Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

 

Betroz skrev (7 timer siden):

Ja nettopp. Folk flest klarer ikke å ta innover seg at slik ondskap finnes i denne verdenen.

Har ikke noe problem med å forestille meg at slik ondskap kunne eksistert. Har derimot store problemer med å se hvordan et slikt skjult globalt nettverk skal kunne eksistere over så lang tid i det omfanget du forutsetter uten å bli avslørt, særlig når man vet litt om hvor impulsive og oppmerksomhetssyke psykopater er. Er det noe historien viser oss, er det at vellykkede psykopater kun lykkes fordi de klarer å etablere en personlighetskult rundt seg selv.

Betroz skrev (1 time siden):

Har du i det hele tatt hatt tanken på å prøve å undersøke de påstandene jeg kommer med selv, før du konkluderer med noe? For selv om ikke jeg legger ved beviser her i tråden, så betyr ikke det automatisk at de ikke finnes.

Men det er og blir slik at det er ditt ansvar å underbygge dine påstander.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Betroz said:

Det er helt tydelig at dere ikke forstår hva som nå skjer i verdenen, og derfor passer dette sitatet bra :

“The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater.” - Frank Zappa

Den veggen kommer nærmere og nærmere.

Her kommer et annet sitat fra samme herre, som gir omtrent like mye, eller mer mening, enn ditt sitat:

"Women's liberation
Came creepin' all across the nation
I tell you, people, I was not ready
When I fucked this dyke by the name of Freddie" - Frank Zappa

:D

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (12 minutter siden):

Den har kommet ganske nær i Australia.

Det er jeg faktisk helt enig i. Jeg er dypt uenig i tiltakene mange land innfører. Men det går altså fint an å være veldig bekymret for hvordan frykt får demokratiske spilleregler til å forvitre, uten å måtte kjøpe at det er en skyggeelite som styrer verden med det målet å gjøre oss alle til zombier eller ta livet av oss. Man kan fint være kritisk til myndighetene uten å gå i full sølvfoliehattmodus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (17 minutter siden):

Og det er fint det. Igjen: ingen bestrider at ikke en rekke andre faktorer har også har effekt på dødeligheten og spredningen av smittsomme sykdommer. Men din påstand er altså at vaksiner ikke har effekt på dødeligheten. Der viser altså RCT-studier at du tar feil. Man tar to grupper som i utgangspunktet er så like som det praktisk lar seg gjøre å få dem, og så viser altså tallene at man får mellom 30-50% lavere dødelighet i den vaksinerte gruppen. Hvordan (bort)forklarer du så det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 4.9.2021 den 23.23):

Hva er det som får deg til å tro at jeg er overrasket over at det går den veien?

Tja.. noia og paranoid, samt vrangforestillinger?

Innleggene dine viser jo at du er mer redd enn overrasket, over utviklingen i samfunnet og verden generelt. Når det i realiteten har pågått LENGE før dette falske viruset. Noe som tydeligvis etter ditt ståsted begynte i 2019

Kan ikke se at du har vært like på med vanlig influensa. Du er klar over at influensa er på lik linje som korona? Falsk? At influensa bare er noe myndighetene har oppfunnet for å kunne sprøyte inn, i likhet med korona? Eller tror du virkelig at influensa er ekte? 

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
17 minutes ago, Laffe said:

Tja.. noia og paranoid, samt vrangforestillinger?

Innleggene dine viser jo at du er mer redd enn overrasket, over utviklingen i samfunnet og verden generelt. Når det i realiteten har pågått LENGE før dette falske viruset. Noe som tydeligvis etter ditt ståsted begynte i 2019

Kan ikke se at du har vært like på med vanlig influensa. Du er klar over at influensa er på lik linje som korona? Falsk? At influensa bare er noe myndighetene har oppfunnet for å kunne sprøyte inn, i likhet med korona? Eller tror du virkelig at influensa er ekte? 

