Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
48 minutes ago, Skrekkugle said:

Noe mer enn en random fyr som påstår noe i en video. Tall/statistikk fra de som har ansvar for å føre dette (eventuelt så må det bevises 110% at de faktisk lyver), samt peer reviewed data/dokumentasjon av fagfolk.

Nå er ikke statistikk godt nok i denne tråden når det gjelder å bevise at man ikke kan se noen effekt av vaksiner på dødelighet, så hvorfor skulle det da være bevis for noe annet?

Og peer reviewed blir litt vanskelig når de som står bak agendaen har sine lange fingre langt pokker i vold inn i den medisinske vitenskapen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart att det ända som räknas är påstander på bitchute och tiktok. 

Såg faktiskt videon och tyckte det var intressant hur han påstod att det teologi professorn sa stämde väldigt bra eller noe liknande. Det ända som stämmer lite och som det finns noe som helst bevis för är ju att man i delar av världen tvingar en del att ta vaksinen. Resten är ju bara påstander som det varken finns bevis eller ens indikationer på. 

Förstår ikke heller hur folk orkar eller gidder så såna där videor. De er ju så kjedliga. Han snakkade ju flera minuter om inget alls innan vi fick se videon med teologen. Går ikke heller spesiellt raskt i Icke videorna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (14 minutter siden):

Nå er ikke statistikk godt nok i denne tråden når det gjelder å bevise at man ikke kan se noen effekt av vaksiner på dødelighet, så hvorfor skulle det da være bevis for noe annet?

Du gir deg ikke? Du overser mine tilsvar fordi du ikke har noe motsvar og fortsetter med svadaet.

Du har ingen statistikk som viser det du hevder. Det er tydelig at kildekritikk er ikke-eksisterende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Hapi70 said:

Nå er ikke statistikk godt nok i denne tråden når det gjelder å bevise at man ikke kan se noen effekt av vaksiner på dødelighet, så hvorfor skulle det da være bevis for noe annet?

Og peer reviewed blir litt vanskelig når de som står bak agendaen har sine lange fingre langt pokker i vold inn i den medisinske vitenskapen.

Vel, du overså både posten om at 4100 vaksinerte totalt av 100k innlagte (per dags dato) i USA beviser effekt, samt denne posten du glatt ignorerte:

Ser at peer reviewed kan være et problem om samtlige involverte i medisinsk vitenskap er kjøpt og betalt, men det er så utrolig usannsynlig at dere må ha de 110% avslørende bevisene jeg nevnte for å overtale noen. Så langt har dere lagt frem null og niks som underbygger denne konspirasjonen, kun random folk som sier ting.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

det forventes vel at 90% av befolkningen tar vaksine, hvilket ansees som høy oppslutning. For å komme særlig høyere enn det, må det være noe mer skremmende og visuelt som rammet oss.

f.eks. en gjenoppblomstring av svartedauden

BADB1kQ.png

når folk hadde sett at råtne kroppsdeler begynner falle av, vil jeg tippe 120% oppslutning og 0% antivaxxere :grin2:

Jeg tror andelen uvaksinerte blant innlagte vil gi tydelige signaler om hva som er lurt, pluss at reiserestriksjoner vil være dråpen for mange som fortsatt er i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (4 timer siden):

[..] vi har også sett ting som tyder på at man kan bli magnetisk etter injeksjon. [..]

Hvis dette er tilfellet, hvorfor flommer det ikke over av videoer som dokumenterer denne bivirkningen?

Jeg har sett flere klipp hvor en eller flere individer hevder de er magnetiske. Men så klarer de bare ikke få noe til å henge på huden når de gis sjansen, med kamera og andre folk tilstede. Merkelig altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (16 minutter siden):

Jeg tror andelen uvaksinerte blant innlagte vil gi tydelige signaler om hva som er lurt, pluss at reiserestriksjoner vil være dråpen for mange som fortsatt er i tenkeboksen.

er ikke den andelen først og fremst unge som ikke var kommet i gang med vaksinering?

Men jeg tror ikke de innbitte gamle/uvaksinerte lar seg lokke eller friste av utenlandsreiser, da hadde de tatt stikket forlengst.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, nightowl said:

Hvis dette er tilfellet, hvorfor flommer det ikke over av videoer som dokumenterer denne bivirkningen?

Jeg har sett flere klipp hvor en eller flere individer hevder de er magnetiske. Men så klarer de bare ikke få noe til å henge på huden når de gis sjansen, med kamera og andre folk tilstede. Merkelig altså.

Var en period där det fanns en hel del sådana videor på tiktok. 

Noen studier eller ordentliga tester har jag dokk ikke sett. Antar att antalet videor gick ned når fler och fler blev vaksinerade och det blev uppenbart för folk flest att videorna självklart bara var fake.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

Var en period där det fanns en hel del sådana videor på tiktok. 

Noen studier eller ordentliga tester har jag dokk ikke sett. Antar att antalet videor gick ned når fler och fler blev vaksinerade och det blev uppenbart för folk flest att videorna självklart bara var fake.

Amatørvideoene på tiktok er langt unna å ligne på kontrollerte forsøk.

Lenke til kommentar
nightowl skrev (24 minutter siden):

Hvis dette er tilfellet, hvorfor flommer det ikke over av videoer som dokumenterer denne bivirkningen?

Jeg har sett flere klipp hvor en eller flere individer hevder de er magnetiske. Men så klarer de bare ikke få noe til å henge på huden når de gis sjansen, med kamera og andre folk tilstede. Merkelig altså.

