Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Budeia said:

Helseministeren tenker åpenbart det, siden det er blitt sagt at Astra Zeneca var den bittelitt farlige vaksinen som kunne føre til blodpropp. Dette er en vidt utbredt oppfatning blant dem som diskuterer her også, at det gjøres et stort poeng ut av at Astra Zeneca ble faset ut fordi den hadde en slik risiko. Det er derfor greit å vise med en seriøs kilde at Pfizer er årsak til blodpropper også. Og som vi ser skjedde ikke dette en pensjonist, heller. 

Betyr dette at nyrene har sviktet midlertidig, eller permanent? Det er en stor greie å gå til dialyse på sykehuset, flere hundre ganger i året. 

At man får blodpropp fire uker etter å ha tatt vaksine trenger absolutt ikke ha noen forbindelse med vaksinen. Det er forventet at når ca 4 millioner nordmenn tar vaksinen så vil noen få blodpropp etterpå. Noen vil få autistiske barn. Noen vil få allergier og noen vil få narkolepsi. Noen vil også dø av kreft og av bilulykker. Noen vil begå selvmord. Noen vil skli i badekaret, slå hodet og dø. Kanskje blir noen spist av isbjørn.

For å vurdere om noe er en bivirkning må man faktisk gjøre litt statistisk analyse, for å se om det inntreffer oftere enn det man forventer.

Det var tilfelle med AZ og en sjelden blodpropptilstand. Pfizer derimot er det ikke bevist at har alvorlige bivirkninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her er forresten mine erfaringer etter første dose Pfizer:

- Stikkstedet gjorde litt vondt etter injeksjonen, som økte litt på til kanskje 12 timer etter injeksjon, men så gikk det over på omkring et døgn. Det var null stress.

- Nesen begynte å renne litt ca 20 timer etter injeksjon. Deretter økte det på med litt generelle forkjølelsessymptomer som tretthet, stølhet og sår hals.

- Etter 30 timer vil jeg si at jeg begynte å få mer febersymptomer. Slet med å sove og var støl i muskler og ledd. Jeg var veldig sliten og varm og hadde lite apetitt. Dette var ikke veldig ulikt influensa, vil jeg si. Og dette varte i nærmere 3 døgn. Den midterste dagen var verst, der jeg ca makset ut doseangivelsene av paracet for å holde symptomene nede på et greit nivå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Beslektet tema:

https://www.nrk.no/urix/amerikansk-lege-forteller-om-doende-som-bonnfaller-henne-om-a-fa-vaksine-1.15584837 

... Noe av de siste de gjør før de blir intubert, er å bønnfalle meg om å få vaksinen. Jeg holder dem i hendene og sier at det dessverre er for sent for dem.....

  • De trodde det var en bløff.
  • De trodde det var politisk.
  • De trodde at dersom de hadde en spesiell hudfarge eller blodtype så kom de ikke til å bli syke.
  • De trodde det bare var influensa.

....Men de tok feil, og de sier de ønsker å skru tiden bakover, men det kan de ikke....

Hjerteskjærende når de og deres pårørende forstår at det er snart slutt, og prøver å "trykke angreknappen".
Informasjonen har ikke nådd fram til dem, de er blitt lurt av andre, de var redde, de var skeptiske.

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
MultiGamerClub skrev (1 time siden):

Pleier å sove til 11-12 men neida, full våken nå

Ser ut som det skjer noe med søvnen hos mange - inkl meg som sover bedre nå enn på lenge, men det kan være psykisk. Det er jo en begivenhet 🙂 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dart said:

Ser ut som det skjer noe med søvnen hos mange - inkl meg som sover bedre nå enn på lenge, men det kan være psykisk. Det er jo en begivenhet 🙂 

Selv sov jeg mer de første 2-3 ukene etter vaksinen men det kan være fordi at kroppen jobber mer og trenger mer hvile. En kamerat av meg sov også mye mer etter vaksinen men ca. 4-6 uker etter andre dose begynte søvnen å bli dårligere igjen og han hadde en uke nå hvor han nesten ikke sov og alltid våknet etter 3-4 timer (som aldri har skjedd om sommeren før for hans del). De siste dagen har søvnen blitt bedre men våkner ofte med hodepine og søvnen er nå ikke like god som før vaksinen.  Men det ser ut som det fortsatt er i endring så avventer å se noen dager til.