Du leste ikke svaret mitt.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

“The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater.” - Frank Zappa

En tegneserieskapers perspektiv:

“In the mid 1980's I was asked by an american legal institution known as the Christic Legal Institute to compile a comic book that would detail the murky history of the C.I.A., from the end of the second world war, to the present day. Covering such things as the heroin smuggling during the Vietnam war, the cocaine smuggling during the war in Central America, the Kennedy assasination and other highlights.
What I learned during the frankly horrifying research that I had to slog through in order to accomplish this, was that yes, there is a conspiracy, in fact there are a great number of conspiracies that are all tripping each other up. And all of those conspiracies are run by paranoid fantasists, and ham fisted clowns. If you are on a list targeted by the C.I.A., you really have nothing to worry about. If however you have a name similar to someone on a list targeted by the C.I.A., then you are dead?
The main thing that I learned about conspiracy theory, is that conspiracy theorists believe in a conspiracy because that is more comforting. The truth of the world is that it is actually chaotic. The truth is that it is not The Iluminati, or The Jewish Banking Conspiracy, or the Gray Alien Theory. The truth is far more frightening.
Nobody is in control.

The world is rudderless...
 

 Alan Moore

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (52 minutter siden):

Du leste ikke svaret mitt.

Jo. At du mener at du ikke er overrasket? Men innleggene dine sier noe annet.

Og du kalle deg selv for "de uvaksinerte" når du selv er vaksinert og fått i deg kvikksølv via amming. Snakk om å skyte seg selv i foten!

 

Ikke rart at folk er skeptisk mot folk som prøver å forhindre andre i å ta koronavaksinen, når man har sånne som deg. 

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (3 minutter siden):

Da har også Sverige annonsert en dato for oppheving av smittevernstiltakene, og det blir stadig mindre å se av denne globale, varige nedstengningen det ble påstått av vi skulle se. Man skulle nesten heller tro at det var en pandemi på gang og at ulike land håndterer denne noget ulikt...😏

Uansett hva som skjer, så er det en del av planen vet du ;)
Ganske genialt å ha rett uansett hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (17 minutter siden):

Planen har eksistert lenge, [...]

Er det den velkjente flere hundre år gamle planen om å redusere størrelsen på menneskeheten til en brøkdel vi snakker om, eller?

image.thumb.png.549b608c128b2c518f877ea791de22dd.png

Nøyaktig når var det man startet den planleggingen, mon tro? Ikke lett å se av tallene. Rundt 1350, kanskje? Gått dårlig siden, da ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Laffe said:

Jo. At du mener at du ikke er overrasket? Men innleggene dine sier noe annet.

Og du kalle deg selv for "de uvaksinerte" når du selv er vaksinert og fått i deg kvikksølv via amming. Snakk om å skyte seg selv i foten!

 

Ikke rart at folk er skeptisk mot folk som prøver å forhindre andre i å ta koronavaksinen, når man har sånne som deg. 

Jeg kommer ikke til å svare deg mer, det er noe alvorlig galt med hva du velger å fokusere på her. Jeg visste at de kom til å gå for barna hele tiden, tvangsvaksinering av alle har blitt planlagt i lang tid. Jeg er ikke det spor overrasket. Jeg har aldri sagt at noe begynte i 2019, det viser at du ikke leser hva jeg skriver. Jeg har skrevet mye om hvordan jeg har visst at det kommmer tvangsvaksinering av alle, både barn og voksne, lenge. Det viser at du ikke har leser hva jeg skriver.
Så du får bare fortsette med den rare argumentasjonen din, som jeg forsåvidt ikke skjønner bæra av likevel.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 minutt siden):

Så du får bare fortsette med den rare argumentasjonen din, som jeg forsåvidt ikke skjønner bæra av likevel.

Siden Laffe ikke er barnevaksinert eller influensavaksinert, tilhører han adelen og hjernen hans er slik den skal være. Dermed har ikke vi andre noe å si. 

Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

Da har også Sverige annonsert en dato for oppheving av smittevernstiltakene

Norge annonserte også en dato for neste trinn i gjenåpningen som de gikk tilbake på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (1 time siden):

Planen har eksistert lenge, så spydigheten din fungerer ikke 

Enn så lenge påstanden om en plan som har eksistert lenge ikke er underbygget, fungerer "spydigheten" fint ;)

Budeia skrev (26 minutter siden):

Norge annonserte også en dato for neste trinn i gjenåpningen som de gikk tilbake på. 