Ikke minst, så får de også ikke-magnetiske ting til å feste seg, altså er de ikke (bare) magnetiske, men har en tiltrekningskraft som overgår tyngdekraften. Krefter vitenskapen enda ikke har fått til å produsere selv..

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (41 minutter siden):

Jeg tror andelen uvaksinerte blant innlagte vil gi tydelige signaler om hva som er lurt

Vet ikke helt om en kan tro på dette, når Danmark kommer opp som enda et land med høy vaksinasjonsprosent og mange innlagte. 

Og i stedet for å innrømme at vaksinen ikke virker, tenker alle "hmm, la oss pøse på med dose 3 og dose 4 mot delta". Skjønner ikke hvordan det i det hele tatt er mulig å overleve dose nr 4, men folk tar legemidler forskjellig. Noen kan tåle en stor mengde av legemidler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan denne forestillingen om at man har blitt magnetisk, ha en slags forbindelse med en spesiell scene fra en av X-Men filmene? Jeg husker ikke hvilken av dem, men var noe med at "noen trykte på en knapp" og så så vi blodet ble sugd ut av de uheldige. Det er kanskje slik de mest skeptiske har sett for seg skjebnen.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (10 minutter siden):

kan denne forestillingen om at man har blitt magnetisk, ha en slags forbindelse med en spesiell scene fra en av X-Men filmene?

Det har med at flere forskere har funnet graphene (noe lignende bly), og ulike metaller i vaksinen. Vet ikke om påstanden om magnetisme er riktig. Har til og med sett en video der noen setter en lyspære på armen, og lyspæra lyser opp :)

Parodi på en overdreven glede etter å ha tatt vaksinen: https://www.youtube.com/watch?v=mSnDdXaBDAk

Trenger ikke lage mat hjemme noe mere heretter, osv.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Ja, förstår dokk ikke vad du egentligen menar. Finns det alltså filmer där noen påstår att de är magnetiska och låter noen annan och uppenbart oberoende person testa det? 

Dette er litt tilbake i tid nå - minst 6 mnd. Og det var selvsagt i USA. Jeg gidder ikke bruke energi på å google det, men jeg mener å huske at det var en form for høringer. Hvor bekymrede borgere kunne møte opp og stille (kritiske) spørsmål til lokale myndighetspersoner (med helse som fagfelt) rundt COVID og den nyutviklede vaksinen. Vel, det dukket selvsagt opp hysteriske konspifolk med alle slags rare påstander. Noen hevdet de var blitt magnetiske, noe de prøvde å demonstrere - med varierende hell.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Budeia said:

Vet ikke helt om en kan tro på dette, når Danmark kommer opp som enda et land med høy vaksinasjonsprosent og mange innlagte. 

Og i stedet for å innrømme at vaksinen ikke virker, tenker alle "hmm, la oss pøse på med dose 3 og dose 4 mot delta". Skjønner ikke hvordan det i det hele tatt er mulig å overleve dose nr 4, men folk tar legemidler forskjellig. Noen kan tåle en stor mengde av legemidler. 

Men vaksinene virker jo? Antall innlagte holder seg nå stabilt relativt lavt selv om smittetallene er de høyeste ever.. Det er også mest smitte blant de minst vaksinerte aldersgruppene. Ergo blir påstanden om at vaksinene ikke virker litt tynn.

Effekten ser dog ut til å avta over tid og man vil trenge boostere. Vet ikke hvorfor det skal være et problem. Selve "legemiddelet" er ute av kroppen etter et par dager. Tar boostere for influensa og lungebetennelse allerede. Null stress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 4.9.2021 den 14.44):

Nei men se, regjeringen utsetter «trinn 4» til 90% er vaksinert. Lurer på hvordan jeg kunne vite at de ville bruke nedstengningen som et brekkjern for å få flere (les alle) vaksinert, og at de kom til å skylde på de uvaksinerte for at ikke gjenåpningen skjer? Jeg må være tankeleser eller synsk? Eller kanskje agendaen bare er såre enkel å gjennomskue. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/09/02/195784485/regjeringen-venter-med-gjenapningen-skroter-trinn-4

Og husk å skylde på og presse og fryse ut dine uvaksinerte kollegaer og venner nå da, så blir regjeringen fornøyd.

Spådommen din var at det aldri kom til å bli noen oppheving av tiltakene fordi man kom til å sette listen for vaksinedekning og smitte på et nivå som ville være umulig å oppnå. Men allikevel sitter vi nå altså her med langt færre restriksjoner nå enn tidligere og hvor en rekordstor økning i smittetallene ikke har ført til noe annet enn at man avventer å fjerne de siste tiltakene. Så det jeg lurer på, er hvordan du klarer å ha en så selektiv hukommelse rundt hva du selv har skrevet tidligere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (11 timer siden):

Så idag "Helene sjekker ut: koronaskeptikere". Til dere som tror på konspirasjonsteorier, har dere sett det og i så fall: hva tenker dere om dette programmet?

Og til dere som ikke er koronaskeptikere, hva tenker dere om det samme programmet? 

Ganske spesielt....men ikke akkurat noe særlig vi som har sett litt av hvert rundt på nettet ikke visste fra før. Må si det var en ganske speisell blanding av litt av hvert der; personer som pratet dommedag og utryddelse av menneskeheten som Jon Holden samt folk med en fanatisk mistro til staten og de som hovedsaklig mener at tiltakene har gått alt for langt men ikke utelukker at covid-19 er ekte. La merke til at Charte-Svein var å se i bakgrunnen på en av demonstrasjonene NRK-teamet besøkte. De burde ha slått av en prat og spurt om han var enig med de vanvittige utspillene fra Jon Holden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...