Påvirkning av søvn i alt fra sover mer, tyngre, mer søvnig på ettermiddag og kveld til får ikke sove om natten eller ofte avbrutt søvn er noe som ser ut til å være en greie med Pfizer.

Han satser på bedre søvn gjennom helgen og krysser fingrene for det. Med dårlig søvn nesten 1 uke orker man eks. ikke trening og annen slik aktivitet like godt men fokuserer på å holde seg våken så man ikke snur døgnet pga. dårlig nattesøvn.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Selv sov jeg mer de første 2-3 ukene etter vaksinen men det kan være fordi at kroppen jobber mer og trenger mer hvile. En kamerat av meg sov også mye mer etter vaksinen men ca. 4-6 uker etter andre dose begynte søvnen å bli dårligere igjen og han hadde en uke nå hvor han nesten ikke sov og alltid våknet etter 3-4 timer (som aldri har skjedd om sommeren før for hans del). De siste dagen har søvnen blitt bedre men våkner ofte med hodepine og søvnen er nå ikke like god som før vaksinen.  Men det ser ut som det fortsatt er i endring så avventer å se noen dager til.

Påvirkning av søvn i alt fra sover mer, tyngre, mer søvnig på ettermiddag og kveld til får ikke sove om natten eller ofte avbrutt søvn er noe som ser ut til å være en greie med Pfizer.

Han satser på bedre søvn gjennom helgen og krysser fingrene for det. Med dårlig søvn nesten 1 uke orker man eks. ikke trening og annen slik aktivitet like godt men fokuserer på å holde seg våken så man ikke snur døgnet pga. dårlig nattesøvn.

 

Jeg ser det er enkelte som beskriver en form for ME lignende symptomer. Vet ikke om du opplever at dette er beskrivende for det du opplever, eller om man må ha flere av disse symptomene (og ikke bare følelsen av svakhet/tretthet/utmattelse), men hvertfall noe å være klar over for sikkerhets skyld om det evt skulle bli værre:

“Physicians and patients need to be alert to the clinical symptoms: weakness fatigue, neurological disorders, hemorrhage and chest pain,” the team said in a release.
They also called on “healthy people” who are vaccinated to be vigilant and seek medical help immediately if symptoms appear. Early diagnosis and modern treatments have increased TTP patient survival rate from 10% in the past to 80% today.

 

Lenke til kommentar

"Alle" jeg kjenner har nå fått vaksinen, inkludert familie og sånt og ingen jeg har snakket med har fått bivirkninger utover øm arm og litt slapphet. Tror kanskje det er jeg selv som merket det mest, da jeg fikk litt feber i et par timer. Den ene kompisen min var slapp på morgenen dagen etter. Men det er alt av hva jeg har hørt om fra min egen omgangskrets :) 

Kjenner et par-tre som fikk AZ tidligere og de ble alle ganske ugne i et par dager, men ikke noe utover det.

Lenke til kommentar
On 7/24/2021 at 10:46 AM, Dart said:

Beslektet tema:

https://www.nrk.no/urix/amerikansk-lege-forteller-om-doende-som-bonnfaller-henne-om-a-fa-vaksine-1.15584837 

... Noe av de siste de gjør før de blir intubert, er å bønnfalle meg om å få vaksinen. Jeg holder dem i hendene og sier at det dessverre er for sent for dem.....

  • De trodde det var en bløff.
  • De trodde det var politisk.
  • De trodde at dersom de hadde en spesiell hudfarge eller blodtype så kom de ikke til å bli syke.
  • De trodde det bare var influensa.

....Men de tok feil, og de sier de ønsker å skru tiden bakover, men det kan de ikke....