"...det blir stadig mindre å se av denne globale, varige nedstengningen det ble påstått av vi skulle se."

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (55 minutter siden):

...det blir stadig mindre å se av denne globale, varige nedstengningen det ble påstått av vi skulle se."

Jeg og Hapi70 har vel litt ulike meninger om nedstengingene vil ta slutt. Jeg er på linje med Christian Paaske i en del ting (bortsett fra hans tro på indisk mytologi). Paaske har uttalt til Mannegruppa Ottar at "5G og Coronavaksine vil drepe milliarder". I et slikt scenario er hovedmålet å vaksinere så mange som overhodet mulig, og en kan deretter åpne opp samfunnet. Om 6-7 dager må visst Pfizer offentliggjøre ingrediensene i vaksinen, og etter det har skjedd er det ikke sikkert at noen flere vil vaksinere seg. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (6 timer siden):

Evner du å forstå innholdet i disse grafene? Tror du at disse grafene hadde vært identiske om vaksiner ikke hadde eksistert? Hvordan mener du at de støtter din vaksinemotstand?

Vaccination Information Network bør man hoppe over.

Antibiotika har forresten ingen effekt på meslinger og andre virussykdommer.

Uomtvistelig bevis som viser at meslingvaksinen har reddet mange liv.

The Health Assembly put forward the Global Action Plan with the objective of eliminating measles in four WHO regions by 2015 and in five regions by 2020. An additional Measles and Rubella Strategic Plan was launched by the M&R Initiative in the same year.[1] Due to all these efforts, an 84% drop in the number of measles deaths between 2000 and 2016 is estimated, and proportion of children receiving measles vaccine through routine immunization has gone up to 85% globally over the same time period.[1] The year 2016 was a milestone in public health with respect to measles, with the number of measles-related deaths falling below 100,000 for the first time globally.[1]

Denne artikkelen viser også grafer som har en verdi. De er ikke konstruert slik som flere av de grafene du linket, slik at det tilsynelatende ser ut som at det ikke er noen forskjell.

Nå er dessverre meslinger i sterk vekst på verdensbasis, sterkt beklagelig og det er personer med samme holdninger som deg som er årsaken.

Etterlyser fortsatt ÉN troverdig kilde som støtter ditt ståsted. Det burde jo gå opp et lys når dette ikke er å oppdrive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, ^fmj said:

Vaksinekonspirasjonen - NRK

Denne var betydelig bedre enn Helene Sandvig sitt program. Lite nytt stoff for mange vil jeg tro, men interessant likevel.

 

 

Så cirka igjennom programmet på ett minutt, med mye klikking fremover, så gikk glipp av mye regner jeg med..

Det jeg kunne se var at hele programmet virker clickbait - Det handlet ikke om vaksine-konspirasjon - men om anti-vaksere som lagde anti-vaks clickbait på internet (ironisk nok, iogmed at NRK-dokumentaren virker å være clickbait om vaksine-konspirasjon, istenfor om antivaksere sin clickbait konspirasjon) og annen propaganda fyllt inn med stemingsettende bakgrunnsmusikk.

Og måten programmet avsluttet på var idiotisk. 

'Science has brought us out of the dark ages, we shouldn't throw it away' - istedenfor 'Science should be scintifically proven, before concidered science.

PS! Jeg har også to nye vitenskaplige teorier;

- Når vaksinerte folk ikke får Corona lenger, så har Corona-vaksinen gjort jobben sin.. Science...

- Når vaksinerte folk får Corona, og smitter andre med Corona, så har ikke Corona-vaksinen gjort jobben.. Science..

Don't throw it away.. :)

Edit: Ble bare litt irritert over snuttene jeg så med bakgrunnsmusikken og det andre dilldallet, av det lille jeg så, så virket ikke som en særlig god dokumentar, spessielt siden Corvid-vaksinene blir markedsført som om Paracet var en vaksine mot hodepine..

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...