Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (3 timer siden):

Folk går lei. Det er gøy i starten, men så etter hver når man er i gang går det nærmest av seg selv og da er det kun varme og støy som er igjen. Magien blir borte, da man ikke lenger setter opp og justere kort osv. Færre prater om mining eller ser videoer og leser om det. Selv de som driver med mining. Hvis folk fremdeles følger med så ikke like ofte.
 

Er ikke så værst nå når man kan drive med Dualmine med ETH og Toncoin

 

Cowboystrekk skrev (7 timer siden):

Er nok mange minere som selger seg ut. Fortjenesta mi (2x3060ti lhr) ligger nå på 800 mnd med 250 i strøm så 550, men jeg betaler ca 80 øre pr kWh ( inkl nettleie etc, spot på 16 øre atm) . Hadde jeg bodd sør for sognefjorden hadde jeg tapt penger på mininga nå som jeg ikke trenger oppvarminga lenger (10C ute). 

har vel ca 800-1000,- ekstra pr mnd pr rig pga jeg dualminer ETH og Toncoin. bruker litt mer strøm og lager litt mer varme, men går helt greitt :D

Pluss ekstra med CPU mining på noen maskiner.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Theo343 skrev (3 minutter siden):

44k for ett 3090Ti 🤣

Håpløs pris, i sept/okt er kanskje 4080 og 4090 her, førstnevnte vil yte betydelig bedre og koste langt mindre. Alle 30-kort over 3080 er egentlig bortkasta pr nå mtp håpløse priser unntatt ved uvanlig gode tilbud. 3080ti yter ca 10% mer og koster nå over 3k (30%) mer på supertilbud, normal ca 5k mer. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
G skrev (2 timer siden):

Hiver meg på sammen med dere å venter til 4000 serien. Er så kort tid igjen der. Montro om skalperproblematikken gir seg eller fortsetter med like stor kraft til høsten på next-gen?

Må nok fortsatt forvente scalping vil jeg tro, at det ble krig i Ukraina gjorde vel ikke brikkenangelen noe mindre.

Lenke til kommentar

Mining ser langt mindre attraktiv ut nå enn Desember/Januar 2020 når prisen på krypto føk opp kraftig og mininga eskalerte. Fram til medio Desember 2020 var tilgangen på kort god, enkelte kort som 3080 tuf til 8k var dog vanskelig å få. Rundt nyttår eskalerte etterspørsel voldsomt og spesielt 3080 og 3060ti ble svært vanskelig å få tak i. I januar ble 3070 og 3090 og vanskelige og prisene på alt begynte å øke. 

For Pascal og Turing var det masse tilgang pæ kort. Forrige scalperrunde så vi under kryptoboom 2017-2018 hvor spesielt AMDs toppkort var umulig å få tak i. 

Lenke til kommentar

Hva er maks oppløsning et RTX 3080 klarer i praksis? Hvordan blir regnestykket for å finne ut hvor mye jeg har å gå på?

Jeg har pr. idag tilkoblet 3x 2560x1440 144 Hz skjermer via DP + 1x 1920x1080 60 Hz skjerm via HDMI, og jeg lurer nå (veldig) på en 4K TV istedet for PC-skjermen over HDMI (altså 3x 1440p 144 Hz DP skjermer + 4K 60 Hz HDMI TV).

Vil et 3080 klare dette, eller er det fare for at TV-en ikke blir funnet og / eller med redusert oppløsning?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 timer siden):

Kjenner flere som kjører 3x4k på 2080ti. Ville vært rart om ikke 3080 støttet det.

Mange takk, da høres det ut som det ikke er noen bekymring. :cool:

Neste steg på listen var kabelen - og jeg har nå kjøpt meg en 3 meter HDMI 2.1a kabel (48 Gbps), siden jeg sjekket nettopp og det viste seg at alt jeg hadde fra før bare var HDMI 1.4 (om enn kvalitetskabler).

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...