. natt

3. Tok en forholdsvis rolig joggetur 3. dag. Synes hjertet oppfører seg litt rart etter trening. Kommer til å vente noen dager til før jeg prøver det på nytt. Ikke direkte smerter i hjerte, men litt "pressende" følelse som ikke har vært der før. Virker også som hvilepulsen min er noe redusert(!).

Ville tatt turen til legen dersom dette forverrer seg.

Evil-Duck skrev (På 6.8.2021 den 17.09):

Ofte er jo disse som svimer av i all hovedsak folk som grur seg veldig til vaksinen å får en psykosomatisk reaksjon av det å få sprøyta som fører til at en svimer av. Hu som satt andre dosa på meg virket til å være litt oppgitt over at bivirkningene var så hauset opp som sikkert får folk til å gru seg enda mer :p 

Ja, det er i grunnen teit dette. De fleste får jo ikke så veldig mye bivirkninger og jeg føler media har mye av takken for at de blåser dette opp så mye. 

Personlig har jeg hatt veldig lite bivirkninger. Men en venninne av meg som er langt mer aktiv enn meg fikk faktisk ganske mye, var vist sengeliggende et par dager.. Så det virker jo til å gå veldig forskjellig ut på folk. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??

Jeg trener sikkert 6 ganger i uka, er i 30-årene og er mann. Etter researchen jeg gjorde var det normalt med den type bivirkninger etter 2. dose eller om man har hatt covid19 før. Jeg var syk når covid19 kom til landet, men fikk aldri testet meg den gangen. Så kan jo være at jeg har hatt det tidligere.

Ting gikk seg til, og jeg er bra, men synes kanskje det var litt over hva man bør forvente av en vaksine. Jeg har aldri tatt noe som har kommet i nærheten. Bivirkninger har jeg meldt inn.

Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (1 time siden):

Jeg trener sikkert 6 ganger i uka, er i 30-årene og er mann. Etter researchen jeg gjorde var det normalt med den type bivirkninger etter 2. dose eller om man har hatt covid19 før. Jeg var syk når covid19 kom til landet, men fikk aldri testet meg den gangen. Så kan jo være at jeg har hatt det tidligere.

Ting gikk seg til, og jeg er bra, men synes kanskje det var litt over hva man bør forvente av en vaksine. Jeg har aldri tatt noe som har kommet i nærheten. Bivirkninger har jeg meldt inn.

Ganske spesielle bivirkninger for min del og ikke forventet fra en vaksine.

Skal melde inn, men venter til det har gått ca 4uker slik at jeg har full kontroll på evnt nye ting som dukker opp.

Skal også dra til legen be de ta en full sjekk da mener jeg så nøye at de må bruke spesialister og jeg skal ikke vente flere mnd på det heller.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 timer siden):

Fikk dose 2 på torsdag. 

Har vært slapp og trøtt samt hatt mye hodepine og verk i armen jeg fikk sprøyten. Men selv om dette var det verd det.   

Jeg fikk også andre dose på torsdag, og har akkurat samme erfaring faktisk. Utover kvelden begynte armen å verke ganske mye, og i løpet av dagen i dag, har jeg følt meg både trøtt, slapp, og hatt mye hodepine. 

Har akkurat kommet hjem fra jobb nå, og kommer nok til å finne senga ganske snart. Forhåpentligvis føler jeg meg bedre etter litt søvn. :)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk vaksine 2 Pfizer 12.40 

Ingen bivirkninger foreløpig uten litt øm i armen.

Nå har jeg tatt en øl og whisky også da, så kanskje eventuelle bivirkninger går meg hus forbi.

Legge til at kona sier hun har veldig vondt i armen. Hun fikk også idag.

Jeg har vondt i ryggen og bena stadig pga andre medisiner og overbelastning,  selvom jeg trener det jeg kan.

Og armen er bare litt øm... Kan sammenlignes med mild treningsverk.

 

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Splitter skrev (40 minutter siden):

Jeg fikk også andre dose på torsdag, og har akkurat samme erfaring faktisk. Utover kvelden begynte armen å verke ganske mye, og i løpet av dagen i dag, har jeg følt meg både trøtt, slapp, og hatt mye hodepine. 

Har akkurat kommet hjem fra jobb nå, og kommer nok til å finne senga ganske snart. Forhåpentligvis føler jeg meg bedre etter litt søvn. :)

Bra at det er mer milde bivirkninger vi får! :)

Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Fikk vaksine 2 Pfizer 12.40 

Ingen bivirkninger foreløpig uten litt øm i armen.

Tar nok litt tid før du merker noe.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hverken jeg eller kona merker noe bivirkninger bortsett fra ømhet mild i armen.

Jeg har hørt fra media tror en av de norske dagsavisene. At de som får seriøse feber bivirkninger er de som ville fått seriøs besværlig Covid19 sykdomsforløp, samt at yngre får mer feber bivirkninger,visstnok pga et mer aktivt immunforsvar, samt det jeg nevnte.

Er på min fjerde halvliter og litt moro medikamenter pga stress/angst.

Kona er 💯% nykter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...