Hjerteskjærende når de og deres pårørende forstår at det er snart slutt, og prøver å "trykke angreknappen".
Informasjonen har ikke nådd fram til dem, de er blitt lurt av andre, de var redde, de var skeptiske.

LOOOOL

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 24.7.2021 den 16.37):

Jeg ser det er enkelte som beskriver en form for ME lignende symptomer.

Der er å ta det litt langt. Som jeg nevnte, så er det en begivenhet, og det kan utløse fenomener med opplevelse av sammenheng som egentlig er sammenfall. Noen har også venta på vaksine og mere eller mindre, bevisst eller ubevisst, gledet seg over at ventingen er over, bedre søvn. Andre er redde eller skeptiske etter vaksine, bevisst eller ubevisst, dårligere søvn.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske vondt i armen et par dager, men skal sies at jeg jobbet overtid til kl 0500 på morgenen dagen etter. Begynte ikke å gjøre vondt før jeg klemte etter for å kjenne om det var ømt der. Etter det hadde jeg problemer med å løfte armen rett ut. 

Første dose

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (22 timer siden):

Fortsatt litt øm i armen.. Kan ikke ligge på den eller strekke den høyt.. Men INGEN hodepine eller sterke smerter noe sted..

Kan egentlig ikke klage.. Neste er i Oktober, forhåpentligvis går det like knirkefritt :)

Da jeg fikk vakinen så fikk jeg beskjed fra sykepleieren som satt sprøyten at den ømheten i armen kommer av at det sprøytes veske inn rett i muskelen og således ikke en bivirkning av selve vaksinen,  men snarere en irritert beskjed fra en muskel som overhodet ikke liker å få injisert veske, uavhengig av type.

Endret av BioNor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 7/24/2021 at 4:37 PM, Fustasjeopphengsforkobling said:

Jeg ser det er enkelte som beskriver en form for ME lignende symptomer. Vet ikke om du opplever at dette er beskrivende for det du opplever, eller om man må ha flere av disse symptomene (og ikke bare følelsen av svakhet/tretthet/utmattelse), men hvertfall noe å være klar over for sikkerhets skyld om det evt skulle bli værre:

“Physicians and patients need to be alert to the clinical symptoms: weakness fatigue, neurological disorders, hemorrhage and chest pain,” the team said in a release.
They also called on “healthy people” who are vaccinated to be vigilant and seek medical help immediately if symptoms appear. Early diagnosis and modern treatments have increased TTP patient survival rate from 10% in the past to 80% today.

 

Helt klart en ting jeg skal ha i mente for jeg har opplevd merkelig svakhet i musklatur siste måneden. Innimellom vanskelig å åpne flasker og syltetøyglass, bena vakler litt i trappa ol.Samt til tider overdreven trøtthet og av og til febertokter som kommer og går litt. Hodepine forekommer også mer enn før. Jeg passer på å drikke nok vann.

Jeg pleier ikke å være dårlig slik på denne tiden av sommeren.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (11 timer siden):

Helt klart en ting jeg skal ha i mente for jeg har opplevd merkelig svaket i musklatur innimellom (vanskelig å åpne flasker og syltetøyglass, bena vakler litt i trappa ol.)  samt overdreven trøtthet og febertokter som kommer og går litt. Hodepine forekommer også mer enn før. Jeg pleier ikke være dårlig på måten på denne tiden av sommeren og å skylde på at det er psykosomatisk klarer jeg ikke ta alvorlig da jeg har blitt feildiagnostisert med det av inkompetente leger før.

Lykke til. Det ordner seg nok, men ja, greit å være klar over ting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BioNor skrev (14 timer siden):

Da jeg fikk vakinen så fikk jeg beskjed fra sykepleieren som satt sprøyten at den ømheten i armen kommer av at det sprøytes veske inn rett i muskelen og således ikke en bivirkning av selve vaksinen,  men snarere en irritert beskjed fra en muskel som overhodet ikke liker å få injisert veske, uavhengig av type.

De sa det på stedet, men bare små irritert på at jeg ikke kan bruke armen til det fulle :)

Jaja, går vel et par dager så er alt bra igjen :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...